• چهارشنبه / ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۴:۳۹
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403062113400
  • خبرنگار : 50532

شهردار آستارا عنوان کرد؛

افزایش گردشگر و تولید روزانه ۱۶۰ تن زباله در شهر مرزی آستارا

افزایش گردشگر و تولید روزانه ۱۶۰ تن زباله در شهر مرزی آستارا

ایسنا/گیلان شهردار آستارا، گفت: میانگین تولید زباله در این شهر گردشگرپذیر و مرزی استان گیلان ۱۰۰ تن در روز است اما با افزایش شمار مسافران و گردشگران در تعطیلات، میزان تولید زباله به ۱۶۰ تن ارتقا می‌یابد. 

میثم الوان‌پور امروز چهارشنبه ۲۱ شهریور در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه میزان تولید روزانه زباله آستارا در روزهای عادی ۱۰۰ تن است که در تعطیلات مختلف و بر اساس آمارها به دلیل ورود جمعیت زیاد گردشگران و مسافران به ۱۶۰ تن افزایش می یابد، افزود: با توجه به اینکه آستارا شهری گردشگرپذیر است و روزانه پذیرای مسافران زیادی است، زباله تولیدی در ایام تعطیلات به ۱۶۰ تن افزایش یافته و پاکبانان زحمتکش و پرتلاش شهرداری بندر آستارا با وجود کمبود نیرو به صورت دو شیفته در حال جمع‌آوری پسماند شهری هستند. 

افزایش گردشگر و تولید روزانه ۱۶۰ تن زباله در شهر مرزی آستارا

وی با اشاره به اینکه میزان تولید و دفع زباله در آستارا به علت گردشگرپذیر بودن شهر در اوج مسافرت‌ها به حداکثر ظرفیت خود می‌رسد، افزود: زباله‌های تولیدی روزانه در آستارا در حاشیه روستای داداش‌آباد آستارا و در یک محدوده ۱۷ هکتاری محصور شده دفع و دفن می‌شود.

شهردار آستارا، خاطرنشان کرد: بندر زیبا و مرزی آستارا که در شمال غربی استان گیلان و همسایگی کشور جمهوری آذربایجان قرار دارد از مناطق گردشگرپذیر جمهوری اسلامی ایران است، اما میزان بالای تولید زباله در آن، به خصوص در روزها و فصول پرمسافر سال به حد هشدار می‌رسد. 

افزایش گردشگر و تولید روزانه ۱۶۰ تن زباله در شهر مرزی آستارا

الوان‌پور خواستار همکاری بیشتر شهرداری لوندویل، بخشداری‌های آستارا و لوندویل و همچنین مجموعه دهیاران شهرستان آستارا شد و تأکید کرد: تمامی خدمات مربوط به دفن زباله در شهرستان آستارا بر دوش شهرداری بندر آستارا است و در این رابطه نیازمند همکاری بیشتر همه دستگاه‌های اجرایی مرتبط، دهیاری‌ها، بخشداری‌های آستارا و لوندویل و همچنین شهرداری لوندویل هستیم.

شهردار آستارا در ادامه با اشاره به تعطیلات پایان فصل تابستان، گفت: پارک‌ها و فضاهای سبز شهر آستارا به صورت مستمر آبیاری و نگهداری می‌شوند و به گردشگران توصیه می‌شود از چیدن گل‌ها اجتناب کنند.

افزایش گردشگر و تولید روزانه ۱۶۰ تن زباله در شهر مرزی آستارا

به گزارش ایسنا، شهرستان مرزی بندر آستارا با بیش از ۹۵ هزار نفر جمعیت در دو بخش مرکزی و لوندویل در منتهی الیه غرب استان گیلان و مرز با کشور جمهوری آذربایجان واقع شده و زباله‌های تولید شده در آن، در محلی موسوم به داداش آباد در نزدیکی دریای خزر دفن می‌شود.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha