• چهارشنبه / ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۴:۲۶
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403062113384
  • خبرنگار : 50974

امام جمعه تالش:

اقدامات فرهنگی مهدویت محله محور باشد

اقدامات فرهنگی مهدویت محله محور باشد

ایسنا/گیلان امام جمعه تالش با اشاره به اینکه اقدامات فرهنگی مهدویت باید محله محور باشد گفت: آشنا کردن جامعه با فرهنگ مهدویت و تربیت و کادر سازی منتظران واقعی حضرت ولی عصر(عج) نیازمند عزم جدی، کار جهادی و عملیاتی است.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر مجتبی نورزاد در نشست با اعضای ستاد نماز جمعه شهرستان ضمن تسلیت سالروز شهادت امام حسن عسگری(ع) و همچنین تبریک به مناسبت آغاز امامت منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) و آغاز هفته وحدت عنوان کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند: اعتقاد به مهدویت و به وجود مقدس مهدی موعود ارواحنافداه، امید را در دلها زنده می‌کند، لذا ایجاد امید در جامعه و نشاط بخشیدن به آن نیازمند تبیین بیشتر مهدویت در بین آحاد جامعه است.

امام جمعه تالش در ادامه بر لزوم ایجاد وحدت و انسجام بین اعضاء ستاد نماز جمعه به منظور اعتلای منطقه در ایجاد فضای فرهنگی مؤثر گفت: یقینا گسترش، تقویت و رشد همه جانبه عرصه فرهنگی و تربیتی منطقه، ایجاد انسجام و وحدتی ناگسستنی بین اعضای ستاد است که همین امر مسیری درخشان را در عرصه تحول فرهنگی منطقه به ارمغان خواهد آورد. 

اقدامات فرهنگی مهدویت محله محور باشد

وی استفاده از ظرفیت نخبگان، اندیشمندان و فعالان فرهنگی و رسانه‌ای را در امر ترویج فرهنگ مهدویت جدی و مؤثر دانست و افزود: ترویج فرهنگ مهدویت به منظور تقویت مبانی اعتقادی و زمینه‌سازی ظهور حضرت ولی عصر(عج) نیازمند استفاده از ظرفیت نخبگان، اندیشمندان و فعالان رسانه‌ای منطقه است لذا با توجه به تأثیرگذاری بالای رسانه‌ها و فضای مجازی در جامع می‌توان از این فرصت به بهترین شکل ممکن برای گسترش فرهنگ مهدویت و ایجاد فضای با نشاط و با طراوت بهره لازم را برد.

 دکتر نورزاد همچنین بر آموزش و تبیین مهدویت به نوجوانان و جوانان اشاره و تاکید کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب جوانان را آینده‌سازان انقلاب اسلامی خطاب فرمودند، بنابراین باید بتوان با ایجاد فضای آموزشی مناسب و متنوع و به روز و تبیین فرهنگ مهدویت، زمینه سازی ظهور مهدی موعود(عج) را با تربیت نسلی مؤمن، متعهد و خلاق ایجاد کنیم.

اقدامات فرهنگی مهدویت محله محور باشد

امام جمعه تالش بر لزوم تلاش و عزم جدی به منظور ایجاد جامعه مهدوی اشاره و اظهار کرد: آشنا کردن جامعه با فرهنگ مهدویت و تربیت و کادر سازی منتظران واقعی حضرت ولی عصر(عج) نیازمند عزم جدی، کار جهادی و عملیاتی است، لذا یکی از مؤثرترین راهکارها این است که اقدامات فرهنگی مهدویت محله محور باشد و این مسئله نباید معطوف به ایام خاصی از سال باشد بلکه فضایی ایجاد شود که در همه مناطق شهرستان برنامه‌های با محتواهای غنی و مؤثر در طول سال برگزار شود. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha