• چهارشنبه / ۲۰ تیر ۱۴۰۳ / ۰۷:۰۹
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403042013622
  • خبرنگار : 50228

یک مدیر ورزشی:

حل مشکل ‌اشتغال‌ ورزشکاران خوزستانی در اولویت تصمیمات دولت پزشکیان باشد

حل مشکل ‌اشتغال‌ ورزشکاران خوزستانی در اولویت تصمیمات دولت پزشکیان باشد

ایسنا/خوزستان مدیرعامل سابق باشگاه استقلال خوزستان گفت: حل مشکل اشتغال ورزشکاران خوزستانی باید در اولویت تصمیمات دولت پزشکیان قرار گیرد.

صفر علی جمالپور در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: امروز  بیکاری جوانان ورزشکار خوزستانی یکی از مشکلات ورزش این استان است که ایجاد اشتغال باید در اولویت تصمیمات دولت دکتر پزشکیان قرار گیرد. این استان همچنین با داشتن صدها واحد صنعتی بزرگ پتروشیمی، نفت، گاز، فولاد، نیشکر و هزاران واحد صنعتی کوچک، سومین استان صنعتی کشور شناخته می شود که هر یک از صنایع بزرگ استان قادر به تغذیه و فعال سازی ده‌ها واحد صنعتی پائین دستی خود هستند. بهره گیری از این ظرفیت‌ها و نیز وجود ظرفیت‌های پرشمار بخش خدمات می‌تواند فرصت‌های بی‌شمار برای اشتغال ایجاد کند و با ارتقاء بیشتر استان در ایجاد رونق اقتصادی کشور، جایگاه حقیقی و استحقاقی استان را در پیشرفت کشور آشکار سازد. در خوزستان این همه پتانسیل عظیم داریم اما ورزشکار استان دغدغه نبود شغل را دارد.

چالش نبود شغل برای ورزشکاران خوزستان

او بیان کرد: وضعیت اشتغال ورزشکاران در استان خوزستان به گونه‌ای است که متاسفانه این موضوع به یکی از چالش‌های عمده تبدیل شده است، بنابراین یکی از وظایف اصلی دولت جدید، رسیدگی به اشتغال جوانان است؛ استان خوزستان پتانسیل‌های زیادی در بخش‌های اقتصادی و صنعتی دارد و باید با یک برنامه‌ریزی جامع کاری کرد که مشکل اشتغال در کوتاه مدت به نحو مطلوبی برطرف شود. راهکارهای متعددی در رابطه با ایجاد اشتغال قهرمانان و افتخارآفرینان ورزش در استان وجود دارد و باید در کارگروه‌های مختلف به بررسی این مشکل پرداخته که یکی از آن‌ها ایجاد زمینه اشتغال جوانان بومی استان، در پروژه ها، صنایع بزرگ و شرکت‌های مختلف در سطح استان است.

این مدیر ورزشی عنوان کرد: جایگاه ورزش خوزستان در گذشته نه چندان دور بسیار شاخص بود و در اکثر تیم‌های ملی تعداد زیادی ملی‌پوش خوزستانی داشتیم ولی اکنون به همان اندازه استعداد داریم اما به دلیل این‌که حمایت لازم را از آن‌ها نداریم به جایگاه لازم در عرصه‌های ملی نمی‌رسند. البته اکنون فقط داشتن استعداد ملاک نیست و لازم است بسترسازی‌ها و پشتیبانی‌های کافی از سوی مسئولان به وجود آید. در صورت فراهم کردن بسترهای لازم برای استعدادهای ورزشی استان، این پتانسیل وجود دارد که ورزش خوزستان به جایگاه در خور و شایسته خود برسد.

خیلی از مدیران تمایلی ندارند تیم‌شان به لیگ برتر صعود کند

او در ادامه نیز با اشاره به تیم‌های استقلال خوزستان، فولاد خوزستان، نفت مسجدسلیمان و نفت آبادان، گفت: آفتی که به جان فوتبال خوزستان افتاده، بازیکنان غیربومی هستند که به نظر می‌رسد بازیکنان بی‌کیفیت، با قیمت‌های بالا هستند که از روش‌های خاص وارد این تیم‌ها می‌شوند. این مساله باعث می‌شود استعدادهای ما پشت خط بمانند و این در حالی است که نیاز داریم با بومی‌سازی تیم‌ها به نتایج بهتری برسیم، باید مسئولان فوتبالی استان در مقابل این همه این امکانات و پول، واکنش مثبت نشان دهند؛ خیلی از تیم‌ها و مدیران تمایلی ندارند تیم‌شان از لیگ یک به لیگ برتر صعود کند که نیاز به واکاوی و پیگیری دارد. این موضوع نیز علی‌رغم خواست مردم است که می‌خواهند تیم‌هایشان به لیگ‌های بالاتر صعود کنند اما مسئولان باشگاه‌ها برای این‌که پاسخگوی مردم نباشند به روش‌های مختلف شانه خالی می‌کنند. باید با یک برنامه‌ریزی درست و تکیه بر جوانان و مربیان بومی در خوزستان به جایگاه خوب گذشته برسیم چون استعداد ذاتی در استان ما وجود دارد.

آقای پزشکیان مصوبه مربوط به تیم‌های نفتی را تغییر دهید

جمالپور خطاب به رییس جمهور نیز عنوان کرد: آقای پزشکیان، شما درد ورزش را می‌دانید و می‌دانم که جایگاه تیم‌های مردمی در بین جامعه ورزش را می‌دانید و اکنون می‌خواهم در خصوص وضعیت باشگاه‌های نفتی و ورزش‌های فوتبالی و غیر فوتبالی که در این چندسال با مصوبه‌های وزارت نفت به نابودی کشیده شدند با شما صحبت کنم؛ بیایید در همین گام اول تلاش کنید مصوبه را تغییر دهید و این موضوع مهم رضایت مردم شهرهای نفتی از جمله مسجدسلیمان و آبادان را در بر خواهد داشت. با این تصمیم تیم‌های خوزستانی و ریشه‌دار صنعت نفت آبادان و نفت مسجدسلیمان که از هواداران متعددی برخوردار هستند، به نابودی کشیده شدند.

تیم‌های نفتی جنوبی از تبلیغات محیطی و حق پخش، درآمدی ندارند

او افزود: بیش از ۸۰ درصد ورزش خوزستان تحت حمایت وزارت نفت است و تیم‌هایی همچون ملی حفاری، پتروشیمی، پالایش نفت آبادان، مناطق نفت خیز جنوب و نفت مسجدسلیمان با تی‌مداری در لیگ‌های مختلف کشور این فرصت را برای جوانان خوزستانی فراهم کردند تا به ورزش حرفه‌ای بپردازند اما صدور ابلاغیه‌های پشت سر هم از سوی وزارت نفت موجب شد تا بسیاری از تیم‌ها و ورزشکاران استان خانه‌نشین شوند و این موضوع یک آسیب اجتماعی جدی برای استان قلمداد می‌شود، بنابراین می‌طلبد که نمایندگان استان در مجلس و به ویژه استاندار به عنوان نماینده عالی دولت در خوزستان نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و از حق جوانان ورزشکار خوزستانی که تنها دلخوشی آن‌ها ورزش کردن است، دفاع کنند. حرف تلخ جایی است که فوتبال به حال خود رها شده است. متاسفانه تیم‌های جنوبی تحت پوشش وزارت نفت از منابع اصلی نظیر تبلیغات محیطی و حق پخش نیز درآمدی ندارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha