• پنجشنبه / ۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۵:۵۴
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 1403053121910
  • خبرنگار : 71959

بازداشت مستاجرهای کلاهبردار در تهران

بازداشت مستاجرهای کلاهبردار در تهران

رئیس اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری مستاجرهای کلاهبردار که اقدام به اجاره دوباره املاک صاحبخانه‌های خود کرده بودند، خبر داد.

سرهنگ علی اصغر زارعی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به جزئیات یکی از پرونده‌های پایگاه سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: به دنبال شکایت برخی صاحبخانه ها از مستاجران خود در تهران، پرونده‌ای در پلیس آگاهی تهران بزرگ تشکیل شد و در بررسی‌ها مشخص شد دو نفر در قالب یک باند، با مدارک جعلی اقدام به اجاره کردن چند آپارتمان کرده بودند.

وی افزود: سپس این افراد، خانه های اجاره‌ای را در فضای مجازی مانند دیوار، آگهی کرده و به دنبال مستاجر جدید می‌گشتند. به این طریق این دو نفر خود را صاحب خانه معرفی کرده و این املاک را به دیگران اجاره می‌دادند.

رئیس اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ ادامه داد:شگرد این افراد اینگونه بود که این خانه‌ها را به عنوان رهن کامل، آگهی می‌کردند و توانسته بودند ۱۰ نفر را به همین شکل فریب داده و از آنها پولی به عنوان بیعانه دریافت کنند.   در مجموع این دو نفر توانسته بودند ۵۰ میلیارد ریال از این ۱۰ نفر کلاهبرداری کنند که همه شکات شناسایی شدند. متهمان نیز برای طی کردن مراحل قضائی، به دادسرا معرفی شدند.

رئیس اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد هنگام خرید یا اجاره ملک، حتما مطمئن شوند که فرد آگهی دهنده مالک یا مشاور املاک است. به عنوان مثال می‌توانند از سایر همسایگان درباره آن مالک تحقیق محلی ساده کنند و یا اطلاعات سند ملک را مشاهده کرده و یا از سایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، مشخصات مالک را استعلام بگیرند.  

بازداشت مستاجرهای کلاهبردار در تهران

بازداشت مستاجرهای کلاهبردار در تهران

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۱ ۱۱:۲۸

مرسی از پلیس خوب تهران سپاس

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۱ ۱۷:۳۰

دیوار شده جولانگاه کلاهبردار ها و هیچ کسی هم پیگیر نیست و مسئولیتی بعهده نمیگیره

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۲ ۱۳:۲۲

بله

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۲ ۱۵:۱۲

تروخدا..جلو.کلاح‌برداری‌دیوار...بگیرین.شده‌محل‌امن‌کلاح.برداری...پلیس.فتاح.زحمت.میکشد...ولی...ولش.میکنن.تشکر.چرا.

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۲ ۱۰:۱۲

سلام یاید فعالیت خرید و فروش و اجاره زمین و خانه و ماشین و بعضی موارد رو از دیوار بر دارند چون باعث گرانی و بازار کاذب می‌شوند و الکی قیمت‌ها رو بالا و یا کلاهبرداری میشود

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۲ ۱۹:۴۱

اره تو راست میگی ، ولی همشون خوب نیستن ، یعنی فقط یه تعدادشون خوبن بقیه فقط دنبال این میگردن یکی رو پیدا کنن بندازن زندان . یا ازارش بدن

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۲ ۱۲:۴۶

باعرض سلام وخسته نباشید هانمیدازنیروی انتظامی زحمت کش.حقیقتا که پلیس بی ادعا شبانه روز فعالیت میکند وتمام هم وغمش امنیت ما مردم هست جا دارد که هرچند کوتاه .تشکر ویژه ای ازاین قشربی ادعا ومنضبط داشته باشیم.خداقوت حق نگهدارتان قلبا دوستتون داریم

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۲ ۱۳:۲۹

درحال حاضر طوری شده که میتوانید سند تک برگ خانه داشته باشی در صورتی که چنین خانه ای وجود خارجی ندارد. و حتی مدرک پزشکی داشته باشی. و یا مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد وووووو .... کافی است چرخی در دنیای مجازی بزنید..... دیگه به چی و کی میتوانی اطمینان داشت

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۲ ۱۷:۵۷

من نمیتونم سایتتونو بخونم چون نصفی ازمطلب خارج از صفحه میاد لطفا راهنماییم کنید