• پنجشنبه / ۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۵:۰۴
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403060100314
  • خبرنگار : 50229

مدیرعامل شرکت آبفا خوزستان خبر داد

استقرار ۲ دستگاه آزمایشگاه سیار کیفیت آب در پایانه‌های مرزهای خوزستان

استقرار ۲ دستگاه آزمایشگاه سیار کیفیت آب در پایانه‌های مرزهای خوزستان

ایسنا/خوزستان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: در مرزهای شلمچه و چذابه ۲ دستگاه آزمایشگاه سیار سنجش کیفیت آب مستقر شده است.

صابر علیدادی در گفت‌وگو با ایسنا با تشریح اقدامات آبفا خوزستان در حوزه آزمایشگاهی و نظارت بر کیفیت و سلامت آب شرب استان در ایام اربعین۱۴۰۳، اظهار کرد: برای اطمینان از سالم بودن آب آشامیدنی و جلوگیری از هرگونه آلودگی، با استفاده از ظرفیت آزمایشگاه مرکزی آبفای استان، اقدامات خاصی انجام و کیفیت و سلامت آب، به صورت روزانه و مستمر پایش می‌شود.

وی افزود: برای تضمین کیفیت آب شرب، نصب و راه‌اندازی سامانه‌های رزرو کلرزنی در پایانه‌های مرزی انجام شده است .

علیدادی با اشاره به استقرار آزمایشگاه‌های سیار آب در پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه برای انجام آزمون‌های کیفیت و نظارت روزانه بر بهداشت و کیفیت آب شرب عنوان کرد: حضور نمونه‌برداران و کارشناسان آب در شهرهای میزبان اربعین و پایش کیفیت آب به‌ویژه کلرآزاد باقی‌مانده در شبکه‌های توزیع آب شرب مواکب، مخازن ذخیره آب، آب‌سردکن‌ها، سرویس‌های بهداشتی در پایانه‌های مرزی و همچنین نمونه‌برداری میکروبی مشترک روزانه از آب با همکاران مراکز بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی از مهمترین کارهای روزانه کارشناسان این شرکت به شمار می‌رود.

رییس هیئت مدیره شرکت آبفا خوزستان یادآور شد: همچنین مخازن تعبیه شده در مواکب، تمام مخازن بین‌راهی از بدو ورود به استان تا نقطه صفر مرزی و حوزه ماموریت آب و فاضلاب استان به صورت مستمر پایش می‌شود.

علیدادی اضافه کرد: این اقدامات با بکارگیری و استقرار تعداد ۱۵ نفر از نیروهای متخصص کنترل کیفی در استان و شهرستان‌ها و ۸ نفر آزمایشگر آماده به کار برای کنترل کیفیت آب مصرفی زائران حسینی (ع) در ایام اربعین در پایانه‌های مرزی به صورت مستمر انجام می‌شود که روزانه آزمایشات لازم را برای حصول اطمینان از سلامت آب و جلوگیری از هرگونه آلودگی انجام و مورد آنالیز قرار می‌دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha