• سه‌شنبه / ۱۹ تیر ۱۴۰۳ / ۲۰:۳۱
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 1403041913558
  • خبرنگار : 71469

/روایت روز ورزشی/

نه سوما به پرسپولیس، بله اسکو به تراکتور!

نه سوما به پرسپولیس، بله اسکو به تراکتور!

ورزش ایران و جهان امروز نیز با اتفاقات و مسائل مختلفی همراه بود که گزیده‌ای از این وقایع و رویدادها در این گزارش آمده است.

به گزارش ایسنا، دارنده ۱۳ مدال سنگین وزن کشتی فرنگی جهان و المپیک از ترکیه به دلیل استفاده از ماده ممنوعه، از حضور در المپیک پاریس محروم شد.

رضا کایالپ دارنده یک مدال نقره و ۲ برنز المپیک و ۵ مدال طلا، ۳ نقره و ۲ برنز جهان از ترکیه، به دلیل دوپینگ از حضور در المپیک پاریس محروم شد.

اسطوره‌های ایران در المپیک/ وقتی رسول خادم اعجوبه روس را زمین‌گیر کرد

رسول خادم یک طلا و یک برنز المپیک و ۲ طلا و یک نقره جهان را در ویترین افتخارات خود دارد. او نخستین بار در المپیک ۱۹۹۲ بارسلون به مدال برنز رسید و در مسابقات جهانی ۱۹۹۴ و ۱۹۹۵ به ۲ طلای جهان دست یافت. اوج هنرنمایی اعجوبه کشتی ایران کسب مدال طلا در المپیک ۱۹۹۶ آتلانتا بود. خادم در ۳ فینال متوالی جهانی و المپیک از سد اعجوبه‌ای به نام ماخاربک خادراتسف دارنده ۷ طلای جهان و المپیک گذشت و اجازه نداد اسطوره روسها صاحب ۱۰ طلا شود. تخصص رسول خادم گرفتن مچ پای حریفان یا در اصلاح فن بزکش بود. اتحادیه جهانی کشتی رسول خادم را به همراه موحد و تختی جزو ۲۰ کشتی‌گیر برتر قرن بیستم قرار داده است.

تعداد ورزشکاران آسیایی‌ در المپیک پاریس/ ایران در رده نهم

کاروان ایران با ۴۰ ورزشکار در المپیک ۲۰۲۴ پاریس شرکت می‌کند و در بین آسیایی‌ها از لحاظ تعداد ورزشکار رتبه نهم را در اختیار دارد.

سی و سومین دوره بازی‌های المپیک از پنجم مرداد در پاریس فرانسه آغاز می‌شود. کاروان ایران با ۴۰ ورزشکار در این دوره  از بازی‌ها حضور دارد.

حزباوی از "السد" جدا شد

ستاره ۲۱ ساله خط دفاعی السد، به صورت توافقی از این تیم جدا شد.

محمد امین حزباوی، بازیکن پیشین تیم فوتبال فولاد خوزستان و تیم ملی ایران، با اعلام باشگاه السد به صورت توافقی از تیم جدا شد. پیش از این نیز کنار گذاشته شدن حزباوی از لیست اردوی تیم السد در اسپانیا، احتمال جدایی او از این تیم را افزایش داده بود.

عمر السوما به پیشنهاد پرسپولیس پاسخ منفی داد

طبق اعلام روزنامه الرای قطر مهاجم سوریه‌ای العربی قطر حاضر نشد که راهی پرسپولیس شود. روزنامه الرای قطر در شماره امروز خود نوشت که بحث معاوضه عمر السوما با عبدالکریم حسن منتفی شد.

این روزنامه قطری اعلام کرد که عمر السوما، مهاجم سوریه‌ای العربی حاضر نشد که راهی پرسپولیس شود به طوری که او اصرار دارد که تا پایان قراردادش در العربی باقی بماند و به این ترتیب او با عبدالکریم حسن معاوضه نخواهد شد.

وقتی مارتینس هم رونالدو را قربانی کرد هم پرتغال را

سرمربی تیم ملی پرتغال با تصمیمش در قبال کریستیانو رونالدو باعث تضعیف تیمش و عملکرد ضعیف ستاره پرتغالی شد.

یورو برای پرتغال با تصمیم مارتینس برای ساختن تیم حول محور رونالدو آغاز شد. کریس رونالدو ۳۹ ساله در این مسابقات ۴۸۶ دقیقه بازی کرد؛ این در شرایطی است که مهاجمان جوان این تیم یعنی (دیگو ژوتا، نتو و گونچالو راموس) نصف دقایق حضور رونالدو در ترکیب تیم‌شان قرار گرفتند.  

آشتی‌کنان مدیرعامل سابق استقلال و بیرانوند

مدیرعامل سابق باشگاه استقلال با علیرضا بیرانوند دروازه‌بان سابق پرسپولیس آشتی کرد.

حجت کریمی مدیرعامل سابق باشگاه استقلال با علیرضا بیرانوند دروازه‌بان سابق پرسپولیس آشتی کرد.

ناهید کیانی در پاسخ به کسب طلای المپیک: حتما

تکواندوکار المپیکی ایران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا شاهد کسب مدال طلای المپیک از سوی وی خواهیم بود یا خیر؟ گفت: حتما.

ناهید کیانی در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد آخرین وضعیت خود به منظور حضور در المپیک ۲۰۲۴ پاریس، اظهار کرد: شرایط خوبی را پشت سر می‌گذارم و تمرینات خوبی دارم و امیدوار هستیم با صد در صد آمادگی در المپیک پاریس حاضر شویم؛ در حال حاضر در اوج نیستیم و وزنه ۹۵ درصد می‌زنیم و نباید در اوج خود هم قرار داشته باشیم اما هر روز ۱۰ درصد به پیک نزدیک می‌شویم و در آستانه المپیک در آمادگی صد در صد قرار خواهیم داشت.

اسکوچیچ سرمربی تراکتور شد

«دراگان اسکوچیچ» به عنوان سرمربی جدید تراکتور انتخاب شد.

پیرو دستور مالک باشگاه مبنی بر انجام اقدامات لازم جهت آماده‌سازی تیم، سعید مظفری‌زاده سرپرست مدیر عاملی باشگاه پس از مذاکره با گزینه‌های مختلف، سرانجام با دراگان اسکوچیچ که نتایج درخشانی با تیم ملی ایران کسب کرده بود، به توافق رسید و هدایت تراکتور به او سپرده شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۴-۱۹ ۲۲:۳۶

تراکتور عجب مربی بزرگیو گرفت،صد در صد این فصل قهرمان ایران میشه