• جمعه / ۲ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۸:۵۳
  • دسته‌بندی: جهان ورزش
  • کد خبر: 1403060200532
  • خبرنگار : 71460

یک سال محرومیت برای دوومیدانی بحرین به دلیل رسوایی دوپینگ

یک سال محرومیت برای دوومیدانی بحرین به دلیل رسوایی دوپینگ

انجمن دو و میدانی بحرین (BAA) به مدت یک سال از مسابقات تحت پوشش فدراسیون جهانی دوومیدانی محروم شده است.

به گزارش ایسنا، بحرین تا سال ۲۰۲۷ نمی‌تواند از ورزشکاران خارجی در تیم خود برای رقابت‌های دوومیدانی استفاده کند و تنها  می‌تواند ۱۰ ورزشکار را برای مسابقات جهانی ۲۰۲۵ به میدان بفرستد. همچنین تا ژوئن سال آینده حق حضور در هیچ رویداد دوومیدانی را نخواهد داشت.

فدراسیون جهانی دوومیدانی پس از تحقیق در مورد انتقال خون توسط دو ورزشکار در بازی‌های المپیک قبل در توکیو، این مجازات را برای تیم بحرین تعیین کرد.

به گزارش آسوشیتدپرس، انجمن دوومیدانی بحرین به سهل انگاری و آسیب به ورزشکاران دوومیدانی اعتراف کرد و متعهد شد که ورزشکاران محلی را توسعه دهد و یک آژانس جدید ضد دوپینگ ایجاد کند.

در المپیک پاریس، ورزشکاران بحرینی دو مدال به دست آوردند. طلا در دوی ۳۰۰۰ متر توسط وینفرد یاوی کنیایی و نقره در ماده ۴۰۰ متر توسط سلوا عید ناصرنیجریه‌ای.  دو مدال دیگر توسط احمد تاج‌الدینف کشتی گیر روسیه تبار (طلا) و گور میناسیان وزنه بردار ارمنستانی (برنز) حاصل شد.

همچنین  بحرین در حالی در بازی‌های‌ آسیایی قبل توانست ۱۲ مدال طلا به دست بیاورد که همه مدال‌ها را ورزشکاران خارجی کسب کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۲ ۰۹:۴۹

جای تعجب ندارد اینها همه و همه از ثمرات شیرین سرسپردگی بحرین به غربی هاست که درمقابل خوش خدمتی هایش دریافت میکند.

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۲ ۱۳:۰۳

اینها همه ثمرات رژیم بیکفایتی است که اعتقادی به پرورش استعدادهای مردمش نداشته و ترجیح میدهد هزینه انرا برای خرید مدال توسط اتباع کشورهای دیگر خرج کند. انقدر از لحاظ جامعه ای کفگیرشان ته دیگ خورده که مردم با خواندن نام این ورزشکاران میفهمند قضیه چیه

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۲ ۱۵:۰۷

گور میناسیان ارمنستانی مهاجر به بحرین هم دوپینگی است