• چهارشنبه / ۱۳ تیر ۱۴۰۳ / ۱۶:۲۹
  • دسته‌بندی: تشکل‌های دانشجویی
  • کد خبر: 1403041309089
  • خبرنگار : 71963

با امضای تفاهم‌نامه ۳ جانبه محقق می‌شود

ارتقای ظرفیت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان

ارتقای ظرفیت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان

در حاشیه بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ تفاهم‌نامه ۳ جانبه‌ای میان پارک علم و فن‌آوری دانشگاه تهران، صندوق پژوهش و فن‌آوری دانشگاه تهران و صندوق صحا با هدف ارتقای ظرفیت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان به امضا رسید.

به گزارش ایسنا، تفاهم‌نامه همکاری سه جانبه فی‌مابین پارک علم و فن‌آوری دانشگاه تهران، صندوق پژوهش و فن‌آوری دانشگاه تهران و صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته (صحا) منعقد شد.

علی اسدی، رئیس پارک علم و فن‌آوری دانشگاه تهران، با اشاره به فعالیت هسته‌های فن‌آور و عضویت و استقرار بیش از ۲۰۰ شرکت فن‌آور و دانش‌ بنیان در پارک علم و فن‌آوری گفت: بسیاری از شرکت‌های پارک علم و فن‌آوری موفق به تولید بار اول بسیاری از محصولات شده‌اند و در دنیا رقیبی ندارند، هم‌چنین تولیدات فن‌آورانه شرکت‌های پارک علم و فن‌آوری با محصولات خارجی رقابت می‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به این‌که در حال‌حاضر توسعه فن‌آوری‌های نرم از موضوعات مهم و در حال پیگیری در پارک علم و فن‌آوری است، در ادامه اظهار امیدواری کرد که با انعقاد و عملیاتی شدن این تفاهم‌نامه، ظرفیت حمایت‌های مالی، اعتباری و ارائه تضامین به شرکت‌ها افزایش یابد.

*تأکید بر ضرورت ایجاد یک همکاری منسجم در حوزه دانش‌بنیان‌ها

محمدمهدی فریدوند، مدیرعامل صندوق پژوهش و فن‌آوری دانشگاه تهران، هم با تأکید بر ضرورت ایجاد یک همکاری منسجم گفت: با امضای این تفاهم‌نامه، می‌توانیم با بهره‌مندی از ظرفیت‌های پارک علم و فن‌آوری دانشگاه تهران، صندوق پژوهش و فن‌آوری و صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته(صحا) فرصت‌های حمایتی مناسبی را برای دانش‌بنیان‌ها ایجاد کنیم.

وی با اشاره به تغییرات مثبت سرمایه در صندوق پژوهش و فن‌آوری دانشگاه تهران، توضیح داد: خوشبختانه موفق شدیم که سرمایه صندوق را از ۳۰ میلیارد تومان به ۵۰ و پس از آن ۱۰۰ میلیارد افزایش دهیم و می‌کوشیم تا این سرمایه به ۲۰۰ میلیارد تومان برسد، در زمینه اعطای ضمانت‌نامه به شرکت‌ها، تأمین سرمایه و دیگر تسهیلات نیز اقدامات مثبتی داشته‌ایم و امیدواریم با همکاری یکدیگر ظرفیت‌های حمایت از دانش‌بنیان‌ها افزایش یابد.

براساس این گزارش، تفاهم‌نامه همکاری سه جانبه فی‌مابین پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه تهران و صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته (صحا) به امضای دکتر علی اسدی، رئیس پارک علم و فن‌آوری دانشگاه تهران، دکتر محمدمهدی فریدوند، مدیرعامل صندوق پژوهش و فن‌آوری دانشگاه تهران و دکتر محسن نادری‌منش، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته (صحا) رسید.

این تفاهم‌نامه در راستای تحقق اهداف مقرر در سند چشم‌انداز، سیاست‌های کلی علم و فن‌آوری و اقتصاد مقاومتی مبنی بر تقویت اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه صنایع و خدمات مبتنی بر علوم و فن‌آوری‌های جدید و با موضوع محوری مشارکت در شناخت اولویت‌های حمایتی، فرصت‌های سرمایه‌گذاری، زمینه‌های مناسب صادراتی و جذب سرمایه‌گذاری خارجی در صنایع پیشرفته و دانش‌بنیان کشور و مرتبط با نیازها و فعالیت‌های پیشرفته و دانش‌بنیان منعقد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha