• چهارشنبه / ۱۳ تیر ۱۴۰۳ / ۱۳:۴۴
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403041308901
  • خبرنگار : 50649

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس تأکید کرد:

اهمیت رعایت موارد محیط زیستی در پیاده‌روی اربعین

اهمیت رعایت موارد محیط زیستی در پیاده‌روی اربعین

ایسنا/فارس مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس به بیان راهکارهایی برای رعایت موارد محیط زیستی در پیاده‌روی اربعین حسینی پرداخت.

عطا پورشیرزاد امروز، ۱۳ تیرماه در نشست کمیته حفظ محیط زیست ستاد اربعین استان فارس، بر لزوم اطلاع‌رسانی گسترده به زائران اربعین در استان در خصوص حفاظت از محیط زیست و مدیریت پسماند تأکید کرد.

وی با بیان اینکه هر سال هزاران اقلام تبلیغاتی فرهنگی با موضوع و شعارهای حفاظت محیط زیست و مدیریت پسماند بین زائران اربعین در مرزها توزیع می‌شود، از مشارکت و تعامل سازمان تبلیغات در این زمینه تقدیر کرد.

پورشیرزاد با مهم دانستن موضوع اطلاع‌رسانی حفظ محیط زیست و مدیریت پسماند در پیاده‌روی اربعین ادامه داد: در صورت تامین اعتبار می‌توان اقلام فرهنگی تبلیغاتی شامل بروشورهای آموزشی، کیسه‌های پارچه‌ای زباله، کلاه آفتابگیر، چفیه و لیوان استیل با هدف جایگزینی لیوان‌های یکبار مصرف با درج شعارهای زیست محیطی بین زائران توزیع کرد که نقش بسزایی در مدیریت پسماند دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس با بیان اینکه آگاهی‌رسانی‌های لازم در این زمینه از طریق رسانه‌ها و پلاکاردها، بنر و پیامک موثر خواهد بود، گفت: اجرای چنین راهکارهایی موجب می‌شود که پیاده‌روی اربعین ضمن تکریم شعائر اسلامی به یکی از بزرگترین اجتماعات برای تبیین آموزه‌های محیط زیست تبدیل شود.

به گزارش ایسنا، در ادامه این نشست مقرر شد، صدا و سیمای استان و شهرداری شیراز در این زمینه اطلاع‌رسانی لازم را انجام دهند. همچنین، اداره کل حفاظت محیط زیست فارس دوره‌های آموزشی را برای مسئولین موکب‌های استان برگزار خواهد کرد تا آن‌ها با شیوه‌های صحیح جمع‌آوری و دفع زباله آشنا شوند. همچنین انتشار و پخش کلیپ، موشن و تیزر با موضوع حفظ محیط زیست از دیگر برنامه‌های اداره‌کل حفاظت محیط زیست است.

هم‌چنین عنوان شد که با همکاری همه دستگاه‌ها و زائران می‌توان اربعینی پاک و بدون زباله را در استان فارس رقم زد، در این راستا، از زائران استان فارس تقاضا شده تا حد امکان از ظروف یک‌بار مصرف پرهیز کرده و از ظروف قابل شست‌وشو استفاده کنند، زباله‌های خود را در سطل‌های مخصوص قرار دهند. از ریختن زباله در طبیعت خودداری کنند، در حفظ و نگهداری از محیط زیست کوشا باشند، با همدلی و همکاری می‌توانیم اربعینی سالم و ماندگار را برای خود و نسل‌های آینده در استان فارس به یادگار بگذاریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha