• سه‌شنبه / ۱۲ تیر ۱۴۰۳ / ۱۱:۵۸
  • دسته‌بندی: دانشگاه‌های بین‌الملل
  • کد خبر: 1403041207956
  • خبرنگار : 71603

در استرالیا انجام شد

حمله یک پسر ۱۴ ساله به دانشگاه

حمله یک پسر ۱۴ ساله به دانشگاه

پلیس استرالیا پسر نوجوانی را در دانشگاه سیدنی دستگیر کرد که با در دست داشتن یک چاقو به محوطه دانشگاه وارد شده بود.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، پلیس استرالیا اعلام کرد که یک پسر ۱۴ ساله با چاقو  به افراد دانشگاه سیدنی حمله ور شده و باعث تعطیلی ساختمان‌های دانشگاه شده است. 

پلیس ایالت نیو ساوت ولز در بیانیه ای اعلام کرد که پرسنل اورژانس یک مرد ۲۲ ساله را که بر اثر این حمله در وضعیت وخیم اما پایدار قرار داشت، مداوا کردند. 

مارک والتون، دستیار کمیسر پلیس نیو ساوت ولز در مبارزه با تروریسم در یک کنفرانس خبری گفت که انگیزه این پسر هنوز مشخص نشده است، اما او از افزایش شواهد افراطی شدن احساسات خشونت‌بار نوجوانان در فضای مجازی ابراز نگرانی کرد.

پلیس گفت که مهاجم مظنون پس از این حادثه سوار اتوبوس شده و در نزدیکی بیمارستان دستگیر شده است.

سخنگوی دانشگاه سیدنی گفت که عملیات پلیس در محوطه این دانشگاه در حال انجام است و تا زمانی که تحقیقات ادامه دارد، پلیس در محوطه دانشگاه باقی خواهد ماند.

این حمله حدود دو ماه پس از آن صورت گرفت که شش نفر در اثر حمله با چاقو در یک مرکز خرید در سیدنی کشته و ۱۲ نفر مجروح شدند و یک اسقف کلیسای آشوری در یک حمله با چاقو در حین مراسم در غرب سیدنی زخمی شد.

این دو حمله، دولت ایالت نیو ساوت ولز را بر آن داشت تا قوانین جنایات مرتبط با حمل چاقو را تشدید کند. پارلمان ایالتی در ماه ژوئن قوانینی را تصویب کرد که به پلیس اسکنرهای فلزیاب الکترونیکی می داد تا افراد را بدون حکم در مراکز خرید، اماکن ورزشی و ایستگاه های حمل و نقل عمومی بررسی کنند.

این قانون همچنین حداکثر مجازات فروش چاقو به یک کودک زیر ۱۶ سال را به ۱۱هزار دلار استرالیا (۷۳۱۴ دلار)، حبس به مدت ۱۲ ماه یا هر دو افزایش داد. همچنین فروش چاقو به یک کودک ۱۶ یا ۱۷ ساله بدون عذر موجه را ممنوع کرد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha