• یکشنبه / ۱۰ تیر ۱۴۰۳ / ۱۳:۲۷
  • دسته‌بندی: تشکل‌های دانشجویی
  • کد خبر: 1403041006588
  • خبرنگار : 71974

عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور در گفت‌وگو با ایسنا:

مردم در دور دوم انتخابات به دنبال یک الگوی جدید از دولت هستند

مردم در دور دوم انتخابات به دنبال یک الگوی جدید از دولت هستند

عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور گفت: میزان آرا دو نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات نشان از رقابت سنگین و غیر قابل پیش بینی شدن نتایج دارد،‌ اما به نظر می رسد مردم در این دوره از انتخابات به دنبال یک الگوی جدید از دولت هستند.

علیرضا مردانی، عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به مشارکت مردم در انتخابات اظهار کرد: اعتماد عمومی به نظام سیاسی و انتخابات نقش مهمی در تشویق یا کاهش مشارکت مردم دارد. اگر مردم احساس کنند که انتخابات آزاد و عادلانه است و نتایج آن می‌تواند تغییری واقعی ایجاد کند، احتمال مشارکت آن‌ها بیشتر می‌شود.

وی افزود: عملکرد دولت‌ها و میزان رضایت مردم از آن‌ها نیز تاثیرگذار است. زمانی که مردم از عملکرد دولت‌ها ناراضی هستند، ممکن است به امید تغییر و بهبود وضعیت، بیشتر در انتخابات شرکت کنند. برنامه‌ها و وعده‌های کاندیداها نیز می‌تواند تاثیر بسزایی داشته باشد. اگر کاندیداها بتوانند با ارائه برنامه‌های جامع و واقع‌گرایانه نیازها و مشکلات مردم را پاسخ دهند، مشارکت مردم افزایش می‌یابد.

به گفته وی؛‌ شرایط اقتصادی و اجتماعی نیز بر میزان مشارکت تاثیرگذار است؛ در شرایط بحرانی، مردم ممکن است انگیزه بیشتری برای شرکت در انتخابات داشته باشند.

مردانی بیان کرد: میزان مشارکت مردم تاثیر مستقیمی بر نتایج انتخابات و آینده سیاسی کشور دارد. در انتخاباتی که میزان مشارکت بالاست، نتایج معمولاً نماینده واقعی‌تر خواسته‌ها و نیازهای مردم است. این موضوع می‌تواند به افزایش مشروعیت نظام سیاسی و تقویت اعتماد عمومی منجر شود.

این استاد دانشگاه با اشاره به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: میزان آرا دو نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات نشان از رقابت سنگین و غیر قابل پیش بینی شدن نتایج دارد،‌ اما به نظر می رسد مردم در این دوره از انتخابات به دنبال ایجاد یک راه جدید و یک الگوی جدید از دولت هستند و کسی که برنامه‌های جدیدی را به مردم ارائه دهد،‌ می‌توان نسبت به کسب رای مردم امیدوار باشد.

وی ادامه داد: عدم اجماع اصولگرایان باعث دو مرحله‌ای شدن انتخابات شد،‌ اگر اجماع اصولگرایان را در همان گام نخست داشتیم، جلیلی در دور اول می توانست برنده انتخابات شود.

مردانی بیان کرد: حمایت اصولگریان از سعید جلیلی باعث افزایش شانس وی برای نشستن بر مسند ریاست جمهوری دارد و در صورت جذب ۵۰ درصد آرای قالیباف،‌ سعید جلیلی به راحتی پیروز این دوره از انتخابات خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha