• شنبه / ۹ تیر ۱۴۰۳ / ۱۸:۰۰
  • دسته‌بندی: تشکل‌های دانشجویی
  • کد خبر: 1403040906095
  • خبرنگار : 71974

فعال حوزه دانشجویی در گفت‌وگو با ایسنا:

اصلاح‌طلبان به‌ علت تکرار شعارهای شکست خورده نتوانستند آرای خاکستری را کسب کنند

اصلاح‌طلبان به‌ علت تکرار شعارهای شکست خورده نتوانستند آرای خاکستری را کسب کنند

فعال حوزه دانشجویی گفت: آرای خاکستری به کاندیدایی خواهد رسید که در برنامه‌های انتخاباتی خود به دنبال تغییر است،‌ اصلاح‌طلبان به‌دلیل تکرار شعارهای شکست خورده نتوانستند آرای خاکستری را کسب کنند.

سعید احمدزاده فعال حوزه دانشجویی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه افزایش سهم اصلاح‌طلبان از آرای خاکستری بسیار ناچیز بوده است، اظهار کرد: نارضایتی عمومی از عملکرد دولت‌های پیشین اصلاح‌طلب نقش مهمی در این شکست داشت. مردم به خصوص آرای خاکستری، که معمولاً کمتر به جناح‌های خاص تعلق دارند و بیشتر به دنبال تغییرات مثبت و ملموس هستند، نتوانستند عملکرد گذشته اصلاح طلبان را بپذیرند و به وعده‌های آن‌ها اعتماد کنند.

وی افزود: عدم وجود یک کاندیدای جذاب و قابل اعتماد که بتواند این گروه از رأی‌دهندگان را جذب کند، نیز در شکست این فرضیه موثر بود. سوم، فضای سیاسی محدود و فشارهایی که بر اصلاح طلبان اعمال شد، توانایی آن‌ها را در جلب آرای خاکستری کاهش داد. این عوامل موجب شد که آرای خاکستری بیشتر به سمت اصولگرایان متمایل شوند.

این فعال حوزه دانشجویی با بیان اینکه برای جلب آرای خاکستری، اصلاح طلبان باید چند اقدام اساسی انجام می‌دادند، بیان کرد: ارائه برنامه‌های واقع‌گرایانه و قابل اجرا که به نیازها و مشکلات واقعی مردم پاسخ دهد. این برنامه‌ها باید شفاف و ملموس باشند تا بتوانند اعتماد آرای خاکستری را جلب کنند.

وی افزود: انتخاب کاندیداهایی با سابقه خوب و توانایی ارتباط موثر با مردم، که بتوانند احساسات و نگرانی‌های آن‌ها را درک کنند، ایجاد ارتباط مستقیم و مداوم با مردم و استفاده بهینه از فضای مجازی و رسانه‌ها برای انتقال پیام‌ها و جلب حمایت عمومی و چهارمین مورد شفافیت و پاسخگویی در عملکرد و اقدامات گذشته برای بازسازی اعتماد عمومی مجموع این عوامل موجب شد که آرای خاکستری بیشتر به سمت اصولگرایان متمایل شوند.

احمدزاده ادامه داد: آرای خاکستری به کاندیدایی خواهد رسید که در برنامه‌های انتخاباتی خود به دنبال تغییر است،‌ اصلاح طلبان به دلیل تکرار شعارهای شکست خورده نتوانستند آرا خاکستری را به کسب کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha