• چهارشنبه / ۶ تیر ۱۴۰۳ / ۱۲:۴۹
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1403040603667
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

آیین توزیع۱۱۰ سری جهیزیه به طلاب جوان سیستان و بلوچستان

آیین توزیع۱۱۰ سری جهیزیه به طلاب جوان سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در آیین توزیع۱۱۰ سری جهیزیه اهدایی مقام معظم رهبری به طلاب جوان شیعه و اهل سنت استان عنوان کرد: خداوند انسان را موجودی عاقل و انتخاب گر آفرید و آن چه را که حق انتخاب داریم در برابر آن مسئولیت هم داریم چرا که این انتخاب‌ها در سرنوشت دنیا و آخرت ما موثر خواهد بود.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله مصطفی محامی افزود: گاهی انتخاب‌ها شخصی و محدود و گاهی عمومی‌تر و دارای گستره و عمق تأثیر بیشتر است و ازدواج و انتخاب همسر از انتخاب‌های تاثیرگذار در دنیا و آخرت است.

آیت‌الله محامی بیان داشت: تعبیری از پیامبر اکرم(ص) وجود دارد که ایشان پس از ازدواج امام علی(ع) با حضرت فاطمه(س) از حضرت سوال کردند "دخترم زهرا را چگونه یافتی؟" و امام علی(ع) در پاسخ عرض کردند "کمک خوبی برای بندگی خداست" و زن می‌تواند کمک خوبی برای بندگی خدا باشد و در مقابل هم می‌تواند مسیر همسرش را از بندگی خدا جدا کند.

وی ادامه داد: نیاز مالی همیشه وجود دارد اما اگر با احساس بی نیازی و قنای نفس همراه شود یک حلاوت و شرینی داشته و در آینده می‌تواند جزء خاطرات شیرین زندگی باشد.

وی گفت: یکی از انتخابات مهم دیگر انتخاب ولی است و روز عید غدیر روز تعیین ولی است که عده‌ای آن را پذیرفته و عده‌ای نپذیرفتند که این هم یک انتخاب است و به مراتب تاثیر گسترده دارد و بنیان اعتقادی و فکری افراد را تشکیل می دهد و باید قدر این نعمت ولایت را بدانیم و به اقتضائات آن عمل کنیم‌.

وی اضافه کرد: انتخابات ریاست جمهوری هم یک انتخاب تاثیرگذار در جامعه است و آثار آن تا سال‌ها ماندگار خواهد بود و در طول تاریخ انقلاب اسلامی مردم انتخاب‌های متفاوت داشتند و آثار بد یا خوب آن را دیده‌اند و در حال حاضر هم مسئولیت انتخاب و پاسخگویی در برابر انتخابی که انجام می دهیم را بر عهده داریم و نتیجه آن را خودمان ملاحظه خواهیم کرد.

نماینده ولی فقیه در استان عنوان کرد: هیچ‌گاه خواسته‌های دو نفر کاملا مانند یکدیگر نیست و باید سازش وجود داشته باشد و شیرینی در زندگی با از خودگذشتگی و رعایت اخلاق و وفاوداری حاصل خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha