• چهارشنبه / ۶ تیر ۱۴۰۳ / ۱۰:۴۴
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403040603497
  • خبرنگار : 50416

مردم ملایر از رئیس جمهور آینده چه می‌خواهند؟

مردم ملایر از رئیس جمهور آینده چه می‌خواهند؟

ایسنا/همدان کمتر از ۴۸ ساعت تا برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده است و کاندیداها تلاش می‌کنند در این ساعت‌های باقی مانده تبلیغات، با ارائه برنامه‌ها و اهداف‌شان علاوه بر حضور حداکثری در پای صندوق‌های رأی، مردم را در انتخاب اصلح یاری کنند. از بین شش نامزد انتخابات ریاست جمهوری تاکنون ستادهای مردمی سه نامزد (مسعود پزشکیان، محمدباقر قالیباف و سعید جلیلی) در ملایر برپا شده است.

اگر چرخی در شهر هم بزنیم چند بنر تبلیغاتی از همین سه کاندیدا در سطح شهر می‌بینیم. پخش مناظرات از صدا و سیما تنور انتخابات را حسابی گرم کرده و کلیپ‌های این مناظرات در فضای مجازی دست به دست می‌شود. 

خبرگزاری ایسنا مصاحبه‌ای با اقشار مختلف مردم از اساتید دانشگاهی تا کاسب و خانم خانه‌دار و جوانان داشته و نظر آنان را درباره اهمیت مشارکت در انتخابات و انتظاراتی که از رئیس جمهور آینده دارند، جویا شده است.

رئیس جمهور از همه اقشار و طیف‌ها برای اداره جامعه استفاده کند 

رئیس دانشگاه ملایر اظهار کرد: مشارکت مردم در انتخابات فارغ از اینکه چه کسی انتخاب شود، نشان دهنده میزان همکاری، همراهی و حضور مردم در نقش‌آفرینی برای انتخاب مسئولان کشور است و تاثیر مستقیمی بر اقتدار و جایگاه کشور دارد.

ابراهیم محمدی منش در گفت‌و گو با ایسنا، حضور مردم در پای صندوق های رأی و انتخاب مسئولان را سبب ایجاد بازدارندگی برای جمهوری اسلامی و نشان دهنده جایگاه و نقش نظام در دیدگاه مردم و اقتدار آفرین دانست.

محمدی‌منش با تاکید بر اینکه همه ما فارغ از اینکه چه کسی انتخاب می‌شود، باید به دنبال حضور و مشارکت حداکثری باشیم، افزود: وقتی بر اساس قوانین کشوری انتخاباتی برگزار می‌شود و مردم در این انتخابات شرکت می‌کنند، علاوه بر ایجاد اقتدار کشور، امنیت کشور را افزایش می‌دهد.

محمدی‌منش انتخابات ریاست جمهوری را که بالاترین مقام اجرایی کشور و در واقع اجرا کننده تمام سیاست‌های نظام است، پررنگ‌تر و با اهمیت‌تر خواند و گفت: رئیس جمهوری که با انتخاب مردم وارد عرصه می‌شود، از مقبولیت ویژه‌ای برخوردار است و در نتیجه منجر به ایجاد امنیت و عظمت می‌شود.

وی با تاکید بر اهمیت نقش دانشگاهیان در انتخابات و عمل عالمانه و آگاهانه در این عرصه تصریح کرد: از دانشگاهیان انتظار می‌رود با آموزش و تبیین مناسب در جامعه بصیرت افزایی کنند و با موضع‌گیری‌های سنجیده، قانون‌مند و علمی خود و استدلال برنامه‌های کاندیداها به کیفی‌سازی انتخابات و انتخاب بهترین کاندیدا منجر شوند.

رئیس دانشگاه ملایر نقش دانشجویان در این انتخابات را نقشی کلیدی دانست و اضافه کرد: دانشجویان می‌توانند در آگاهی‌سازی و فعال کردن جامعه و ایجاد فضای نقد، گفت‌و گو، بررسی و ایجاد انگیزش در جامعه جوان کشور و همچنین در شور و نشاط انتخاباتی موثر باشند.

محمدی منش دانشجو را موذن جامعه خواند که اگر خواب بماند نماز امت قضا می‌شود و گفت: اگر دانشجویان فعالیت خوبی در دانشگاه‌ها داشته باشند و نسبت به ایجاد بستر نقد و بررسی و نظریه اقدام کنند، می‌توانند به انتخاب اصلح کمک ویژه‌ای داشته باشند.

وی به تشریح انتظارات از رئیس‌جمهور آینده پرداخت و بیان کرد: انتظار داریم رئیس‌جمهور مجری قانون باشد، فارغ از مسائل سیاسی عمل کند و از همه اقشار و طیف‌های جامعه برای اداره جامعه استفاده و به جوانان اعتماد و فضا را برای فعالیت جوانان فراهم کند.

محمدی‌منش تاکید کرد: رئیس‌جمهور باید بتواند مسیری را که در سه سال گذشته شکل گرفته و با شهادت آیت الله رئیسی ناتمام ماند، ادامه دهد تا انرژی‌های سیستم هدر نرفته باشد چرا که از صفر شروع کردن سبب هدر رفت بخشی از انرژی سیستم می‌شود.

وی نقد، نظریه، مناظره، استفاده از دیدگاه‌های مختلف، فراهم‌سازی فضا و بستر مناسب برای انتخاب اصلح و حضور حداکثری مردم در انتخابات و خدمت‌رسانی به متولیان انتخابات را از جمله اقدامات دانشگاه ملایر در راستای افزایش مشارکت برشمرد.

مشارکت مردم در انتخابات یک ویترین پر رنگ در صحنه جهانی است

یک مدرس دانشگاه نیز حضور مردم در صحنه دموکراسی و انتخابات را مایه اقتدار کشور خواند و اظهار کرد: این موضوع فقط مخصوص کشور ما نیست بلکه در همه کشورها هنگام انتخابات همه دستگاه‌ها پای کارند تا مردم مشارکت خوبی داشته باشند.

سینا فراهانی به ایسنا گفت: مردم با بدرقه میلیونی شهید رئیسی و شهدای خدمت در شهرهای مختلف قدم اول را بسیار محکم برداشتند و به فرموده مقام معظم رهبری، حماسه حضور در پای صندوق‌ها مکمل قدم اول است.

فراهانی با بیان اینکه با حضور قوی در پای صندوق‌ها عزت، اقتدار، امنیت و عظمت کشور را به همه دنیا مخابره می‌کنیم، افزود: مشارکت مردم در انتخابات یک ویترین پر رنگ در صحنه جهانی است.

به گفته وی صحنه انتخابات برای مردم یک جبهه است و حضور در پای صندوق به مثابه حضور سربازان در خط مقدم این جبهه و هر رأی به مثابه یک گلوله در خشاب اسلحه این سربازان است.

فراهانی حضور حداکثری پای صندوق‌ها را یک دستاورد برای ملت ایران خواند و گفت: در ابتدای انقلاب با اینکه نتیجه کاملا مشخص بود و مردم خودشان انقلاب کرده بودند اما باز هم امام خمینی(ره) انتخابات را برگزار کردند؛ این نشان دهنده اهمیت انتخابات است.

عضو نظام مهندسی و کمیسیون عمران شورای شهر ملایر ادامه داد: برگزاری انتخابات در تاریخ ۱۲ فروردین ماه ۱۳۵۸ یک پیام تاریخی برای همه جهانیان بود که از همان ابتدا حضور و مشارکت مردم را نشان می‌داد و خوشبختانه این حضور و مشارکت در نسل‌های دوم و سوم و نسل فعلی ادامه دارد.

وی با تاکید بر اهمیت انتخابات ریاست جمهوری و تاثیر رئیس جمهور بر تمام مسائل اجرایی کشور از جمله انتصاب وزرا، استانداران، فرمانداران و روسای ادارات، مطرح کرد: کشتار بی‌رحمانه مردم مظلوم غزه توسط رژیم صهیونیستی و حمایت دانشگاهیان و دانشجویان کشورهای غربی از این مردم مظلوم نشان می‌دهد ما در برهه مهمی از تاریخ قرار گرفتیم؛ موازنه قدرت در دنیا در حال تغییر است و بلوک‌های شرق و غرب وارد معادلات پیچیده‌ای شدند و جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان یک کشور مقتدر باید در این معادلات نقش‌آفرین باشد.

فراهانی با اشاره به اهمیت انتخاب رئیس جمهوری مقتدر، شجاع و عزتمند در این برهه پیچیده تاریخی، گفت: در این صحنه بار اصلی به عهده نخبگان، دانشگاهیان و دانشجویان است و دانشجویان حتی باید شعارهایی که علیه رژیم صهیونیستی سر می‌دهیم را برای مردم و به ویژه جوانان تبیین کنند.

این مدرس دانشگاه تبیین اهمیت حضور پرشور پای صندوق‌های رأی را وظیفه اساتید و نخبگان دانشگاهی دانست و تصریح کرد: مشکل ما این است که در این صحنه معادلات پیچیده دنیا، جوانان را به خوبی تفهیم نمی‌کنیم و نقش آنها در انتخابات را برایشان روشن نمی‌کنیم.

وی تاکید کرد: در حال حاضر حضور جوانان بسیار مهم است شاید بگوییم ارزش رأی برای هر نفر یکسان است اما از نظر بنده در شرایط کنونی حضور جوانان پای صندوق‌ها با ارزش‌تر بوده و پیامی دقیق‌تر به جهان مخابره می‌کند بنابراین وظیفه دانشگاهیان و نخبگان این است که دانشجویان و جوانان را در عرصه انتخابات مشارکت دهند چرا که رأی یک جوان و دانشجو متفاوت‌تر از رأی فردی است که از ابتدا پای انقلاب بوده است.

وی دغدغه اصلی مردم در حال حاضر را مشکلات اقتصادی دانست و یادآور شد: بسیاری از دلسردی‌ها در طیف‌های مختلف مردم از مشکلات اقتصادی ناشی می‌شود.

فراهانی با گریزی به بیانات مقام معظم رهبری در مورد مسئله اقتصاد و انتخاب شعار هر سال با محوریت اقتصاد گفت: انتخاب شعار سال های اخیر با موضوع اقتصاد نشان دهنده اهمیت این موضوع است. 

وی معتقد است به رئیس جمهوری فعال، با دانش و با تجربه نیاز داریم تا بتواند با روحیه انقلابی و جهادی از ظرفیت نخبگان و دانشگاهیان استفاده کند.

این مدرس دانشگاه حدود ۱۰۰ هزار اساتید دانشگاهی و میلیون ها دانشجو در سطح کشور را ثروتی عظیم برای کشور خواند و خاطرنشان کرد: به رئیس جمهوری نیاز داریم که به جای نگاه به بیرون، شعار ارتباط صنعت با دانشگاه را به منصه ظهور برساند و نگاهش به دانشگاه و ظرفیت نخبگانی باشد.

فراهانی با تأکید بر اینکه تمام مشکلات کشور با رجوع به دانشگاه حل می‌شود، گفت: تمام کشورهای پیشرفته دنیا پروژه‌های اصلی خود را به دانشگاه سپردند بنابراین همانطور که از نظر مقام معظم رهبری مجموعه جوان به ویژه جوان نخبه یک ثروت است، ما باید از این ثروت استفاده کنیم.

این مدرس دانشگاه با بیان اینکه رئیس جمهور باید راه گشایی را در قالب رساله های مشکل محور و مسئله محور به دست دانشگاهیان و نخبگان بسپارد، پیشنهاد کرد: جلساتی در سطح استان با حضور استاندار، دانشگاه‌های مادر تخصصی و صنایع فعال برگزار و طرح موضوع شود چرا که ما راهی جز رجوع به دانشگاه نداریم.

مشکل مسکن؛ یکی از مهم ترین مشکلات مردم

یک کارگر نیز مشکل مسکن را یکی از مهم‌ترین مشکلات مردم خواند و تاکید کرد: مستأجران توان پرداخت اجاره مسکن ندارند بنابراین از رئیس جمهور آینده انتظار داریم موضوع مسکن را در اولویت کاری خود قرار دهد.

امیری با بیان اینکه ما به احترام خون شهید حاج قاسم سلیمانی روز جمعه پای صندوق‌ها حاضر می‌شویم، گفت: نسبت به اوضاع معیشتی و حقوق کارگران و مستمری بگیران گلایه‌مند هستیم چرا که حقوق دریافتی ما کفاف هزینه‌های زندگی را نمی‌دهد.

مسئولان قدر این مردم را بدانند

یک خانم خانه‌دار نیز به ایسنا گفت: ما مردم خوبی داریم؛ همه این مردم در انتخابات شرکت می‌کنند و مسئولان باید قدر این مردم را بدانند.

این شهروند ملایری مشکل مسکن، اشتغال و تورم را از جمله دغدغه‌های اصلی مردم دانست و تاکید کرد: در حال حاضر تسهیلاتی برای مسکن در نظر گرفتند اما پرداخت تسهیلات توسط بانک‌ها بدرستی انجام نمی‌شود و آنقدر به مردم سخت می‌گیرند که فرد از گرفتن وام پشیمان می‌شود.

به سوابق اجرایی کاندیداها دقت کنید

یک کارمند دولت نیز با بیان اینکه کاندیداهای ریاست جمهوری در حال حاضر یا قبل از این در دستگاه‌های اجرایی کشور بودند و کار کردند، افزود: مردم باید دستاوردهای هر یک از این کاندیداها در پستی که داشتند را بررسی کنند و به فردی کارآمد و خدمت‌گزار رأی دهند.

یک رأی اولی نیز با تاکید بر اینکه به کسی رأی می‌دهم که جا پای شهید رئیسی و حاج قاسم سلیمانی بگذارد، بیان کرد: همانطور که شهید رئیسی با لباس خاکی به شهرها، به مناطق سیل زده و زلزله زده سفر می‌کرد و به درد مردم می‌رسید، رئیس جمهور بعدی نیز باید خادم ملت و از جنس مردم باشد و مردم تلاش او را برای رفع مشکلات ببینند.

یک خانم جوان نیز با بیان اینکه اگر انتخاب نکنیم به جای ما انتخاب می کنند و آن موقع حق گلایه نداریم، گفت: اکثر دولتمردان این مطلب را فراموش کردند که امام خمینی (ره) فرمود ملت زمان ما از ملت زمان پیامبر(ص) بهترند پس دولتمردان بدانند این ملت شایسته خدمت است و باید افتخارکنند که خادم ملت باشند.

وی با تاکید بر اینکه این ملت رئیس جمهور شهید آیت‌الله رئیسی را به چشم دیدند، خاطرنشان کرد: کاندیدایی که ادامه دهنده راه شهید رئیسی نباشد، چطور می‌تواند خادم ملت باشد؟

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha