• یکشنبه / ۳ تیر ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۳
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1403040301344
  • خبرنگار : 50598

مرادصحرایی:

دانشگاه فرهنگیان نرم افزار تربیتی جمهوری اسلامی است

دانشگاه فرهنگیان نرم افزار تربیتی جمهوری اسلامی است

ایسنا/مرکزی وزیر آموزش‌ و پرورش گفت: دانشگاه فرهنگیان نرم افزار تربیتی جمهوری اسلامی است.

رضا مراد صحرایی، سوم تیرماه در آیین افتتاح متمرکز فضاهای آموزشی، پرورشی و ورزشی آموزش و پرورش استان مرکزی اظهار کرد: از ویژگی‌های مهم کار خیر این است که باعث کارهای خیر دیگر می‌شود. ویژگی کار خیر این است که از مال افراد کم نمی‌شود بلکه به آن اضافه می‌شود.

وی با بیان اینکه مدارس، دانشگاه‌ها و خوابگاه‌هایی که خیرین می‌سازند به اماکنی برکت آفرین تبدیل خواهند شد، گفت: در این دولت شاهد مشارکت بی‌سابقه خیرین در امر مهم مدرسه سازی هستیم. طی ۳۳ ماه فعالیت دولت سیزدهم، هفت هزار مدرسه ساخته شد که خیرین بیش از نیمی از سرمایه مورد نیاز آنرا تامین کردند.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: شهید رئیسی یک خیر بود و حضور در جمع خیرین را مغتنم می‌دانست و فرهنگ تکریم خیر به گفتمان مشترک کابینه دولت سیزدهم تبدیل شده است. در قانون برنامه هفتم توسعه نیز آمده است که تمام پروژه‌های نیمه تمام می‌تواند از طریق مالیات خیرین ساخته شود.  

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه فرهنگیان نرم افزار تربیتی جمهوری اسلامی است گفت: وقتی سند تحول بنیادین تصویب شد اولین اقدام، احداث و توسعه دانشگاه فرهنگیان بود. باید همه در کشور همت کنند تا بهترین خوابگاه‌ها، مکان‌های آموزشی، آزمایشگاه‌ها و ورزشگاه‌ها برای دانشجویان دانشگاه فرهنگیان فراهم شود چراکه آنها می‌خواهند آینده کشور را بسازند.

صحرایی اضافه کرد: کسانی که در گذشته در حوزه دانشگاه فرهنگیان سستی کرده‌اند، حتما نسبت به آینده ایران کوتاهی کرده‌اند. هرچقدر دانشگاه فرهنگیان موفق تر باشد، آینده موفق‌تری خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه آنچیزی که کشور را سرافراز می‌کند و هویت آینده ایران را می‌سازد معلمان هستند، گفت: منزلت و شأن ما به منزلت و شأن معلمان گره خورده است. انرژی و منافع کشور باید به سمت بیشترین آورده باشد که آموزش و پرورش سمت درست است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مدرسه محل ساختن آینده هر کشوری است، اظهار کرد: اگر تربیت معلم انجام نشود یا کم فروغ باشد، جواب آیندگان را نمی‌توانیم بدهیم. اگر معلم خوب داشته باشیم ولی هیچ چیز دیگری نداشته باشیم، کشور پیشرفت خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه معلم می‌تواند جبران کننده همه کاستی‌های ما باشد، گفت: آموزش و پرورش به طور عام و تربیت معلم به طور خاص، اولویت اول شهید جمهور بود و اتفاقاتی که در این سه سال رقم خورد بی سابقه بود.

صحرایی با بیان اینکه اگر دانشگاه فرهنگیان پیشرفته شود، می‌تواند اتفاقات مهمی را رقم بزند، افزود: در دولت سیزدهم موفق شدیم ۵۰۰ هزار متر مربع به فضای دانشگاه فرهنگیان اضافه کنیم. در برنامه هفتم توسعه نیز این موضوع به خوبی دیده شده که می‌تواند کم و کاستی‌های گذشته را جبران کند.

وی با بیان اینکه استان مرکزی استانی نخبه پرور است، گفت: دانشجویان فرهنگیان از حیث رتبه علمی از بهترین داوطلبان ورود به دانشگاه‌ها هستند. دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی نیز به جهت اینکه مرکزیت دارد، اثرش محدود نیست و خیلی از معلمان کشور در اینجا تربیت شده‌اند.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی پیشتاز شده است نه به جهت اینکه بودجه بیشتری گرفته بلکه از جهت انتخاب درست مسئله، جذب مشارکت خیرین و بهره ور کردن منابع توانسته پیشتاز شود.

به گزارش ایسنا، در این آیین به صورت متمرکز ۱۴ پروژه با زیربنای ۶۵۰۰ متر مربع با ارزشی بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان در قالب ۳۰ کلاس درس، خوابگاه دانشجویی، زمین چمن مصنوعی و مدارس حاشیه شهرها و روستاها افتتاح شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۴-۰۴ ۰۰:۴۶

آقای وزیر فرهنگیان. خودتون زدین ب خواب با آینده بچه های مردم چی کار میکنین...