• شنبه / ۲ تیر ۱۴۰۳ / ۱۰:۵۳
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1403040200584
  • خبرنگار : 71567

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت خبر داد

افزایش ۱۰ هزار تخت به تخت‌های خوابگاهی دانشجویان در دولت سیزدهم

افزایش ۱۰ هزار تخت به تخت‌های خوابگاهی دانشجویان در دولت سیزدهم

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با بیان اینکه در دولت سیزدهم ۱۰ هزار تخت به تخت‌های خوابگاهی دانشجویی وزارت بهداشت اضافه شد، گفت: در همین مدت به ۸۰۰ تخت خوابگاه‌های متاهلی حداقل ۳۷۰ تخت اضافه شده است.

به گزارش ایسنا؛ عباس شیراوژن در نشست با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی جیرفت اظهار کرد: شهید رئیسی قداست را به مفهوم دولت و دولتمردان برگرداند، شاید سال‌هایی بود که دولت اسلامی فقط یک آرمان و کلمه بر روی کاغذ بود، ایشان این افتخار را برگرداند و آبروئی شدند برای همه ما که مسئولیتی در این مجموعه داشتیم، افتخار می‌کنیم، بخشی از وظایف دولت شهید سیزدهم را بر عهده داشتیم.

وی افزود: وزارت بهداشت دولت سیزدهم در فضای منفی وضعیت سلامت مردم را تحویل گرفت و مدام اخبار و تصاویری از بیمارستان‌ها و مشکلات بیماران کرونائی می دیدیم که واکسن با تعدا ناچیز تزریق می شد در این شرایط شهید رئیسی مذاکرات را برای دریافت واکسن انجام داد و با پیگیری‌های مجموعه دیپلماسی کشور و وزارت بهداشت تعدا زیادی واکسن وارد کشور شد و بعد از چند ماه توزیع واکسن و حرکت جهادی حوزه سلامت، بخش عمده مردم واکسن دریافت کردند و بیماری کرونا کنترل شد.

شیراوژن با اشاره به بخشی از اقدامات صورت گرفته در حوزه دانشجوئی وزارت بهداشت طی سه سال گذشته تصریح کرد: در دولت سیزدهم ۱۰ هزار تخت به تخت‌های خوابگاه‌های دانشجویی اضافه شد و در همین مدت به ۸۰۰ تخت خوابگاه های متاهلی حداقل ۳۷۰ تخت اضافه شده است.

وی با بیان اینکه در زمینه سالن‌های غذاخوری ۵ درصد به ظرفیت سلف های غذاخوری و ۱۹ درصد به متراژ سالن های ورزشی اضاف شده است، خاطر نشان کرد: در بحث مسائل حوزه فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت هم اعتباری برای خوابگاه‌های متاهلی در نظر گرفته شده و در این بخش تفاهم‌نامه ۱۵ میلیارد تومانی امضا شد که طی هفته‌های آتی به حساب دانشگاه واریز می‌شود تا این پروژه به پایان برسد.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت گفت: در راستای تکمیل سالنهای ورزشی و بروز رسانی بخشی از خوابگاه‌های دانشجوئی بودجه دو میلیارد تومانی در نظر گرفته شده که به حساب دانشگاه‌های کشور واریز می شود و پیگیر تخصیص اعتبار در بقیه بخش‌های فرهنگی و دانشجویی نیز هستیم.

شیراوژن عنوان داشت: در بحث سفرهای زیارتی و اردوها برای دانشکده‌های اقماری و دانشکده‌های مناطق محروم و شهرستان‌ها سال گذشته حدود ۴۵۰۰ دانشجوی دختر از دانشکدهای اقماری در اردوهای دانشجویی شرکت کردند و امسال هم در خدمت ۸۰۰۰ دانشجوی دختر در مشهد مقدس هستیم که زیارت اولی هستند و یا در ۱۰ سال گذشته به زیارت مشهد مقدس مشرف نشده اند و همچنین حدود ۵۰۰۰ دانشجوی پسر در این اردوها شرکت خواهند کرد.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت گفت: در حوزه بهداشت و درمان یکی از اولویت‌های وزارت بهداشت در دولت سیزدهم توجه خاص به مناطق محروم و کمتر برخورداری است که ممکن است در برخی دولت‌ها کمتر به آن رسیدگی شده باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha