• جمعه / ۱ تیر ۱۴۰۳ / ۱۵:۱۳
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403040100230
  • منبع : نمایندگی مازندران

نماینده ولی فقیه در استان:

کاندیداها اخلاق را رعایت کنند / پسماند در مازندران بزرگترین آسیب را می‌زند

کاندیداها اخلاق را رعایت کنند / پسماند در مازندران بزرگترین آسیب را می‌زند

ایسنا/مازندران نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اینکه در آستانه چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری قرار داریم و توصیه این است که کاندیداها و هواداران‌شان اخلاق را رعایت کنند، گفت: اگر نامزدی با دروغ و تهمت به پیروزی برسد، در واقع رد شده و لازم است در نظام جمهوری اسلامی اخلاق رعایت شود.

آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی امروز (یکم تیر ماه) در نماز جمعه ساری اظهار کرد: در دهه امامت و ولایت قرار داریم و عید غدیر خم از برترین اعیاد دینی در جامعه اسلامی است. روایتگری جریان غدیر وظیفه همه مسلمانان است. فهم پیام خدا و بزرگداشت غدیر مهم‌تر از روایتگری است که در این روز باید اجرا شود.

وی به مناسبت‌های معنوی و دینی این هفته اشاره کرد و گفت: باید پرچمدار دین اسلام باشیم.

او با اشاره به هفته قوه قضائیه، افزود: یکی از مهمترین نیازهای جامعه موضوعات قضایی است و افراد پاکدستی در این حوزه فعالیت می‌کنند. لازم است حوزه قضایی سالم بماند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: در حوزه مدیریت امور اجرایی و سایر بخش‌ها، شاهد برخی اعتراض‌ها و مطالبات بحق مردم هستیم. بخشی از مدیریت‌ها ناکارآمد است و همواره بی‌تدبیری‌ها آسیب‌های جدی به استان وارد کرده است.

وی با بیان اینکه برخی مشکلات در حوزه‌های مختلف سال‌هاست لاینحل مانده است، ادامه داد: حوزه پسماند در مازندران بزرگترین آسیب را به استان وارد می‌کند و یک دهه است که ساخت زباله‌سوز به نتیجه نرسیده است. معضل پسماند شهرستان آمل، بابل و شهرهای غرب مازندران هم حل نشده است.

نماینده ولی فقیه با گلایه از اینکه کشاورزان در بخش‌های مختلف بویژه تامین کود با مشکل مواجه‌اند، اظهار کرد: آنچه تعاونی‌ها باید در توزیع نهاده‌ها به کشاورزان کمک کنند، انجام نمی‌شود و مجبورند مواد مورد نیاز را در بازار آزاد خریداری کنند.

او زیرساخت برای صادرات تولیدات مازندران را نامناسب دانست و گفت: در تثبیت قیمت محصولات کشاورزی مازندران به نقطه ایده‌آل نرسیده‌ایم و این در حالی است که واردات برنج در زمان برداشت محصول برنج داخلی انجام می‌شود.

محمدی لائینی به موضوع جمعیت، ازدواج و ناباروری اشاره کرد و افزود: در این موضوعات با مشکلاتی مواجهیم و نشان می‌دهد، مشوق‌ها به‌درستی اجرا نمی‌شود.

وی با تاکید بر اینکه اگر قرار است مشوق‌هایی برای حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در نظر گرفته شود که بدون تبعیض باشد، اظهار کرد: در مازندران سه میلیون زوج نابارور داریم که باید درمان شوند و هزینه درمان بسیار بالاست.

خطیب نماز جمعه ساری با اظهار نگرانی از اینکه در زمانی که کنترل جمعیت در حال اجرا بود، به‌صورت رایگان عقیم‌سازی انجام می‌شد، بیان کرد: الان لازم است به‌صورت رایگان ناباروری درمان شود.

او با اشاره به مشکلات حوزه صنعت در مازندران، اظهار کرد: شهرک‌های صنعتی و سایر صنایع، دانش‌بنیان و ... مشکلات زیادی دارند که نشان از بی‌کفایتی و نبود مدیریت است.

وی ادامه داد: در سفر دوم شهید جمهور به مازندران، شهید رئیسی تاکید داشت که ۱۰ مدیر در مازندران جابه‌جا شوند و سوال اینجاست که چرا این مدیران منصوب شدند. ضرر مدیران ناکارآمد در جامعه کم نیست. به‌طور مثال، شاهد قطع درختان و منابع طبیعی و تخریب محیط زیست و ... هستیم که نباید از این سرمایه عظیم با بی‌کفایتی سوءاستفاده شود و لازم است دستگاه قضایی به‌درستی در این زمینه وارد شود.

او با بیان اینکه دستگاه‌های نظارتی مازندران هم نیاز به نظارت دارند، گفت: اگر نظارت به‌درستی انجام می‌شد وضعیت مدیران دستگاه‌های اجرایی اینگونه نبود.

محمدی لائینی با اشاره به اینکه در آستانه چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری قرار داریم، افزود: توصیه بر این است که کاندیداها و هواداران‌شان اخلاق را رعایت کنند. باید با درایت تصمیم گرفته شود به فرد شایسته رای داده شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha