• پنجشنبه / ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۵۳
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1403033121112
  • خبرنگار : 50659

معاون دادگستری اردبیل:

تبلیغ چهره به چهره روحانیون در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی موثر است

تبلیغ چهره به چهره روحانیون در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی موثر است

ایسنا/اردبیل معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: تبلیغ چهره به چهره و حضور روحانیون در اجتماعات مهمترین گزینه در پیشگیری از آسیب های اجتماعی است.

جهانگیر جوانمرد ۳۱ خرداد در نشست با مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل اظهار کرد: معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و تبلیغات اسلامی اهداف مشترک دارند که با تعامل سازنده نتیجه بهتر دریافت خواهد شد.

وی روحانیون را ظرفیت فرهنگی مناسبی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد و گفت: روحانیون منبری موضوعات مهم در حوزه آسیب‌های اجتماعی را تبیین می‌کنند که این ظرفیت فرهنگی بسیار مؤثری در کاهش جرایم است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل بیان کرد: روحانیون به لحاظ ارتباط چهره به چهره و بدون واسطه با مردم می‌توانند مهارت‌های ارتباطی و نحوه صحیح گفتمان را با مردم بیان کنند چرا که عدم اطلاع از این مهارت‌ها عامل اصلی بروز نزاع و درگیری در جامعه است.

جوانمرد توجه به مباحث خانواده، مهریه و طلاق را عمده مسائل اجتماعی اعلام و خاطرنشان کرد: در بحث ازدواج و طلاق نیازمند تبیین هستیم که در این زمینه روحانیون می‌توانند در منابر سخنرانی به موضوع ازدواج و تبیین اهمیت مشاوره قبل از ازدواج بپردازند.

وی تصریح کرد: متأسفانه خانواده‌ها در عصر کنونی بعد از بروز اختلاف و تصمیم برای طلاق، به مشاوره فکر می‌کنند در حالی که اگر مشاوره قبل از ازدواج انجام شود، از بروز بسیاری از مشکلات پیشگیری خواهد شد.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل بیان کرد: ضروری است در سال ۲ بار قبل از ماه‌های رمضان و محرم نشست‌های مشترک با روحانیون منبری در راستای همکاری در حوزه پیشگیری از وقوع جرم برگزار شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha