• پنجشنبه / ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۱۴
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403032416187
  • خبرنگار : 50616

امام جمعه آمل خبر داد

حضور اندیشمندان ۵ کشور آسیایی و اروپایی در دومین جشن بین المللی غدیر در آمل

حضور اندیشمندان ۵ کشور آسیایی و اروپایی در دومین جشن بین المللی غدیر در آمل

ایسنا/مازندران امام جمعه شهرستان آمل از حضور اندیشمندان کشورهای عراق، یمن، سوریه، لبنان وفرانسه برای شرکت در دومین جشن بین المللی غدیر این شهرستان درروزهای ۴ و۵ تیر خبر داد.

حجت الاسلام ابراهیم یعقوبیان درگفت‌وگو با خبرنگار ایسنا گفت: رایزنی برای حضور این اندیشمندان کشورهای عربی و نیز خانم « کلرژوبرت‌» نویسنده فرانسوی‌ و مسلمان برای برنامه های جشن عدید غدیرخم در آمل فراهم شده است.

وی افزود: با برنامه‌ریزی های انجام شده امسال جشن غدیر در۱۱۳ موکب در مسیر بیش از یک ونیم کیلومتری میدان قائم تا حدفاصل میدان ۱۷ شهریورآمل در ساعت ۱۸ تا ۲۳ روزهای ۴ و۵ تیرماه اجرا می‌شود.

به گفته امام جمعه آمل، نصب طاق نصرت در ورودی وخروجی مسیربرپایی موکب‌ها، ارائه خدمات پزشکی شامل تست خون، فشار خون و مشاوره های رایگان پزشکی، آماده سازی وسایل ورزشی برای کودکان و نوجوانان از جمله برنامه های این جشن بزرگ است.

حجت الاسلام یعقوبیان، با بیان اینکه همراه کردن نشاط و شور اجتماعی با اعیاد مذهبی زمینه‌ساز گسترش آموزه‌های دینی می‌شود، تصریح کرد، با توجه به تجربه پارسال، برای جشن امسال وجه شادی آفرین اعیاد اسلامی برجسته خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ۲۲۰ دیگ بزرگ برای اطعام دهی نیز برپا می‌شود، ادامه داد: دراین جشن علاوه برحضور اندیشمندان شیعی برای بیان اهمیت واقعه غدیر، از ورزشکاران مطرح ملی از جمله «حمید استیلی» و «محمد انصاری» بازیکنان سابق تیم‌های ملی و پرسپولیس تهران، و «وحید شمسایی» سرمربی تیم ملی فوتسال و برخی چهره‌های هنری نیز دعوت شده است.

امام جمعه آمل با تاکید براینکه خوشبختانه همه تمهیدات لازم با حضور نیروهای مردمی برای برگزاری جشن غدیر دراین شهرستان فراهم شده است، اضافه کرد، در تلاش هستیم تا مقدمات نماد واقعه غدیرنیز دراین شهر بازسازی واجرا شود.

همچنین دبیرستاد برگزاری جشن بین المللی غدیر در آمل گفت: با توجه به استقبال پرشور شهروندان از برگزاری جشن بزرگ غدیر در سال گذشته در این شهر، امسال نیز با تجربه و الگوگیری ازجنبه های برجسته جشن سال گذشته باشکوه تر برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام حسین اسدی افزود: برپایه اعلام ستاد بین المللی غدیر کشور، پارسال آمل رتبه سوم کشور را در این زمینه از آن خود کرد و بیش از ۲۵۰ هزار بازدید کننده داشت.

وی با بیان اینکه نشاط و شادی از جمله ویژگی‌های مورد تایید و تاکید در آموزه‌های دین مبین اسلام و آل الله بوده است، گفت: آشنایی و شناساندن امور شادی آور بر پایه آموزه‌های اسلامی از جمله اهداف این جشنواره است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha