• چهارشنبه / ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۵۰
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403032315592
  • خبرنگار : 50163

فرماندار ابهر:

غفلت از پدافند غیرعامل صدمه‌های جبران‌ناپذیری به‌دنبال دارد

غفلت از پدافند غیرعامل صدمه‌های جبران‌ناپذیری به‌دنبال دارد

ایسنا/زنجان فرماندار ابهر گفت: گاهی یک غفلت کوتاه در حوزه پدافند غیرعامل صدمه‌های جبران‌ناپذیری به‌دنبال خواهد داشت.

احمد ذوالقدر امروز (۲۳ خرداد ماه) در جلسه شورای پدافند غیرعامل شهرستان ابهر، با بیان اینکه جلسات مرتبط با این موضوع در شهرستان برگزار و مطالبات بیان شده است، اظهار کرد: از دستگاه‌هایی که عملکرد خوبی در حوزه مدیریت بحران داشته باشند، تجلیل می‌شود.

وی با بیان اینکه موضوع پدافند غیرعامل از موضوعاتی است که به هیچ‌وجه نباید بی‌تفاوت از کنار آنها گذشت، گفت: دلیل جایگاه بالای پدافند غیرعامل این است که رعایت نکردن موضوعات مرتبط با پدافند غیرعامل می‌تواند منشأ بروز بسیاری از مشکلات باشد.

او با توضیح اینکه موضوعات مرتبط با پدافند غیرعامل در بسیاری از مواقع، پول نمی‌خواهد بلکه نیازمند تدبر و تفکر است، بیان کرد: در حوزه پدافند غیرعامل باید طوری عمل شود که هنگام نیاز و حمله احتمالی دشمن، دچار مشکل نشویم.

فرماندار ابهر با اشاره به استقرار صنایع مختلف در این شهرستان، گفت: اطلاعات پدافند غیرعامل در همه حوزه‌ها بویژه در حوزه صنعت شهرستان باید دقیق و به‌روز باشد تا هنگام نیاز، دچار مشکل نشویم، زیرا کوتاهی و کم‌کاری ما فقط در یک بخش می‌تواند صدمه‌های جبران‌ناپدیری به‌دنبال داشته باشد.

وی با اشاره به روزافزون شدن اهمیت پدافند غیرعامل در دنیای کنونی، اظهار کرد: با ورود هوش مصنوعی به عصر جدید و پیشرفت خیرکننده علم باید پیشرفت‌ها در حوزه پدافند عیرعامل به حدی برسد که دشمن حتی فکر تعدی را هم نکند.

ذوالقدر با یادآوری اینکه طرح‌های پدافند غیرعامل قبل از انجام مراحل تهاجم و در زمان صلح تهیه و اجرا می‌شوند، ادامه داد: با توجه به فرصتی که در زمان صلح برای تهیه چنین طرح‌هایی فراهم می‌شود ضروری است این قبیل تمهیدات در متن طراحی‌ها لحاظ شود. 

او با توضیح اینکه به‌کارگیری تمهیدات و ملاحظات پدافند غیرعامل باعث کاهش شدید هزینه‌ها می‌شود، افزود: عمده‌ترین هدف پدافند غیرعامل، ایمن‌سازی و کاهش آسیب‌پذیری زیرساخت‌های مورد نیاز مردم است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha