• دوشنبه / ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۹:۴۷
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 1403032114278
  • خبرنگار : 71062

سرلشکر موسوی:

شهید آیت‌الله رئیسی مشتاق خدمت به مردم بود/ مردم حضوری باشکوه در انتخابات خواهند داشت

شهید آیت‌الله رئیسی مشتاق خدمت به مردم بود/ مردم حضوری باشکوه در انتخابات خواهند داشت

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: انتخابات فقط تعیین سرنوشت چهار سال آِینده نیست، بلکه آثار این انتخاب سال‌ها می‌ماند. انتخابات فقط حق نیست بلکه یک وظیفه ملی و شرعی هم محسوب می‌شود. بنابراین باید رقابت همراه با تقوای نامزدهای ریاست جمهوری و حضور باشکوه و با بصیرت مردم را در انتخابات شاهد خواهیم بود.

به گزارش ایسنا،سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی که در مراسم سالروز ارتحال سیدعلی اکبر ابوترابی و پدرش آیت‌الله عباس ابوترابی و شهدای غربت در دوران مقاومت سخن می‌گفت، ضمن  گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت گفت: دفاع مقدس، دوران مششعع و نورانی و مقطعی بی‌نظیر و تاثیرگذار در تاریخ کشورمان محسوب می‌شود و بسیاری از اتفاقات بزرگ امروز در داخل کشور و منطقه و همچنین جهان، ریشه در دفاع‌مقدس دارد که نمونه آن محور مقاومت است. عناصر اصلی دفاع‌مقدس هم امام راحل، مردم و رزمندگان هستند.

وی ادامه داد: از زاویه دیگر، شهدا، جانبازان، آزادگان،رزمندگان و خانواده‌های صبور و بی‌نظیر آنها عناصر دیگری هستند که سهم‌شان کمتر از شهدا و ایثارگران نیست.  آزادگان یک قطعه خاص هستند و سیدآزادگان روح این قاب پرافتخار است. ایثار  رزمندگان باعث افتخار است و ایستادگی آزادگان در زمان اسارت جلوه خاص دفاع مقدس را به نمایش گذاشت و عزت و اقتدار کشور مرهون و مدیون ایثارگرانی است که با صبر و استقامت در راه حق، بقا و حیات نظام اسلامی و آزادی و سربلندی ملت ایران را تضمین کردند. ایران پرچمدار ایستادگی و قدرت است و درموضع حق ایستاده است و همواره حدیث وصف آزادگان دفاع مقدس جاری خواهد بود. آزادگان صدای آزادگی مردم ایران را طنین‌انداز کردند و ذخایر ارزشمندی از انسانیت و معنویت محسوب می‌شوند. از سوی دیگر، مواضع و اقدامات مرحوم سیدعلی اکبر ابوترابی هم برای فرماندهان امروز الگوی بزرگی به حساب می‌آید.

وی که در تالار اندیشه حوزه هنری سخن می‌گفت، خطاب به فرماندهان و دیگر مسئولان گفت: باید از سیره سید آزادگان درس بگیریم. کاری که شهید آیت‌الله رییسی انجام داد. این  سیره، نتیجه تقوی است و مصداق بارز تقوی و  اشتیاق خدمت به مردم در مرحوم ابوترابی دیده می‌شد.

قاسمی، مدیرعامل موسسه پیام آزادگان نیز در آین مراسم،ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت گفت: مرحوم ابوترابی مفهوم پاکی و خدمت‌گزاری را چهل سال پیش در اسارت تبیین کرد و این خط مستقیم را تا آخر حیاتش ادامه داد. او حد خدمت را تا جایی می دانست که شما خاک باشید تا مردم بر روی شما قدم بگذارند و  با شهادت شهدای خدمت، این مفهوم دوباره برای همه ملموس شد.

تجلیل از امیر جعفر آقایی،سرهنگ علی شط نیسانی و سرهنگ حشمت عزیزاللهی و رونمایی از ۱۹ عنوان کتاب از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

انتهای پیام
 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha