• پنجشنبه / ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۳۳
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403031710947
  • خبرنگار : 50040

وزیر بهداشت:

تا پایان دولت سیزدهم ۱۰۰۰ تخت درمانی به حوزه سلامت اضافه می شود

تا پایان دولت سیزدهم ۱۰۰۰ تخت درمانی به حوزه سلامت اضافه می شود

ایسنا/گیلان وزیر بهداشت، با بیان اینکه ۱۷ هزار تخت درمانی در کشور افتتاح شده است، گفت: تا پایان دولت حداقل یک هزار تخت درمانی دیگر در کشور به بهره‌برداری می‌رسد.

دکتر بهرام عین‌اللهی امروز، ۱۷ خردادماه در جریان سفر یک روزه به گیلان و دیدار با آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه رشت، با گرامیداشت یاد و خاطره شهید جمهور و همراهانش، اظهار کرد: ادامه راه شهید رئیسی تکلیفی بر ما بوده و شهادت این شخصیت ارزشمند آغازی برای ادامه خدمت است.

وی با بیان اینکه در ادامه کار دولت توقف وجود ندارد، افزود: تمام تلاش ما اتمام و بهره‌برداری طرح‌های سلامت‌محور است.

عین اللهی با اشاره به خدمات دولت در حوزه جوانی جمعیت، خاطرنشان کرد: خدمات دولت در قرارگاه جوانی جمعیت شتاب گرفته است.

به گفته وی، پنج دهک اول جامعه تحت پوشش کامل بیمه سلامت هستند و نسخه الکترونیک از ۱۰ درصد در ابتدای دولت به ۹۰ درصد افزایش یافته است.

وزیر بهداشت همچنین از رایگان شدن کامل درمان کودکان زیر هفت سال خبر داد و گفت: این طرح برای اولین بار در کشور اجرا می‌شود و اقدامی راهبری در صیانت از جمعیت است.

عین اللهی با اشاره به محرومیت نظام سلامت در گیلان، افزود: نسبت تخت به جمعیت در گیلان خوب نیست و دولت در تلاش است تا با بهره‌برداری سریع‌تر از بیمارستان ۴۲۱ تختخوابه لاکان این وضعیت را بهبود ببخشد.

آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان نیز، با بیان اینکه شهید رئیسی دولت را ریل‌گذاری کرد که هیچ دولتی خصیصه‌های آن را نداشت، اظهار کرد: علی‌رغم خدمات گسترده دولت این شهید بزرگوار، خدمات ارزنده ایشان در جامعه خوب بازگو نشد.

وی دولت شهید رئیسی را جهادی و خستگی ناپذیر دانست و افزود: شهید رئیسی حقیقتا شهید جهاد و شهید جمهور بود.

امام جمعه رشت با بیان اینکه شهید رئیسی هیچ خدمتی را با خدمت به مردم عوض نمی‌کرد، گفت: باید به پاس این خدمات ارزنده به دولت شهید رئیسی خداقوت گفت.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به فرسودگی بیمارستان‌های گیلان به ویژه رشت، افزود: نسبت به گیلان در مقایسه با دیگر استان‌ها از جمله در حوزه سلامت در دوره‌های گذشته بی‌مهری شده است.

وی با اشاره به پیشتازی بخش خصوصی درمان نسبت به بخش دولتی، ادامه داد: گیلان به لحاظ تجهیزات پزشکی و فضای فیزیکی رتبه آخر را در کشور دارد که عامل آن زد و بندهای سیاسی در دوره‌های قبل بوده است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه پسماند بزرگترین مشکل گیلان است، گفت: این معضل به همه بخش‌های زیست‌محیطی آسیب وارد کرده است.

وی با اشاره به احداث بیمارستان پورسینا، افزود: روند رو به رشد این بیمارستان باید شتاب بیشتری بگیرد.

امام جمعه رشت با اشاره به از سرگیری احداث دانشکده پزشکی رشت، تصریح کرد: این بیمارستان ۲۳ سال زیر باد و باران بود اما خوشبختانه در دستور احداث قرار گرفته است.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به تعرفه پرستاری، خاطرنشان کرد: بنای این تعرفه خوب بود اما احساس می‌شود یک ناعدالتی در پرداختی‌ها وجود دارد.

اسدالله عباسی، استاندار گیلان نیز در این نشست با تاکید بر تداوم خدمت در دولت شهید رئیسی، اظهار کرد: تکمیل احداث بیمارستان جایگزین پورسینا که از محل مولدسازی است باید شتاب بیشتری بگیرد.

وی با اشاره به تمهید مقدمات لازم برای فراهم شدن زیرساخت‌ها در بیمارستان ۴۲۱ تختخوابه لاکان، افزود: همه دستگاه‌های اجرایی استان آماده همکاری در این زمینه هستند.

نماینده عالی دولت در گیلان نیاز گیلان به بیمارستان هزار تختخوابه را لازم و ضروری دانست و افزود: از اولویت‌های گیلان در حوزه سلامت داشتن بیمارستان جنرال هزار تختخوابه و لازم است این مهم در دولت کنونی آغاز شود.

عباسی توزیع عادلانه تجهیزات پزشکی را یکی از دستاوردهای نظام سلامت برشمرد و گفت: امروزه شهرستان‌های استان از جمله تالش به دستگاه MRI مجهز شده‌اند تا بیماران نیاز به ارجاع بی‌مورد نداشته باشند.

به گزارش ایسنا، در جریان سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به گیلان، ۲۰ طرح عام‌المنفعه سلامت با اعتباری معادل ۴۶۸ میلیارد تومان به بهره‌برداری خواهد رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha