• یکشنبه / ۱۰ تیر ۱۴۰۳ / ۱۳:۳۷
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403041006600
  • خبرنگار : 50646

رئیس دانشگاه گیلان مطرح کرد

لزوم تبیین فرهنگ دفاع مقدس برای دانشجویان

لزوم تبیین فرهنگ دفاع مقدس برای دانشجویان

ایسنا/گیلان رئیس دانشگاه گیلان گفت: تبیین فرهنگ دفاع مقدس برای دانشجویان، بر نهادینه کردن ارزش‌های انقلاب اثرگذار است.

محمد دوستار امروز ۱۰ تیرماه در نشست هم‌اندیشی معاونین آموزشی دانشگاه‌های استان گیلان پیرامون درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس استان با حضور استادان مرتبط با این درس، در معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه، اظهار کرد: تبیین فرهنگ دفاع مقدس برای دانشجویان لازمه نهادینه کردن ارزش‌های انقلاب است.

وی با تأکید بر ضرورت تبیین ارزش‌های حوزه دفاع مقدس برای دانشجویان، افزود: نسل جوانی که با آن مواجه هستیم جبهه، جنگ و بحران‌های کشور را ندیده و با اخبار مبهم از سوی دشمنان روبروست که آشناکردن دانشجویان با فرهنگ دفاع‌مقدس و توصیف ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس حائز اهمیت است.

رئیس دانشگاه گیلان با بیان اهمیت ترویج ارزش‌های دفاع مقدس در دانشگاه‌ها، گفت: آموزش درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس در دانشگاه‌ها بهانه‌ای است که این ارزش‌ها به صورت شفاف در کلاس درس به دانشجویان منتقل شود.

وی با اشاره به ضرورت تجلیل از چهره‌های ماندگار دفاع مقدس در استان در راستای دوام ارزش‌های انقلاب، تاکید کرد: با مشارکت رؤسای دانشگاه‌های استان و استفاده از ظرفیت‌های پژوهشکده گیلان‌شناسی برای مستندسازی و جمع‌آوری آثار خاطرات رزمندگان و فرزندان آنان می‌توان چهره‌های نام‌آور در حوزه دفاع مقدس در استان را شناسایی و نسبت به گرامیداشت این سرمایه‌های ارزشمند در مناسبات مختلف، اهتمام ورزید.

دوستار ضمن اعلام آمادگی برای برنامه‌ریزی ترویج ارزش‌های انقلاب در میان نسل جوان دانشگاهی، آموزش درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس در دانشگاه‌ها در گلزار شهدای انقلاب، برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در حوزه دفاع مقدس برای دانشجویان و استادان، انجام پایان‌نامه و فعالیت‌های دانشجویی به‌ویژه دانشجویان رشته‌های هنر و معماری در حوزه دفاع مقدس و غیره را از مهمترین اقدامات دانشگاهی برای گرامیداشت و ترویج نمادهای انقلاب و دفاع مقدس دانست.

تدریس درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس به ۴۹۰۰ دانشجوی گیلانی 

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان در این نشست با اشاره به نقش دانشگاه در اشاعه فرهنگ و گفتمان انقلاب، اظهار کرد: با توجه به مصوبه آخرین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی، درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس جزو دروس عمومی الزامی به دانشگاه‌ها ابلاغ شده و تاکنون استادان نام ‌آشنایی نیز برای ترویج این درس زحمت کشیده‌اند.

حسن حبیبی با اشاره به اهمیت پاسداشت ارزش‌ها و دستاوردهای دفاع مقدس در دانشگاه‌ها، افزود: در نیمسال اول سال تحصیلی جاری، درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس به حدود چهار هزار و ۹۰۰ دانشجوی گیلانی توسط ۲۸ استاد مجوزدار تدریس شده که برنامه‌ریزی‌های لازم برای جذب و به کارگیری استادان جدید نیز در حال انجام است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha