• پنجشنبه / ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۵:۴۳
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403031711224
  • منبع : نمایندگی گیلان

استاندار گیلان مطرح کرد

روند رو به رشد زیرساخت های درمانی گیلان در دولت سیزدهم

روند رو به رشد زیرساخت های درمانی گیلان در دولت سیزدهم

ایسنا/گیلان استاندار گیلان، با تاکید بر اینکه دستاوردهای حوزه علوم پزشکی گیلان در سه سال اخیر مشهود است، گفت: توسعه امکانات و تجهیزات حوزه سلامت در استان گیلان بیش از پیش تسریع می شود.

اسدالله عباسی امروز، ۱۷ خردادماه در حاشیه بهره‌برداری از پروژه های سلامت محور استان گیلان که با حضور وزیر بهداشت انجام شد، با بیان اینکه تجهیزات حوزه درمان در دولت شهید جمهور در تمامی شهرستان های گیلان توزیع شده است، اظهار کرد: در گذشته اغلب امکانات حوزه درمان در شهر رشت متمرکز شده بود ولی با تلاش‌های دولت سیزدهم در شهرستان‌های غرب و شرق استان، تجهیزات پزشکی به مانند ام.آر.آی و دستگاه‌های شناسایی زودرس سرطان توزیع و مستقر شده است.

وی افتتاح نخستین مرکز ترومای کشور در شهر رشت را یک اقدام موثر در حوزه توسعه زیرساخت‌های درمانی دانست و گفت: در این پژوهشکده تحقیقات کاربردی در راستای کاهش میزان تروما، مرگ و میر حوادث و پیشگیری از مراحل بعدی ضایعات ناشی از حوادث انجام می‌شود.

استاندار گیلان با تاکید بر اهتمام دولت سیزدهم در تکمیل پروژه‌های نیمه تمام به ویژه در بخش درمانی بیان کرد: قبل از روی کار آمدن دولت سیزدهم، مرکز درمانی لاکان تنها ۵۰ درصد پیشرفت داشته است ولی در دولت شهید جمهور، میزان پیشرفت مرکز درمانی لاکان به حدود ۹۰ درصد رسیده است.

عباسی با اشاره به توزیع عادلانه تخت‌های بیمارستانی در بخش‌های مختلف مراکز درمانی تصریح کرد: در دولت سیزدهم اقدامات خوبی در راستای افزایش تخت‌های بیمارستانی در دو بخش عادی و ویژه انجام شده و این روند ادامه‌دار است.

وی با بیان اینکه روند توسعه زیرساخت‌های درمانی در گیلان در دولت سیزدهم روند رو به رشدی گرفته است، افزود: در دولت گذشته روند توسعه زیرساخت‌های درمانی در گیلان ملموس نبود ولی در دولت جهادی شهید دکتر رئیسی، تصمیمات خوبی در حوزه درمان در گیلان صورت گرفته و با پیگیری‌های وزیر بهداشت توانستیم تجهیزات پزشکی خوبی را در گیلان مستقر کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha