• دوشنبه / ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۰۹
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1403031409378
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

حجت الاسلام ماندگاری:

اولین ویژگی مکتب امام(ره) عدم اعتماد به دشمن است

اولین ویژگی مکتب امام(ره) عدم اعتماد به دشمن است

ایسنا/خراسان جنوبی مدرس حوزه و دانشگاه با بیان اینکه خدا می‌فرماید به دشمنان اعتماد نکنید چون دروغ می‌گویند، تأکید کرد: اولین ویژگی مکتب امام(ره) عدم اعتماد به دشمن است چون دشمن دروغ می‌گوید و امروز دشمن هر کسی را تعریف یا تکذیب می‌کند دروغ می‌گوید.

حجت الاسلام مهدی ماندگاری شب گذشته (۱۳ خرداد) در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) که با حضور پرشور مردم و مسئولین در حسینیه جماران بیرجند برگزار شد، گفت: شهدا مقلدان حضرت امام(ره) بودند و چه زیبا گفتند سرنوشت مقلدان خمینی(ره) جز شهادت نیست.

وی با اشاره به اینکه اگر شهدای انقلاب، قیام ۱۵ خرداد، مدافعام حرم، سلامت و امنیت، شهدای غزه و شهدای خدمت گل کاشتند چون همه با مرگ می‌میرند ولی شهدا با مرگ تازه زنده می‌شوند، افزود: حضرت آقا فرمودند که شهدا امامزادگان عصر ما هستند، پس شهدا مریدان و شاگردان مکتب امام(ره) بودند. من و شما هم به استناد آیه ۶۹ سوره نساء اگر مطیع مکتب امام(ره) باشیم خدا ما را هم کنار شهدا قبول می‌کند.

این مدرس حوزه و دانشگاه با اشاره به دو آیه ۱۵۴ بقره و ۱۶۹ آل عمران در خصوص زنده بودن شهدا، تصریح کرد: آیت الله رئیسی، حاج قاسم سلیمانی و ... از روزی که شهید شدند زنده‌تر شده‌اند و حاجت روا می‌کنند.

وی با بیان اینکه قرآن می‌فرماید زندگی‌ها بر اساس اعتماد است و چهار نوع اعتماد داریم که فقط یک نوع اعتماد خوب است، افزود: مکتب امام(ره) همان اعتماد خوب است که باید الگوی خود قرار دهیم.

این مدرس حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه بر اساس آیات قرآن نباید به دشمن و  شیاطین انس و جن اعتماد کرد، گفت: آیت رئیسی پیرو امامین انقلاب بود اما در همین مملکت داشتیم مسئولینی که می‌خواستند به آمریکا و اروپا اعتماد کنند و حتی گفتند تا ما برجام را امضا نکنیم مشکل آب مردم هم حل نمی‌شود و همه امور کشور را به اعتماد به آمریکا گره زدند.

وی با بیان اینکه خدا می‌فرماید به دشمنان اعتماد نکنید چون دروغ می‌گویند، تأکید کرد: اولین ویژگی مکتب امام(ره) عدم اعتماد به دشمن است چون دشمن دروغ می‌گوید و امروز دشمن هر کسی را تعریف یا تکذیب می‌کند دروغ می‌گوید.

حجت الاسلام ماندگاری گفت: امروز متاسفانه خیلی از سیاه‌نمایی‌های که در جامعه می‌شود به خاطر گوش دادن به همین تبلیغات دشمن است.

این مدرس حوزه و دانشگاه با اشاره به تبلیغات سوء دشمن علیه آیت الله رئیسی، افزود: بعد از شهادت آیت الله رئیسی تازه همه دارند می‌فهمند ایشان چه کارهای بزرگی انجام داده است.

وی  در ادامه بیان کرد: هدف دشمن اغوا و گمراه کردن و جدا کردن ما از ولایت است و آخرش هم حاشا می‌کند.

وی دومین ویژگی امام را در این دانست تنها به خداوند متعال متکی بود در ادامه با اشاره به اینکه سومین ویژگی مکتب امام این بود که بی‌اعتماد به خودش یعنی نفس اماره‌اش بود، گفت: اعتماد به نفس بدون اتکای به خداوند انسان را مغرور می‌کند، کارهای بد انسان را زیبا جلوه می‌دهد و باعث می‌شود که انسان کارهای خودش را توجیح کند.

وی تأکید کرد: انسان باید طاغوت درون خود را سرنگون کنند که شهدا اینگونه بودند و امام راحل هم اعتمادی به نفس خود نداشت.

این مدرس حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: آیت الله رئیسی هم همانند امام به دشمنان اعتماد نداشت و از این پس هم شما باید رئیس جمهوری انتخاب کنید که دوباره دنبال اعتماد به دشمنان نباشد، آنهایی که شعار رفع تحریم می‌دهند شعاری قشنگی برای وابستگی به دشمنان است.

وی با اشاره به اینکه شهید جمهور ما شعار دور زدن تحریم‌ها را داد و از تهدید فرصت درست کرد، افزود: اگر در بین نامزدها کسی شعار برداشتن تحریم‌ها را سرداد، اعتماد نکنید چرا که تا وقتی دشمنان هستند، تحریم‌ها هم هستند و این گونه کاندیدایی زیرلوای مکتب امام(ره) نیست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha