• سه‌شنبه / ۵ تیر ۱۴۰۳ / ۱۳:۰۵
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1403040503035
  • خبرنگار : 50047

مشاور مدیر حوزه‌های علمیه در امور مذاهب اسلامی:

باید غدیر را زنده نگه داریم

باید غدیر را زنده نگه داریم

ایسنا/خراسان جنوبی مشاور مدیر حوزه‌های علمیه در امور مذاهب اسلامی گفت: باید غدیر را زنده نگه داریم و در جامعه تحقق عملی پیدا کند، ۱۴ قرن روح خاتم الانبیاء و علی مرتضی (ع) در انتظار بودند تا غدیر تحقق عینی پیدا کند و سلاله علی بر کرسی حاکمیت و زمامداری و هدایت جامعه بنشیند.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسن زمانی امروز سه‌شنبه پنجم تیر در مراسم روز عید غدیر که با حضور استاندار و جمعی از مسئولان استان در دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند برگزار شد، گفت: غدیر خم این شجره مبارک به دست امام انبیا غرس و با خون ۱۱ امام شهید آبیاری شد تا به حاکمیت اسلامی ثمر بدهد.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی اولین میوه شجره اسلام و ولایت است که تحقق پیدا کرده و امروز ایرانیان باید قدر آن را بدانند لذا اگر هستی خود را فدای تقویت و بقای این نظام کنیم، کم است، بیان کرد: امام علی (ع) فقط امام و محبوب شیعیان نیست بلکه اهل سنت و دانشمندان مسیحی به ایشان ارادت خاصی داشته و درباره این امام کتاب‌های زیادی نوشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه محبت و عشق امام، عالم را فرا گرفته است، افزود: خاتم پیامبران (ص) غدیر را برگزار کرد تا علی زمامداری امت را به دست بگیرد و بشریت را به سمت عدالت سوق دهد اما غدیر مظلوم شد و تنها یاد غدیر را زنده نگه داشتیم.

وی افزود: حاکمیت جمهوری اسلامی تجلی غدیر است اما باید بدانیم غدیر و این نظام حکومتی در دنیای معاصر چه نقشی دارد؟ برخی غرب‌زده‌های نظام ما خیال می‌کنند حکومت‌های غربی دنیا بهتر است.

مشاور مدیر حوزه‌های علمیه در امور مذاهب اسلامی گفت: ۲۰۰ کشور در دنیا وجود دارد که از آغاز حکمرانی بشر تاکنون همه کشورها انواع حکومت‌ها را تجربه کرده‌اند و حکومت‌ها به پنج دسته اصلی تقسیم شده‌اند.

وی گفت: نوع اول نظام‌های حکومتی در عالم، حکومت فرد بر مردم است که رایج ترین نوع حکومت در تاریخ بشریت بوده و از آن به حکومت استبدادی، دیکتاتوری، پادشاهی و از این قبیل یاد می‌شود که ایران ۲۵۰۰ سال این بدبختی را تجربه کرد.

حجت الاسلام و المسلمین زمانی بیان کرد: حکومت یک حزب بر مردم بدون نقش خدا و دین و مردم مانند حزب کمونیست و حکومت مردم بر مردم بدون حاکمیت خدا و دین یعنی دموکراسی، جمهوری یا مردم سالاری نوع دوم و سوم حکومت هستند.

وی گفت: دنیای امروز اعم از کشورهای مسلمان یا غیر مسلمان به این نوع حکومت اقبال نشان داده‌ و بیش از ۹۰ درصد کشورهای امروز عالم حکومت جمهوری بدون قید اسلام را انتخاب کرده‌اند.

مدرس حوزه و دانشگاه افزود: نظام دموکراسی بدترین نوع حکومت است و عیب‌های فراوانی دارد از جمله اینکه انسان به جای خدا بر کرسی قانون‌گذاری و حاکمیت می‌نشیند همچنین اگر بشر به جای خدا نشست و دین را کنار زد بدترین قوانین را برای بشر انتخاب و بشریت را نابود می‌کند.

وی نوع چهارم حکومت را حکومت مدعیان دیانت بر مردم بدون نقش دین و مردم برشمرد و گفت: در تاریخ اسلام مانند دوران بنی امیه و بنی عباس این نوع حکومت را داشتیم همچنین در تاریخ ۲۰۰۰ ساله مسیحیت این نوع حکومت وجود داشته است.

وی گفت: حکومت خدا و دین صد درصد بر مردم و آنچه خدا و دین گفته همراه با نقش مردم در حکمرانی و تعیین سرنوشت، نوع پنجم حکومت است که ایجاد آن ابتکار امام خمینی (ره) اما تعالیم آن برگرفته از آیات قرآن و غدیر و احادیث پیامبر اکرم (ص) بوده لذا باید قدر امام، رهبری و نظام جمهوری اسلامی را بدانیم.

مشاور مدیر حوزه‌های علمیه در امور مذاهب اسلامی بیان کرد: به عالمان شیعه زمان و میدان ندادند تا بتوانند این نوع حکومت را اجرا کنند، شیعه در طول تاریخ خون و شهیدان زیادی داد و این نوع حکومت در دنیا حکومت جدیدی بود که امام دو کلمه جمهوریت و اسلامیت را در کنار هم قرار داد و فرمود نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد.

وی گفت: این حکومت برای اینکه اسلامی بماند نیاز به ضامن داشت و امام راحل سه ضامن قانون اساسی، فقیه را بر قله حاکمیت و رئیس جمهور را تحت امرش قرار داد و ضامن سوم فقهای شورای نگهبان هستند.

وی ادامه داد: استکبار از طریق شبکه‌های مجازی، ماهواره‌ای، رسانه‌ای و از در و دیوار به هر بهانه‌ای در تلاش برای ناامید کردن مردم و حضور نیافتن آنان پای صندوق‌های رای است لذا من و شما وظیفه داریم با همه قوت وارد شده و مردم را برای شرکت در انتخابات تشویق کنیم چون به فرموده امام خمینی (ره) شرکت در انتخابات واجب است.

حجت الاسلام و المسلمین زمانی گفت: اگرچه مردم خراسان جنوبی در همه انتخابات‌ قبلی برنده میدان بوده‌اند اما باز هم باید برای برگزاری انتخابات با مشارکت بالا و باشکوه تلاش کنیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین زمانی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران امروز وقتی می‌خواهد رئیس‌جمهور انتخاب کند ابتدا شورای نگهبان برخی داوطلبان را تایید یا رد صلاحیت می‌کند چون امام تاکید کردند شورای نگهبان از جریان‌های متعدد نامزد بگذارد تا عده‌ای از جامعه احساس نکنند نامزد ندارند و شرکت نکنند اما مردم وظیفه دارند معیارها را در نظر بگیرند.

وی با بیان اینکه آیت‌الله شهید رئیسی معیار است؛ اظهار کرد: صداقت، ایمان، معنویت، تواضع، مردم داری و به فکر محرومان بودن از ویژگی‌های این شهید بود که میوه غدیر است.

مدرس حوزه و دانشگاه گفت: یکی از تلاش‌های دشمن جنگ شناختی است و می‌کوشد جامعه ما در انتخابات شرکت نکند تا انتخابات مشارکت حداقلی باشد و پایه مردمی انقلاب ضعیف شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha