• یکشنبه / ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۵
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1403031308724
  • منبع : بازار

۳ شهر از شهرهای شمالی ایران؛ مقصدی جذّاب برای تفریح و بوم‌گردی

۳ شهر از شهرهای شمالی ایران؛ مقصدی جذّاب برای تفریح و بوم‌گردی

هر یک از ما سلیقه متفاوتی در سفر داریم و از موارد مختلفی لذت می‌بریم. به‌عنوان مثال، برخی از افراد سفر به شهرهای شلوغ و گشت‌وگذار در دل نواحی مدرن را دوست دارند؛ درحالی‌که بعضی دیگر، از شهرهای قدیمی که اصالت خود را حفظ کرده‌اند لذت می‌برند.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت شب، ممکن است عده‌ای از افراد عاشق بوم‌گردی باشند؛ درحالی‌که برخی دیگر به‌هیچ‌عنوان آسایش هتل‌های لوکس را با زندگی ساده در اقامتگاه‌های سنتی عوض نمی‌کنند.

اگر شما هم جزو دسته دوم هستید، باید بگوییم بوم‌گردی به‌قدری جذاب است که ارزش حداقل یک بار امتحان‌کردن را دارد. تصور کنید اجاره ویلا شمال و زندگی در روستاهای آن می‌تواند چقدر جذاب باشد. در ادامه مطلب، همراه ما باشید تا کمی به این موضوع و همچنین اجاره ویلا در چالوس و اجاره ویلا محمودآباد بپردازیم.

برای داشتن سفری بی‌نظیر، به کدام استان شمالی سفر کنیم؟

نخستین سوالی که برای مسافران ایجاد می‌شود این است که به کدام استان شمالی سفر کنیم تا سفر جذاب‌تری داشته باشیم؟ حقیقت این است که هر یک از سه استان شمالی کشور ما بسیار جذاب و دیدنی هستند و می‌توان روزها و هفته‌ها در آن‌ها به گشت‌وگذار پرداخت؛ بی‌آنکه ذره‌ای احساس خستگی کرد. اگر می‌خواهید متناسب با علاقه و شرایط خودتان بهترین مقصد برای سفر را انتخاب کنید، خوب است به نکاتی که بیان می‌کنیم توجه داشته باشید. پس از آن می‌توانید با اجاره ویلا محمودآباد، اقامتی دلچسب در ویلا محمودآباد داشته باشید یا یکی از روستاهای گمنام را انتخاب کنید.

آن دسته از افرادی که به‌دنبال مقصدی بکر و دست‌نخورده هستند و می‌خواهند در طبیعتی ناب به گشت‌وگذار بپردازند، بیش از همه، استان گلستان مناسب آن‌هاست. این استان زیبا در شمال شرقی کشور و در مجاورت خراسان شمالی، کمتر از دو استان دیگر مورد دخل و تصرف مردم قرار گرفته‌است. هنوز هم می‌توان جنگل‌های بکری را در این استان مشاهده کرد که رد پای انسان در آن‌ها دیده نمی‌شود و چیزی جز درختان انبوه به‌چشم نمی‌خورد. با اجاره ویلا شمال در این استان، می‌توانید شاهد زیباترین مناظر باشید.

کسانی‌که می‌خواهند در مناطق مسکونی نزدیک به جنگل و دریا اقامت داشته باشند، مازندران برای آن‌ها بهترین انتخاب است. اجاره ویلا در چالوس برای داشتن تعطیلاتی خاطره‌انگیز بهترین انتخاب است. اجاره ویلا چالوس به‌سبب نزدیکی به پایتخت، معمولا برای پایتخت‌نشینان بسیار خوشایند است. اجاره ویلا در محمودآباد نیز می‌تواند پیشنهاد مطلوبی باشد.

استان گیلان، مهد ییلاق‌های خیره‌کننده است. این استان نسبت به دو استان شمالی دیگر مرتفع‌تر است و به‌همین‌خاطر، می‌توانید شاهد ییلاق‌های سرسبز و خوش‌آب‌وهوا در این استان باشید. به‌خصوص در فصل تابستان که اغلب نواحی شمال گرم و شرجی هستند، ییلاقات گیلان خنک و پوشیده از مه هستند. این فرصت استثنایی تنها در خطه سرسبز گیلان نسیب‌تان خواهد شد.

بهترین شهرها برای بوم‌گردی در شمال کشور

در میان شهرهای شمالی، برخی از آن‌ها علی‌رغم این‌که ازنظر امکانات در شرایطی مطلوبی هستند، چندان فرم امروزی و مدرن به خود نگرفته‌اند. این شهرها معمولا بهترین انتخاب برای بوم‌گردی هستند. در سفرهای بوم‌گردی می‌توانید با زندگی سنتی بومیان و فرهنگ آن‌ها آشنا شوید. یک زندگی ساده با دنیایی از حس‌وحال خوب، دستاورد شما از این سفر خواهد بود. بهتر است به پیشنهادات هیجان‌انگیز ما برای اجاره ویلا شمال ازطریق سایت شب توجه کنید.

۳ شهر از شهرهای شمالی ایران؛ مقصدی جذّاب برای تفریح و بوم‌گردی

شهر زیبای چالوس

محال است از سفر به شمال حرف بزنیم و چیزی راجع به چالوس و زیبایی‌هایش نگوییم. برای داشتن یک سفر بوم‌گردی جذاب، می‌توانید چالوس را مدنظر قرار دهید؛ البته باید با جاذبه‌های بکر آن آشنا باشید. به‌عنوان مثال، مرداب کندوچال یکی از جاذبه‌های شهر چالوس است که در جنوب این شهر و در دل پارک جنگلی فین واقع شده‌است. بسیاری از افراد دوست دارند در اطراف مرداب کمپ کنند یا در خانه‌های روستایی اطراف، اقامت داشته باشند.

آبشار اکاپل، آبشار سواسره، تله‌کابین نمک‌آبرود، دریاچه سد درویک و دریاچه ولشت، ازجمله جاذبه‌های چالوس هستند که بازدید از آن‌ها شما را غرق حس‌وحال خوب خواهد کرد. اجاره ویلا در چالوس، بهترین کاری است که می‌توانید در تعطیلات انجام دهید. برای اجاره ویلا چالوس، سایت شب را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

خطه سرسبز فومن

هیچ‌چیز به‌اندازه کلوچه‌های خوش‌عطروطعم، شما را به یاد شهرستان فومن نمی‌اندازد. این شهرستان سرسبز در غرب استان گیلان واقع شده و می‌تواند بهترین انتخاب برای بوم‌گردی باشد. بخش‌هایی از فومن همچنان حالت روستایی خود را حفظ کرده‌اند و ازقضا پر از خانه‌های روستایی برای اقامت هستند.‌ برای اجاره ویلا شمال در شهر فومن، می‌توانید به سایت شب مراجعه کنید و برای سفر به این دیار دیدنی آماده شوید.

روستای قلعه‌رودخان، روستای ماسوله، روستای فوشه، غار خون فوشه و هفت‌اقلیم، تنها تعداد کمی از جاذبه‌های فومن هستند که شاید با بسیاری از آن‌ها از قبل آشنا باشید. اقامت در شهر فومن، بهترین تجربه بوم‌گردی برای شما خواهد بود.

شهرستان تازه تأسیس گالیکش

گالیکش یکی از شهرستان‌های استان گلستان محسوب می‌شود که تا یک دهه قبل، به‌عنوان بخشی از شهرستان مینودشت برشمرده می‌شد. این شهرستان یکی از بکرترین نواحی شمال است که برای بوم‌گردی و لذت‌بردن از طبیعت، پیشنهاد می‌شود. اقامت در خانه‌های روستایی گالیکش که در دل دشت‌های سرسبز واقع شده‌اند، وجودتان را سرشار از لذت خواهد کرد. دشت پاکندس، آبشار لوه، غار کیارام، قلعه بی‌بی‌حلیمه، چشمه لال، آبشار و چشمه پیرغار و دشت شقایق، مناطقی از گالیکش هستند که باید حتما از آن‌ها دیدن کنید. پیشنهاد می‌کنیم یک بار به‌جای اجاره ویلا در چالوس یا اجاره ویلا محمودآباد، سری به این روستای سرسبز بزنید.

۳ شهر از شهرهای شمالی ایران؛ مقصدی جذّاب برای تفریح و بوم‌گردی

سخن آخر

آنچه در این مطلب گفته شد، تنها گوشه‌ای از زیبایی‌های بی‌انتهای خطه شمال بود که توانستیم به کمک واژه‌ها توصیف کنیم. بی‌شک بازدید از آن‌ها لذتی وصف‌نشدنی دارد که باید خودتان تجربه کنید؛ همچنین با اجاره ویلا محمودآباد ازطریق سایت معتبر «شب»، می‌توانید اوقات خوشی را در ویلا محمودآباد داشته باشید. این موضوع درخصوص هر شهر دیگری از ایران پهناور، صادق است.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha