• شنبه / ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۲۷
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1403031207642
  • خبرنگار : 71290

سفیر ایران در گرجستان: مقاومت، صهیونیست‌ها را درمانده کرده است

سفیر ایران در گرجستان: مقاومت، صهیونیست‌ها را درمانده کرده است

سفیر جمهوری اسلامی ایران در گرجستان در سخنانی در مراسم گرامی‌داشت سی و پنجمین سالگرد ارتحال امام(ره)، با بیان این‌که امام(ره) بنیانگذار مقاومت بود و این مقاومت امروز ثمرات و آثار و قدرتش به عینه برای همه مشهود است، گفت: امروز مردم مظلوم مقتدر غزه سربلند ایستادند و صهیونیست‌ها شکست خورده و منفورتر از گذشته‌اند.

به گزارش ایسنا، گرامی‌داشت سی و پنجمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره)، با حضور سفیر ایران، رئیس اداره مسلمانان گرجستان، جمعی از رهبران جامعه شیعیان این کشور و شماری از ایران شناسان در سالن اجتماعات سفارت کشورمان در تفلیس برگزار شد.

 محمود ادیب، سفیر جمهوری اسلامی ایران در گرجستان طی سخنانی با تسلیت شهادت رئیس‌جمهور کشورمان آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، شهید دکتر حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه و همراهان آن‌ها، به ویژگی‌های شخصیتی امام خمینی (ره) و به طور خاص دو ویژگی خدمت به مردم و تاکید  بر سیاست خارجی، استقلال ملی، منطقه‌ای و جهانی و فلسطین پرداخت. 

وی افزود: امام(ره) در عرصه سیاست داخلی بنیانگذار نهاد جمهوری اسلامی و در عرصه سیاست خارجی بنیانگذار نهاد نرم سیاست مستقل  نه شرقی نه غربی بود. اینکه ایشان بنیانگذار مقاومت بود و این مقاومت امروز ثمرات و آثار و قدرتش به عینه برای همه مشهود است که بیش از هفت ماه صهیونیست‌ها که به پیشرفته‌ترین سلاح‌های موجود در دنیا مجهز هستند را درمانده کنند.

سفیر کشورمان در گرجستان همچنین با اشاره به جنایات اخیر صهیونیست‌ها گفت: امروز مردم مظلوم مقتدر غزه سربلند ایستادند و صهیونیست‌ها شکست خورده و منفورتر از گذشته‌اند،  در عرصه سیاسی خیلی از کشورها رابطه‌شان را با رژیم صهیونیستی قطع کردند؛ هم در عرصه حقوقی، جریانی که آفریقای جنوبی در دادگاه بین‌المللی لاهه علیه صهیونیست‌ها به راه انداخت و آنها در واقع متهم به نسل‌کشی و جنایت جنگی شدند؛ همین طور موضوع دیوان کیفری بین‌المللی که دادستان درخواست دستگیری نخست وزیر جنایتکار رژیم صهیونیستی و قصاب سرزمین‌های مقدس را صادر کرد.

همچنین در ادامه این مراسم، خانم مایا کاپانادزه، ایران شناس گرجی طی سخنانی به ابعاد بین المللی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) پرداخت و گفت: با وجود گذشت ۴۵ سال از انقلاب اسلامی ایران، هنوز جهان بینی امام خمینی (ره) از اهمیت بسیاری برخوردار است. 

کاپانادزه با تاکید بر آنکه امام تأثیر زیادی بر روندهای سیاسی جاری در جهان، به خصوص جهان اسلامی داشت، افزود: با رحلت او نه تنها ایران، بلکه جهان مردی را از دست داد که برای صلح جنگید. 

در این جلسه، همچنین  بشر محمداو، معاون آموزشی دانشگاه المصطفی در گرجستان نیز طی سخنانی اظهار داشت :امام خمینی با ارائه تعریف نوینی از واژه مستضعف و مستضعفین ،  نقش حقیقی مستضعفین به عنوان وارثان زمین را به جهانیان فهماند.

همچنین در این مراسم،  ویدیویی از پیام اخیر مقام معظم رهبری به دانشجویان دانشگاه های آمریکا در خصوص حمایت آنها از مقاومت فلسطین پخش شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha