• چهارشنبه / ۹ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۵۴
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403030906057
  • خبرنگار : 50649

سرپرست شرکت گاز استان عنوان کرد

‌افزایش چشمگیر میزان مصرف گاز در فارس‌/ مدیریت مصرف متناسب با آمایش سرزمینی باشد

‌افزایش چشمگیر میزان مصرف گاز در فارس‌/ مدیریت مصرف متناسب با آمایش سرزمینی باشد

ایسنا/فارس سرپرست شرکت گاز استان فارس ضمن مقایسه میزان گاز مصرفی طی دو سال گذشته در این استان، از افزایش چشمگیر میزان مصرف گاز در بخش‌های خانگی، صنایع و کشاورزی خبر داد.

جلسه بررسی ناترازی تولید و مصرف گاز طبیعی با حضور سرپرست شرکت گاز استان فارس و نمایندگان دستگاه‌های مرتبط استان شامل سازمان های صمت، جهادکشاورزی، استاندارد، شهرک‌های صنعتی، راه و شهرسازی، پخش فرآورده‌های نفتی، برق منطقه‌ای، دفتر کنترل گاز سازمان نظام مهندسی و ... با هدف کنترل ناترازی گاز در زمستان امروز، ۹ خردادماه در شیراز برگزار شد.

سرپرست شرکت گاز استان فارس در این جلسه خواستار هماهنگی حداکثری و تعامل لازم در راستای رفع توأمان ناترازی منابع و مصارف گاز استان فارس شد.

وحید بهفر با مقایسه میزان گاز مصرفی و روند رو به افزایش آن در بخش‌های مختلف طی دو سال گذشته اظهار کرد: بر اساس داده‌ها میزان مصرف گاز در بخش‌های خانگی، صنایع و کشاورزی افزایش چشمگیری داشته است، از این رو شرایط ایجاب می‌کند علاوه بر شناسایی عوامل افزایش مصرف گاز در راستای کاهش و بهینه‌سازی آن بکوشیم.

سرپرست شرکت گاز استان فارس با اشاره به برخی از محدودیت‌ها اعمال شده در سال گذشته در برخی حوزه‌های مصرفی یادآور شد: در صورت رعایت نکردن استانداردهای الگوی مصرف و صرفه‌جویی شاهد محدودیت‌های زودتر از موعد مقرر خواهیم بود.

بهفر، اهمیت گاز  و مصرف بهینه آن را در استان فارس را هم سنگ مصرف آب قرار داد و تصریح کرد: در شرایط کنونی مدیریت مصرف گاز نیز باید متناسب با اقلیم و آمایش سرزمینی در سرزمین پهناور استان فارس باشد.

وی با قدردانی از حضور ارگان‌های مختلف در جلسه گفت: همه ما به هم متصل هستیم، قرار گرفتن و حرکت استان فارس روی ریل توسعه و پیشرفت نیازمند همکاری همه جانبه ما خواهد بود.

سرپرست شرکت گاز استان فارس در پایان سخنان خود خواستار تشکیل کارگروه‌های تخصصی و ارائه پیشنهادات و دریافت نظرات دستگاه‌های مختلف مصرف‌کننده گاز شد و اظهار کرد: در این کارگروه‌ها در خصوص نظرات و راهکارهای مختلف کاهش مصرف گاز  تصمیم‌گیری خواهد شد تا از بروز مشکلات و قطعی گاز در آینده جلوگیری شود.

به گزارش ایسنا، در ادامه این جلسه هر کدام از اعضا به بیان نظرات خود پرداختند که فرهنگ سازی مصرف گاز توسط مشترکین خانگی، صنایع، تجاری و کشاورزی، تخصیص گاز بر اساس استانداردها، به روزرسانی تجهیزات در راستای بهینه سازی، ایجاد مدیریت مصرف انرژی از طریق طرح‌های تشویقی و اقدامات تنبیهی، ایجاد کارگروه تخصصی انرژی در استان فارس از جمله موارد مورد تأکید در این جلسه بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha