• سه‌شنبه / ۸ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۲۸
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1403030805114
  • خبرنگار : 50214

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خبر داد

پرداخت ۵۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به فعالان حوزه کتاب استان یزد

پرداخت ۵۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به فعالان حوزه کتاب استان یزد

ایسنا/یزد مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد آمار ارائه شده در مورد فروش کتاب در یزد را غیرقابل استناد خواند و اعلام کرد: سال گذشته ۵۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به فعالان حوزه کتاب در استان پرداخت شده است.

«احسان عابدی» امروز سه‌شنبه هشتم خردادماه پیرو انتشار خبری مبنی بر «کاهش ۵۰ درصدی فروش کتاب در استان یزد» در توضیحاتی به خبرنگار ایسنا اظهار کرد: آمار ارائه شده در این خبر به صورت میدانی از چند کتاب فروشی احصاء شده و متاسفانه مبنای دقیقی برای استناد به عنوان میزان فروش کتاب در استان نیست.

وی ادامه داد: خوشبختانه اقدامات خوبی طی دو سال و نیم گذشته از دولت سیزدهم در رابطه با ترویج کتاب و کتابخوانی در استان از سوی مجموعه‎های فرهنگ و ارشاد اسلامی، نهاد کتابخانه‌های عمومی و حوزه هنری و شهرداری صورت گرفته است که به عنوان نمونه می‌توان به سلسله نشستهای نقد کتاب «سره» با محوریت کتابهای نویسندگان یزدی با حضور کارشناسان حوزه کتاب که به صورت ماهیانه از سال گذشته در حال برگزاریست، اشاره کرد.

عابدی از برگزاری مجدد «کتاب سال شهید صدوقی» با همکاری موسسه فرهنگی خانه فرهنگ شهید صدوقی در سال جاری خبر داد و افزود: سال گذشته با فعالیت‌های خوبی که در روستای «عزآباد» شهرستان اشکذر اتفاق افتاد، این روستا به عنوان روستای دوستدار کتاب انتخاب و طی مراسمی این عنوان به شورای اسلامی این روستا اعطا و مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان کتاب به این روستا اهدا شد و همچنین تفاهم نامه‌ای در زمینه توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی منعقد و مبالغی را به فعالیتهای ترویجی کتاب اختصاص دادیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان عنوان کرد: سال گذشته ۵۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به فعالان حوزه کتاب شامل نویسندگان، کتاب فروشان، ناشران، ویراستاران و برخی چاپخانه‌ها پرداخت شد.

وی از احیای مجدد و برگزاری دوره دوم جشنواره «قصه‌های آذر» که بازنویسی قصه‌های کهن ادبیات فارسی است، خبر داد و ابراز امیدواری کرد که اختتامیه این جشنواره نیز به زودی برگزار شود.

عابدی در پایان از پیگیری موضوع معافیت مالیاتی کتابفروشان استان و نیز تعرفه انشعابات انرژی این بخش سخن گفت و افزود: امیدواریم با توان بیشتری در حوزه کتاب و کتابخوانی استان پیش برویم.

انتهای پیام   

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha