• یکشنبه / ۱۰ تیر ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۳
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1403041006618
  • خبرنگار : 50214

در تشریح برخی راهکارهای مدیریت مصرف برق مطرح شد؛

سهم ۴۰ درصدی وسایل سرمایشی از سبد انرژی الکتریکی

سهم ۴۰ درصدی وسایل سرمایشی از سبد انرژی الکتریکی

ایسنا/یزد مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق استان یزد با اشاره به سهم ۴۰ درصدی وسایل سرمایشی از سبد انرژی الکتریکی، بر لزوم استفاده از روشهای کاهنده مصرف برق به ویژه در بخش خانگی و تجاری تاکید کرد.

«سید محمد مهدی حسینی‌پور» در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن اشاره به افزایش قابل توجه دمای هوا در هفته‌های اخیر، اظهار کرد: به ازای هر یک درجه افزایش دمای هوا شاهد افزوده شدن ۱۵۰۰ مگاوات به مصرف برق در کشورمان هستیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیشترین مصرف برق این روزهای کشور مربوط به بخش‌های خانگی و تجاری به دلیل استفاده از انواع وسایل گرمایشی که عمدتاً نیز پرمصرف هستند، می‌باشد.

حسینی‌پور در این باره خاطرنشان کرد: هم اکنون سهم مصرف برق سامانه‌های سرمایشی در کشورمان حدود ۴۰ درصد از کل سبد انرژی الکتریکی را شامل می‌شود که سهم بالایی است و لذا هر چقدر بتوانیم از این سهم بکاهیم، می‌توانیم آن را در بخش تولید و اشتغالزایی با فواید بیشتری برای کشور اختصاص دهیم.

وی با اشاره به راهکارهای متنوع مدیریت مصرف برق در بخش‌های خانگی و تجاری، یکی از اولین و مهمترین روش‌ها در این باره را استفاده از وسایل برقی با بهره وری بالای انرژی و پرهیز از خرید و مصرف وسایل فاقد برچسب انرژی و پرمصرف خواند.

این مسئول بر لزوم استفاده از سیستم‌های سرمایشی متناسب با هر منطقه نیز تاکید و عنوان کرد: یزد یک استان گرم و خشک است و لذا نیازمند وسایل سرمایشی مرطوب کننده هوا هستیم و به هیچ وجه استفاده از کولرهای گازی در استان به دلیل کاستن از رطوبت محیط و مخاطراتی که برای سلامتی افراد دارد، توصیه نمی‌شود.

حسینی‌پور همچنین خواستار استفاده از وسایل برقی پرمصرف در ساعات غیر اوج مصرف مانند ساعات اولیه صبح و ساعات پایانی شب شد و اضافه کرد: استفاده از سایبان بر روی کولرهای آبی و حتی گازی بین دو تا سه درصد مصرف برق خانوارها را کاهش می‌دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha