• دوشنبه / ۷ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۸:۴۳
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403030704084
  • منبع : نمایندگی کرمانشاه

کاهش ۲درصدی نرخ بیکاری کرمانشاه در سال ۱۴۰۲

کاهش ۲درصدی نرخ بیکاری کرمانشاه در سال ۱۴۰۲

ایسنا/کرمانشاه براساس آماری که اخیرا از سوی مرکز آمار ایران اعلام شده، نرخ بیکاری استان کرمانشاه در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ماقبل آن حدود دو درصد کاهش یافته است.

به گزارش ایسنا، مرکز آمار ایران نرخ بیکاری استان کرمانشاه در سال ۱۴۰۲ را ۱۲.۳ درصد اعلام کرد که نسبت به سال ماقبل آن با ۱۴.۲ درصد، ۱.۹ درصد کمتر شده است.

آن‌طور که استانداری کرمانشاه اعلام کرده، نرخ بیکاری استان در سال ۱۴۰۲ کمترین نرخ در ۱۵ سال اخیر بوده و یک رکورد جدید محسوب می‌شود.

مقایسه نرخ بیکاری سال گذشته استان کرمانشاه با میانگین نرخ بیکاری کشور با ۸.۱ درصد نشان می‌دهد که همچنان اختلاف بین نرخ بیکاری استان و میانگین کشور بالا (۴.۲ درصد) است، اما نکته مثبت آن کاهش تقریبا دو برابری نرخ بیکاری استان نسبت به میانگین کشور است، بطوری که نرخ بیکاری کرمانشاه در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ماقبل آن ۱.۹ درصد کاهش یافته، اما میانگین نرخ بیکاری کشور تنها کاهش ۹ دهم درصدی داشته است. 

 مقایسه نرخ بیکاری کرمانشاه با دیگر استانهای کشور نیز نشان می‌دهد که در سال گذشته تنها استان سیستان و بلوچستان با نرخ بیکاری ۱۲.۴ درصدی نرخ بیکاری بالاتری از کرمانشاه داشته و مابق استانها نرخ بیکاری‌شان پایین‌تر از کرمانشاه است.

در بین فصول مختلف سال گذشته نیز کمترین نرخ بیکاری کرمانشاه در فصل بهار رقم خورده و فصل زمستان بالاترین نرخ بیکاری را داشته‌ایم. نرخ بیکاری استان در فصل بهار ۱۰.۲ درصد، تابستان ۱۰.۳ درصد، پاییز ۱۱.۲ درصد و زمستان ۱۷.۴ درصد بوده است.

بیشترین سهم اشتغال استان در بین بخش‌های اقتصادی نیز مربوط به بخش خدمات با ۵۲.۹ درصد است و سهم بخش کشاورزی از اشتغال استان ۲۳.۴ درصد و سهم بخش صنعت ۲۳.۷ درصد می باشد.

 برای امسال نیز ایجاد ۲۶ هزار فرصت شغلی در استان کرمانشاه پیش‌بینی شده که تحقق آن می‌تواند نرخ بیکاری کرمانشاه را باز هم کاهشی کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha