• یکشنبه / ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ / ۲۱:۲۴
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1402121309571
  • منبع : نمایندگی اردبیل

در دومین همایش صبر استان؛

هیأت صلح دارالمصلحین حسینیأن اردبیل هیأت برتر سال انتخاب شد

هیأت صلح دارالمصلحین حسینیأن اردبیل هیأت برتر سال انتخاب شد

ایسنا/اردبیل دومین همایش صبر استان اردبیل در سال ۱۴۰۲ با حضور مسئولان قضایی برگزار و هیأت صلح دارالمصلحین حسینیأن اردبیل، هیأت برتر سال انتخاب شد.

دومین همایش صبر استان اردبیل ۱۳ اسفند با حضور رییس کل دادگستری، دادستان اردبیل، فرمانده سپاه استان و سایر مسئولین استانی در سالن همایش دادگستری برگزار شد.

فرهنگ صلح و سازش باید بیشتر در بین مردم تشویق و ترویج شود

حجت الاسلام والمسلمین حسین کثیرلو، رییس کل دادگستری استان اردبیل در این همایش گفت: اتحاد بین مجموعه‌ها و دستگاه‌های دولتی و سمن‌ها و حسینیان، بابت تشویق فرهنگ صلح و سازش قابل ستایش و تقدیر است و این فرهنگ باید بیشتر در بین مردم تشویق و ترویج داده شود.

مقام عالی قضایی استان ادامه داد: فرهنگ صلح و سازش در استان به معنای واقعی فرهنگ‌سازی شده است. 

در یک سال گذشته ۱۰۵ هیئت صلح در استان اردبیل تشکیل شده است

حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین علوی، رییس توسعه حل اختلاف استان با بیان اینکه در یک سال گذشته ۱۰۵ هیئت صلح در استان اردبیل تشکیل شده است، تصریح کرد: هیأت‌های صلح در مساجد و در محلات پرجمعیت ادارات در راستای ترویج فرهنگ صلح و سازش تشکیل شده است.

وی ادامه داد: این هیأت‌ها در طول این سال عملکرد خوبی را از خود در اجرای وظایف خود داشتند و از این طریق توانستند تعداد زیادی از زندانیان را آزاد کنند و در برخی موارد مانع زندانی شدن برخی افراد شدند.

علوی بیان کرد: برقراری صلح بین مردم همواره مورد تاکید معصومین (ع) قرار داشته و امام صادق (ع) در این رابطه می‌فرمایند: «اصلاح بین مردم، صدقه‌ای است که خدا آن را دوست دارد».

رئیس حل اختلاف استان اردبیل عنوان کرد: تاکنون در مجموع به ۵۰۴ نفر از بزرگان، ریش سفیدان، ورزشکاران و هنرمندان در استان ابلاغ صلح‌یاری اعطاء شده است که آنها در قالب ۱۰۵ هیأت صلح مشغول به فعالیت هستند و بیش از یک‌هزار پرونده در سال‌جاری با استفاده از ظرفیت صلح‌یاران مختومه شده است.

 در پایان این همایش، هیأت صلح دارالمصلحین حسینیان اردبیل به عنوان هیأت صلح برتر استان در سال ۱۴۰۲ انتخاب و از صلح یاران این هیأت که تجلیل به‌عمل آمد.

هیأت صلح دارالمصلحین حسینیأن اردبیل هیأت برتر سال انتخاب شد

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha