• دوشنبه / ۱۱ تیر ۱۴۰۳ / ۰۸:۳۸
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1403041106975
  • خبرنگار : 50659

مدیر فرهنگی امامزاده سید ابراهیم(ع) لاهرود:

روز مباهله نمایشگر جایگاه والای اهل بیت(ع) است

روز مباهله نمایشگر جایگاه والای اهل بیت(ع) است

ایسنا/اردبیل مدیر کانون فرهنگی و هنری امامزاده سید ابراهیم(ع) شهر لاهرود گفت: روز مباهله، نمایشگر جایگاه والای اهل بیت(ع) است که خضوع باطل در برابر حق، ظهور یافت.

اسماعیل دستگزار در گفت وگو با ایسنا، با تبریک فرا رسیدن روز مباهله اظهار کرد: بیست و چهارم ذی الحجه سال دهم هجری روز مباهله پیامبر اکرم(ص) با مسیحیان نجران و مهر تاییدی بر ولایت امیرالمؤمنین حضرت علی(ع) است.

وی افزود: مباهله روز مهم در تاریخ اسلام و داستان فضیلت اهل بیت حضرت رسول اکرم(ص) است، آنجا که خداوند فرمان داد؛ تنها زنان و فرزندان و جان هایتان را به میدان بیاورید که با رسول خدا(ص) تنها فاطمه(س) و حسن(ع) و حسین(ع) و علی(ع) ماندند.

مدیر کانون فرهنگی و هنری آستان مقدس امامزاده سید ابراهیم خراسانی(ع) شهر لاهرود گفت: در روز مباهله،  زبان مدعیان بسته شد و خداوند آشکار ساخت که اهل بیت(ع) نزد او گرامی تر از تمامی تقرب جویندگان به او در راه اطاعت و عبادت هستند.

دستگزار بیان کرد: مباهله روز تعیین برهان صادقی است که خداوند در آیات مقدس قرآن کریم بدان دستور داده است . در این روز حقانیت پنج تن آل عبا بر همگان آشکار و سرا پرده های نیروی الهی و قدرت نبوی برافراشته شد و افراد را بر گرفت.

وی خاطر نشان کرد: مباهله مایه مباهات مسلمین و داستان عظمت دینی است که در قلب های مسلمانان به بار نشست و مطابق فرمایش حضرت امام رضا(ع) این روز ، مزیتی است که هیچ کس در آن بر اهل بیت(ع) پیشی نگرفته است.

مدیر کانون فرهنگی و هنری آستان مقدس امامزاده سید ابراهیم خراسانی(ع) شهر لاهرود تصریح کرد: مباهله روزی است که در واقع اسلام ناب محمدی (ص) با تمام حقیقتش روبروی هرگونه الحاد و شرک ایستاد و یقین قلب های آل کسا، میدان دار عرصه مباهله گشت.

دستگزار اذعان کرد: روز مباهله ، داستان مقابله نور با ظلمت، غلبه سپیدی بر تاریکی و رویایی عده ای سایه نشین با ستارگان خلقت و تجلی شکوه اسلام بود  که خداوند آن را  کامل ترین دین برای بشر پسندیده است و این روز نمایشگر جایگاه والای اهل بیت(ع) است که سیطره توحید بر تثلیث، چیرگی معرفت نبوی بر وسوسه های خناسان و اوهام شکاکان، شکسته شدن هیبت منکران و خضوع باطل در برابر حق، ظهور یافت.

مدیر کانون فرهنگی و هنری آستان مقدس امامزاده حضرت سید ابراهیم خراسانی(ع) یادآور شد: روز عظیم مباهله، برافرازنده پرچم ولایت حضرت علی(ع) بر مدار هستی و روز عزت و افتخار شیعه است که به یمن ایمان ناب رسول خدا(ص) و اهل بیت (ع) ایشان، مسلمین مفتخر شدند و شرک به زانو درآمد.

دستگزار بر الگوگیری از درس های مباهله تاکید کرد و افزود : مباهله درس حقانیت اسلام بر دین مسیحیت را با صدایی بلند اعلام می دارد. درس دیگر مباهله درس ایستادگی در راه حق و ایمان به آن است. اگر کسی به راهش ایمان داشته باشد از هیچ تهدیدی نمی ترسد و میدان را رها نمی سازد و مانند حضرت ابراهیم(ع) از آتش هم نمی هراسد و به خدا توکل خواهد کرد

مدیر کانون فرهنگی و هنری لاهرود گفت: اگر غدیر عید ولایت است، مباهله عید فضیلت است. به ‌فرموده حضرت امام رضا(ع) بالاترین فضیلت امیرالمومنین حضرت علی(ع) آیه مباهله است که در آن، علی(ع) نفس پیامبر(ص) اعلام شده است.

دستگزار تاکید کرد: باید غربت مباهله برطرف شود، این خیلی مهمتر از بسیاری دیگر از ایام‌الله است. باید داستان مباهله را به کودکان خود بیاموزیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha