• یکشنبه / ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۵:۰۰
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1402112920796
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی:

پشتوانه مردمی، زمینه سازعظمت و اقتدارایران اسلامی، در گفتمان جهانی

پشتوانه مردمی، زمینه سازعظمت و اقتدارایران اسلامی، در گفتمان جهانی

ایسنا/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی، بر ترویج و تهییج دانش آموزان و فرهنگیان بر حضور پرشور در انتخابات مجلس و خبرگان رهبری تأکید کرد و افزود: پشتوانه مردمی مایه عزت، عظمت و اقتدار ایران اسلامی در گفتمان جهانی  و اساس راهبردی نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

جواد قناعت،امروز ۲۹ بهمن در هشتمین نشست شورای آموزش و پرورش، با اشاره به مشارکت ۲۵ هزار جوان و نوجوان رأی اولی استان در انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: انتخابات یکی از مؤلفه‌های محک نظام به شمار می‌رود.

وی با اشاره به بیانات بنیان گذار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی«ره» ادامه داد: اگر در انجام امور، برنامه ریزی ها، فعالیت‌ها و انجام رسالت،  دشمن در برابرتان ایستاد و با شما به مبارزه برخواست بدانید در مسیر صحیح قرار دارید و اگر دشمن به تعریف و تمجید از شما پرداخت بدانید در انتخاب مسیر و ادای تکلیف راه نادرست را انتخاب کرده‌اید.

استاندار خراسان جنوبی، با بیان این که دشمن حضور مردم در صحنه و برگزاری انتخابات پرشور را به ضرر نقشه ها و توطئه های ریز و درشت خود در ایران، منطقه و جهان می داند، اضافه کرد: دشمن با اسفاده از تمام ابزارهای تهدید و تحریم در عرصه های مختلف و در قالب جنگ ترکیبی پا در میدان مبارزه گذاشته و قصد دارد با دور کردن افکار و اذهان مردم ایران از اصول اعتقادی، دستاوردها و ارزشهای انقلاب اسلامی، ضربه سختی به جبهه مقاومت وارد سازد.

نماینده وزیر آموزش و پرورش در خراسان جنوبی، بیان کرد:عوایدحاصل از فروش ساختمانها و زمینهای بلا استفاده دراختیارآموزش وپرورش، ۳درصدعوارض صدور پروانه‌های ساختمانی،تفکیک زمین‌ها،پذیره ونوسازی، یک درصد ازبهای فروش کالا وخدمات کارخانه‌ هاومؤسسات خدماتی وتولیدی استان و سهم منطقه،۴منبع اصلی تأمین مالی شوراهای مناطق برای هزینه‌های جاری و عمرانی به شمار می‌روند.

سید علیرضا موسوی نژاد، مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در هشتمین نشست شورای آموزش و پرورش استان که در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: ضرورت دارد؛کلیه دستگاه های اجرایی استان و نهادها، درتدوین اطلس کودک استان و تکمیل فرم های اطلاعاتی، همکاری و مشارکت داشته باشند.

وی از انتخابات به عنوان مصادیق بارز جمهوریت و اسلامیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران یاد کرد و افزود: در اسفند ماه سال جاری بیش از ۵ هزار دانش آموز رأی اولی و قریب ۱۵ هزار فرهنگی استان در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری مشارکت می‌کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی،بابیان این که دردنیای امروز یکی از مولفه های توسعه اقتصاد دانش بنیان، نهادینه سازی گفتمان ارزش آفرینی و خلق ثروت از اختراع، نوآوری و عرصه های نوظهور است؛ اظهار کرد:تحقق این راهبرد، در کنار توسعه زیرساخت‌های سخت افزاری، مالی، حقوقی و قانونی نیازمند توجه مطلوب به فرهنگ سازی، به ویژه در میان قشر نوجوان به عنوان اصلی ترین سرمایه کشور در تحقق اقتصاد دانش بنیان است.

 موسوی نژاد گفت: درآمدحاصل از محل عوارض شهرداری ها،«بند۳ماده ۱۳ و مواد ۱۶و ۱۸ قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش، ۱۹ میلیارد و ۹۴۵میلیون و ۴۳۷هزار و ۳۰۱ ریال بوده است.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی بیان کرد: کلیه شهرداری‌ها موظفند با توجه به نیازهای پیش‌ بینی شده در طرحهای تفصیلی شهرها با استفاده از امکانات و مجوزهای قانونی خود ‌زمینه احراز مالکیت زمین‌های پیش‌ بینی شده جهت توسعه فضاهای آموزشی و پرورشی شهرهای مربوطه را برای ادارات آموزش و پرورش فراهم سازد.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش خراسان جنوبی تصریح کرد: کمیسیون موضوع ماده ۵ قانون تأسیس شورای عالی شهرسازی و معماری موظف است با رعایت استانداردهای مربوطه به تعیین سطح‌ کاربری ‌های آموزشی در طرحهای جامع، طبق درخواست شورای استان، نسبت به تغییر کاربری زمین های مورد نظر، همکاری و اقدام نماید و نقل و انتقال ‌زمین‌ها و املاک موضوع این ماده از پرداخت هر گونه عوارض و مالیات و حق ‌الثبت معاف هستند.

رئیس شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، هجمه‌های دشمن علیه انتخابات و ترند شدن هشتگ های«رأی ندهید» را ادامه دهنده همین رویکرد دشمن دانست و بیان کرد: حضور با شکوه مردم ولایتمدار خراسان جنوبی در راهپیمایی یوم ا...۲۲ بهمن و انتخابات را دو روی سکه‌ی حمایت از انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت است.

این مقام مسئول در استانداری خراسان جنوبی با بیان این که هیچ گاه مشارکت مردمی در انتخابات آمریکا بالای ۵۰ درصد نبوده است، گفت: آموزش و پرورش با توجه به پتانسیل بالا و برخورداری از نیروی مؤمن، متعهد و بصیر خود می تواند مروج مردم برای حضورو داغ شدن تنور مشارکت در انتخابات اسفندماه باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha