• چهارشنبه / ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۶:۰۹
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402111813911
  • خبرنگار : 50490

مدیرکل تامین اجتماعی مازندران اعلام کرد

ارائه روزانه ۱۸۰۰ خدمت غیر حضوری از سوی تامین اجتماعی مازندران

ارائه روزانه ۱۸۰۰ خدمت غیر حضوری از سوی تامین اجتماعی مازندران

ایسنا/مازندران مدیرکل تامین اجتماعی مازندران، گفت: روزانه هزار و ۸۰۰ خدمت در استان و در کشور دو هزار خدمات غیرحضوری از سوی تامین اجتماعی به مراجعین ارائه می‌شود.

حسن فلاح چهارشنبه ۱۸ بهمن در نشست با اصحاب رسانه در بیان عملکرد این سازمان در دولت سیزدهم، اظهار کرد: سازمان تامین اجتماعی بزرگترین سازمان بیمه‌گر کشور با ارائه خدمات متنوع است که تکیه‌گاه اصلی سازمان مشارکت سه جانبه کارفرما، بیمه شدگان و دولت در عرصه‌های مختلف سیاست گذاری و تصمیم گیری‌های کلان و تامین منابع مالی است.

وی با بیان اینکه تامین اجتماعی نه تنها نیروی محرکه اقتصادی کشور است بلکه تضمین کننده اجرای عدالت اجتماعی است، افزود: ۴۸ درصد جمعیت کشور تحت پوشش بیمه هستند.

فلاح تصریح کرد: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تنها ۲۰ درصد جمعیت کشور تحت پوشش انواع بیمه‌ها بودند اما اکنون در کشور ۱۶ صندوق بیمه‌ای داریم که از این ۷۲ درصد ۵۳ درصد سهم سازمان تامین اجتماعی است.

مدیرکل تامین اجتماعی مازندران یادآور شد: ضریب نفوذ بیمه‌ای در مازندران بیش از میانگین کشوری است اکنون ۶۲ درصد جمعیت استان تحت پوشش تامین اجتماعی هستند.

وی ادامه داد: مازندران بیش از یک میلیون ۶۴۰ هزار نفر بیمه شده اصلی و تبعی دارد و بیش از ۳۸۰ هزار نفر مستمری بگیر اصلی و تبعی دارد.

فلاح از وجود بیش از ۱۷۳ هزار کارگاه فعال و نیمه فعال در مازندران خبر داد و گفت: در ۹ ماه گذشته امسال، نسبت به سال گذشته ۴۲ درصد منابع درآمدی ما افزایش داشته است.

وی تصرح کرد: در دو سال اخیر تعداد افراد بیمه شده اصلی مازندران ۵۵ هزار نفر بوده است که به منزله افزایش منابع است.

مدیرکل تامین اجتماعی مازندران از افزایش ۱۲۰ درصدی مبلغ ریالی بیمه تکمیلی سهم سازمان برای مستمری بگیران در مازندران خبر داد و گفت: افزایش ریالی وام قرض الحسنه که از ۱۲ میلیون در سال ۱۴۰۱ به ۲۰ میلیون تومان در سال ۱۴۰۲ افزایش داشته است که امسال ۷۵ هزار نفر به بانک رفاه کارگران معرفی شدند.

این مسئول از هوشمندسازی و ارائه خدمات الکترونیک در راستای دولت الکترونیک خبر داد و یادآور شد: در این راستا ۵۹ خدمت را برای ۱۶۰ میلیون مراجعه کننده غیرحضوری داشتیم.

وی ادامه داد: بیش از ۹۸ هزار کارفرما مازندران می‌توانند غیرحضوری اقدامات لازم را برای کارگران خود داشته باشند.

فلاح خاطرنشان کرد: روزانه هزار و ۸۰۰ خدمت در استان و در کشور دو هزار خدمات غیرحضوری به مراجعین ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد: یکی از اقدامات مهم انجام شده در دولت سیزدهم در سازمان تسویه بدهی بانکی است سازمان تامین اجتماعی به‌عنوان ابر بدهکار بانکی با ۱۰۶ هزار میلیارد تومان بدهی به بانک‌های کشور توانست در سال ۱۴۰۱ این بدهی را تسویه کند.

مدیرکل تامین اجتماعی مازندران خاطرنشان کرد: وصول ۱۷۰ هزار میلیارد تومان مطالبات سازمان از دولت در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ در قالب سهام بود.

وی دولت را بزرگترین بدهکار به سازمان تامین اجتماعی برشمرد و گفت: از سال ۵۴ تاکنون دولت‌ها مبلغ ۸۰۰ هزار میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی بدهکار هستند که در این دولت ۱۷۰ هزار میلیارد تومان تسویه شد و در بودجه سال ۱۴۰۳ هم ۱۷۰ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده که در سال آینده به سازمان تامین اجتماعی پرداخت می‌شود.

فلاح افزود: به طور متوسط ماهانه سه تا چهار هزار میلیارد تومان از بانک‌ها برای تامین حقوق بازنشستگان قرض می‌گرفتیم اما امسال تا پایان دی ماه ریالی از بانک ها قرض نگرفتیم.

وی بیان کرد: با افزایش بیمه ۵۵ هزار نفری در استان ۴۹ هزار میلیارد تومان افزایش درآمد پایدار داشتیم.

فلاح با اشاره به اینکه مازندران در افزایش بیمه شده زنان خانه‌دار در سال گذشته رتبه سوم کشوری و در بیمه دانشجویان رتبه ۶ کشوری را اخذ کرد، یادآورشد: در سال جاری ماهانه هزار ۷۵۰میلیارد تومان برای بازنشستگان و مستمری بگیران حقوق پرداخت می‌کنیم که منهای ۴۰۰ هزار میلیارد تومانی است که در حوزه درمان هزینه می‌شود، ضمن اینکه ۹۰ میلیارد تومان هزینه‌های تعهدات کوتاه مدت و بیمه بیکاری داریم.

مدیرکل تامین اجتماعی مازندران یادآور شد: در سال جاری برای مستمری بگیران ۲۷ درصد و دیگر سطوح ۲۱درصد بعلاوه مبلغ مقطوع ۲۵۰ هزار تومان افزایش حقوق مستمری بگیران داشتیم.

فلاح یادآور شد: نخستین تامین اجتماعی شمال کشور در سال ۱۳۲۸ در قائمشهر مازندران تاسیس شد لذا تعداد بازنشستگان مازندران بیش از دیگر استان‌هاست.

وی با اشاره به اینکه در مازندران هزار و ۸۵ واحد ردیف تشکیلاتی داریم که امروزه ۸۰۰ نفر شاغل هستند و ۲۸۵ نفر کسری کادر داریم، ادامه داد: ۴۵ واحد خدمات گذار در ۲۸ شعبه اصلی چهار شعبه اقماری و ۱۳ کارگذاری خدمات بی‌منت به جامعه هدف دارند.

به گفته فلاح، میزان مطالبات سازمان تامین اجتماعی مازندران هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان است که ۵۰۰ میلیارد تومان از کارفرمایان طلب داریم و بزرگترین بدهکار شهرداری ساری به مبلغ ۶۰۰ میلیارد تومان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha