• دوشنبه / ۹ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۹:۴۵
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1402110906815
  • خبرنگار : 50026

سال آینده آرد خام روستایی براساس سامانه نانی‌نو توزیع می‌شود

سال آینده آرد خام روستایی براساس سامانه نانی‌نو توزیع می‌شود

ایسنا/خراسان جنوبی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: آرد خام روستایی در سال ۱۴۰۳ براساس سامانه نانی‌نو توزیع می‌شود. 

جواد اشرفی امروز (دوشنبه، ۹ بهمن ماه) در کارگروه ساماندهی گندم، آرد و نان استان، اظهار کرد: با توجه به ایام پایانی سال و نوروز و ماه مبارک رمضان، برنامه تشدید نظارت بر فعالیت و عملکرد نانوایی‌های استان در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: از ابتدای سال تا کنون ۵۰۲۹ مورد بازرسی از واحدهای نانوایی استان انجام ‌شده که منجر به تشکیل ۳۵۹ پرونده تخلف شده است.

معاون استاندار بر لزوم مجهز شدن همه نانوایی‌ها استان به دستگاه نانی‌نو (نظارت هوشمند بر نانوایی‌ها) تأکید کرد و افزود: تاکنون نانوایی‌های نوع یک (یارانه‌ای) و نوع ۲ (نیمه یارانه‌ای) به این دستگاه مجهز شده‌اند؛ اما از ۳۶ واحد نانوایی‌ نوع ۶ (آزادپز) هشت مورد به دستگاه نانی‌نو مجهز شده‌اند. ۲۸ نانوایی آزادپز باقی‌مانده باید تا پایان بهمن‌ماه به دستگاه کارتخوان هوشمند (سامانه نانی‌نو) مجهز شوند.

وی با اشاره به اینکه در آینده نزدیک اطلاعات آرد خام‌بگیران روستایی و عشایری با عنوان طرح مدیریت هوشمند توزیع و عرضه آرد خام در سامانه یکپارچه مدیریت آرد ثبت خواهد شد، گفت: تاکنون ۴۰ درصد نمایندگان، اطلاعات هویتی دریافت‌کنندگان نهایی (خانوارهای روستایی و عشایری) را در سامانه ثبت کرده‌اند.

معاون استاندار اظهار کرد: بقیه نمایندگان باید سریع‌تر نسبت به ثبت مشخصات خانوارهای روستایی در سامانه یکپارچه مدیریت آرد اقدام کنند تا در سال ۱۴۰۳ توزیع آرد خام روستایی را مبتنی بر سامانه نانی‌نو داشته باشیم که حق و حقوق روستاییان رعایت شود و دغدغه‌ای برای تأمین آرد و کسر سهمیه نداشته باشند.

اشرفی ادامه داد: هرگونه تصمیم‌گیری درباره افزایش و کاهش سهمیه آرد واحدهای نانوایی باید در کارگروه‌های شهرستانی انجام شود.

وی به طرح رتبه‌بندی نانوایی‌های استان با نشان تجاری برحسب کیفیت نان اشاره کرد و افزود: در این طرح، رتبه‌بندی با تأییدیه استاندارد برای نانوایی‌ها انجام می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha