• جمعه / ۶ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۵:۱۹
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1402110604121
  • خبرنگار : 50598

امام جمعه موقت اراک:

از مجلس آینده انتظار می رود که مجلسی متحول باشد

از مجلس آینده انتظار می رود که مجلسی متحول باشد

ایسنا/مرکزی امام جمعه موقت اراک با بیان اینکه از مجلس آینده انتظار می رود که مجلسی متحول باشد، گفت: دیگر مجلس انقلابی کافی نیست و مجلس متحول می‌خواهیم.

حجت الاسلام قاسم عبدالهی، ۶ بهمن در خطبه‌های نماز جمعه اراک با اشاره به انتخابات مجلس خبرگان گفت: اعضای مجلس خبرگان باید بدون رودربایستی بر نهادهای تحت نظارت رهبری دقت و بررسی داشته باشند.

وی اضافه کرد: مردم از وظایف و امورات خبرگان خبر ندارند چون گزارش‌های مجلس خبرگان بیرون نمی‌آید. من معتقد هستم اعضای مجلس خبرگان باید بیشتر به میدان بیایند و از عملکرد رهبری دفاع کنند. تکلیف مجلس خبرگان است که جلوی کسانی که به رهبری انتقاد می‌کنند بایستند و از رهبری دفاع کنند.

وی با اشاره به افزایش تایید صلاحیت شدگان مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس نماینده ای نمی‌خواهد که وقتش را صرفا برای پروژه‌های عمرانی بگذارد بلکه نماینده وقتش را باید در خدمت قانون نویسی خوب بگذارد.

عبدالهی با تاکید بر اینکه علت مشکلات کشور، قانون نویسی بد است افزود: به عنوان مثال، بودجه نویسی در کشور سالیان سال است مشکل دارد. ساختار بودجه کشور از قانون نویسی تا اجرا دچار مشکل است. اگر ساختار اقتصادی کشور سالم است چرا باید هرسال تورم داشته باشیم.

امام جمعه موقت اراک تصریح کرد: اقتصاد و فرهنگ و مشکلات اجتماعی با شعار و حرف و لایحه مختصر درست نمی‌شود بلکه باید تحول در بودجه نویسی و قانون گذاری شکل بگیرد. باید ریشه قانون‌هایی که از قبل انقلاب نوشته شده را سوزاند.

وی گفت: داوطلبان از فضای صداوسیما باید به درستی استفاده کنند. کمیته تبلیغات استانی باید اولویت‌ها را مشخص کند تا داوطلبان توضیحات و برنامه‌های خود را برای مشکلات اقتصادی و اجتماعی ارائه دهند. 

عبدالهی در ادامه گفت: ماه رجب، ماه ریزش برکات و رحمت‌های خداوند است. ایام اعتکاف را باید قدر بدانیم و از خداوند طلب توبه و استغفار کنیم.

وی با بیان اینکه برخی استغفارها برای دفع گناه و شیاطین است گفت: اگر می‌خواهید رحمت خداوند بر شما نازل شود باید استغفار کنید. کافر، اعتقادی به این حرف‌ها ندارد ولی بحث شیعه مسلمان فرق می‌کند و باید همواره دعا و استغفار کند.

عبدالهی ادامه داد: عده‌ای می‌گویند حجاب امری شخصی است در حالی که هر جرمی یک جنبه شخصی و یک جنبه عمومی دارد. بی‌حجابی یک فرد، گناهی است که کل جامعه را ضرر می‌رساند.

امام جمعه موقت اراک با اشاره به ولادت حضرت علی(ع) تصریح کرد: اگر زندگی و شخصیت حضرت علی(ع) برای مردم تبیین شود در جهان، صلح و نظم و امنیت استقرار می‌یابد.

عبدالهی با تاکید بر الگوگیری از شخصیت حضرت علی(ع) گفت: امروز اگر مومنان جهان کمی از شجاعت حضرت را به نمایش می‌گذاشتند وضع غزه این نبود. امروزه ذوالفقار علی(ع) همان موشک‌های یمنی است که گردن مستکبران جهان را گرفته است.

امام جمعه موقت اراک افزود: علی، علی شد چراکه ویژگی‌های برجسته‌ای داشت که انحصار به خودش داشت. اگر کمی تقوای علی را داشته باشیم نیاز به تبلیغ برای جمهوری اسلامی نداریم ولی چه کنیم که از علی فاصله گرفته‌ایم و باید از زبان خود برای تبلیغ اسلام استفاده کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha