• چهارشنبه / ۱۳ دی ۱۴۰۲ / ۱۵:۳۳
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1402101309325
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل بنیاد مسکن استان خبر داد

افزایش سهمیه تسهیلات مسکن روستایی کهگیلویه و بویراحمد به ۷۰۰۰واحد

افزایش سهمیه تسهیلات مسکن روستایی کهگیلویه و بویراحمد به ۷۰۰۰واحد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: سهمیه تسهیلات مسکن روستایی این استان به ۷ هزار واحد افزایش یافت.

«زبیر موسوی» ظهر روز چهارشنبه ۱۳ دی ماه ۱۴۰۲ در جمع خبرنگاران افزود: تسهیلات ساخت مسکن روستایی استان طی سال جاری از چهار هزار واحد به هفت هزار واحد رسیده است و مبلغ این تسهیلات برای ساخت مسکن روستایی ۳۵٠ میلیون تومان شده است. متقاضیان می توانند از روز شنبه در این خصوص به ادارات بنیاد مسکن در سطح استان مراجعه کرده و تشکیل پرونده دهند.

وی با بیان اینکه تسهیلات تکمیلی نیز برای واحدهایی با شرایط مشخص در نظر گرفته شد، اظهار کرد: سقف تسهیلات مسکن روستایی نیز با دوران مشارکت سه ساله با بازپرداخت ۲٠ ساله و از ۲٠٠ میلیون تومان به ۳۵٠ میلیون تومان رسیده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: جوانان فاقد مسکن و خانه‌های بافت فرسوده در اولویت پرداخت این تسهیلات قرار دارند.

موسوی از صدور ۷۸٠ سند روستایی و ۳۷۲ سند شهری در ۹ ماهه امسال خبر داد و تصریح کرد: در حوزه عمران روستایی ۱۹٠ هزار متر مربع زیرسازی، ۲۳٠ هزار متر بیس ریزی و ۵۴٠ هزار متر مربع آسفالت اجرا شده است. در بحث جذب قیر رتبه اول کشور را این استان کسب کرد. 

وی ادامه داد: طرح ویژه بهسازی در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد اجرایی و در سال گذشته برای چهار هزار واحد مسکن روستایی تسهیلات پرداخت شد. همچنین در محور تسهیلات بازسازی واحدهای آسیب دیده، پوشش یک هزار و ۴۹ واحد انجام گرفت.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: تعهدات سال جاری مسکن روستایی این استان به ۷ هزار واحد رسیده و این ظرفیت مناسبی برای مردم است.

موسوی تاکید کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون نقشه برداری ۵۲ روستا انجام و طرح بازنگری و تهیه محدوده ۷۲ روستا محقق شد.

به گزارش ایسنا، وی گفت: از اجرای طرح منظومه روستایی با ۱۱۵ روستا به شکل پایلوت در گچساران برنامه ریزی شد و پوشش سایر مناطق نیز محقق شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha