• چهارشنبه / ۶ دی ۱۴۰۲ / ۱۴:۳۵
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1402100604153
  • خبرنگار : 50026

معاون استاندار خراسان جنوبی:

جهاد تبیین از زبان اقدامات فناورانه و دانش بنیان بیان شود

جهاد تبیین از زبان اقدامات فناورانه و دانش بنیان بیان شود

ایسنا/خراسان جنوبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر جهاد تبیین گفت: جهاد تبیین مولفه‌های مختلفی دارد که از زبان هنر، سخنرانی،رسانه،اقدامات فناورانه و دانش بنیان می‌توانیم بیان کنیم.

سید محمد رضا طالبی، امروز ۶ دی در مراسم اختتامیه نمایشگاه روایت پیشرفت که در دانشگاه بیرجند برگزارشد اظهار کرد: حضور یک شرکت فناوری در استان یک کار بزرگ و سختی بود. 

وی ضمن تقدیر از حضور شرکت بهیار صنعت سپاهان اصفهان در نمایشگاه روایت پیشرفت،گفت: یکی از اساسی ترین مولفه های جنگ ترکیبی جنگ نرم است.

طالبی با اشاره به در دستور کار قرار گرفتن جنگ نرم دشمن علیه جمهوری اسلامی بیان کرد: یکی از مهمترین جنگ نرم جنگ روایت‌ها و جنگ رسانه ای است که دشمن برای سیاه نمایی و خباثت خود استفاده میکند.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر جهاد تبیین گفت: جهاد تبیین مولفه‌های مختلفی دارد که از زبان هنر، سخنرانی،رسانه،اقدامات فناورانه و دانش بنیان می توانیم جهاد تبیین داشته باشیم.

وی با اشاره به صنعت دانش بنیان و پیشرفت‌های کشور بعد از پیروزی انقلاب،افزود: دستاوردهای بسیار بزرگی در شرایطی داشتیم که دشمن ما را تحریم کرده است. 

طالبی با اشاره به کار تبلیغی تحریمی عنوان کرد: ما همه پیشرفت‌های بزرگ را در سایه تحریم دشمن بدست آورده ایم و این نتیجه جوانان، دانشجویان و دلسوختگان کشور است.

وی گفت: ماهرکجا اراده کرده ایم رسیده آیم و در هشت سال دفاع مقدس حتی یک سیم خاردار نداشتیم و دشمن هم تحریم های خود را برعلیه کشور آغاز کرد و امروز ما در حوزه دفاعی و موشکی به جایی رسیده آیم که موجب اقتدار ناشده است.

طالبی گفت: تولید علم و فناوری قدرت آفرین است در نتیجه دانشی که شما جوانان و نخبگان دارید باعث قدرت شده است.

 وی با بیان اینکه امسال دو انتخابات را پیش رو داریم، افزود:دشمن امروز به دنبال این است که رقابت انتخاباتی  ما را به مخاطره بیندازد و مشارکت حداکثری موجب قطع امید دشمن خواهدشد.

طالبی تاکید کرد: برگزاری نمایشگاه هوایی مانند روایت پیشرفت موجب امید آفرینی در جامعه است.

نوید نجات بخش، مدیر عامل شرکت بهیار صنعت اصفهان نیز گفت: در همه کارها مشکلات وجود دارد باید مسیر را به درستی به جوانان نشان دهیم. 

وی با بیان اینکه در جمهوری اسلامی بن ست وجود ندارد،گفت: بین زنده بودن و زنده موندن فاصله وجود داردو نباید راه ها را به روی فرزندانمان ببندیم و راه توسعه و پیشرفت را به آنها نشان دهیم.

نجات بخش افزود: اگر،کارمان،محصولامان همراه با عشق باشد به پیشرفت خواهیم رسید. 

وی با بیان اینکه باید از تمام ظرفیت وجودمان برای مسیر زندگی مان استفاده کنیم، گفت: خوشبختانه امروز ۷۰۰نفر نیرو داریم و در حال حاضر با استفاده از توان جوانان نخبه در حال ساخت هواپیما هستیم.

وی گفت: اقتصاد دانش بنیان متکی بر دانش است و متاسفانه امروزمسیر را به روی  جوانان می‌بندیم.

نجات بخش گفت: بروکراسی مانع پیشرفت  است و بیشتر مشکلات ما در این حوزه بدبینی ما است.

وی به اینکه بروکراسی موجب به هدر رفتن نیرو و تلاش افراد است،گفت: نمی توان با مادیات پیشرفت را سبب شد بلکه باید توان و ظرفیت ها استفاده کرد.

نجات بخش افزود: ایمان و اعتقاد راسخ به خدا موجب می شود به پیشرفت برسیم و در امور زندگی پیشرفت داشته باشیم.

وی با بیان اینکه با افتخار در نمایشگاه روایت پیشرفت حضور کرده ایم، عنوان داشت: باید موانع را بشکنیم و از توان و ظرفیتمان استفاده کنیم.

وی با اشاره به تکنولوژی بالا در ساخت محصولات،گفت: باید فضای نشدن را بشکنیم باید نگاهمان را ساده و به جلو حرکت کنیم. 

نجات بخش با اشاره به اینکه شناخت هدف و باز شدن گره ذهنی موجب رفع مشکلات می شود، عنوان کرد: امروز ما در جنگ اقتصادی تمام عیار هستیم و با عقل و چشم زمینی نمی توان کار انجام داد باید با امیدوار بودن به لطف خدا به پیشرفت رسید و علم و فناوری از الطاف است.

احمدلامعی گیو رییس دانشگاه بیرجند نیز اظهارداشت: اولین مرکز مهارت آموزی با همکاری فنی و حرفه ای استان در دانشگاه بیرجند تأسیس شده است.

وی گفت: وقتی به اندیشه و تفکر امامین انقلاب نگاهی می اندازیم واژه علم و فناوری در کلامشان موج می زند.

لامعی گیو با اشاره به تاکید رهبر انقلاب بر جنبش نرم افزاری علم،فناوری افزود: امروزه رتبه های اساتید ما در جایگاه بلندی هستیم و امروزه جایگاه رتبه علمی کشور ما ۱۵قرار داریم.

وی گفت: علم موجبات اقتدار هر کشوری را فراهم میکند و این در قرآن کریم و روایت اسلامی بیان شده.وی گفت: اگر بخواهیم مستقل باشیم باید به علم و فناوری توجه کنیم چرا که علم موجبات قدرت، پیشرفت عظمت و افتخار در کشور است.
گفتی است نمایشگاه روایت پیشرفت با حضور شرکت بهیار صنعت سپاهان اصفهان به مدت چهار روز در دانشگاه بیرجند برگزارشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha