• دوشنبه / ۴ دی ۱۴۰۲ / ۱۵:۳۱
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402100402460
  • خبرنگار : 50616

فرماندار آمل:

زمین مازاد شرکت دیزل سنگین آمل به متقاضیان جدید سرمایه گذاری واگذار می‌شود

زمین مازاد شرکت دیزل سنگین آمل به متقاضیان جدید سرمایه گذاری واگذار می‌شود

ایسنا/مازندران فرماندار ویژه شهرستان آمل از برگزاری جلسه مشورتی با مدیران ارشد وزارت دفاع برای بازپس گیری مازاد زمین های بلااستفاده این شرکت دیزل سنگین ایران در این شهرستان که به شهرک صنعتی امامزاده عبدالله نیز متصل شده است خبر داد.در این جلسه برای واگذاری این زمین‌ها به متقاضیان جدید سرمایه گذاری تصمیماتی اتخاذ شد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، " ذات الله زارعی " شامگاه ۳ دی ماه در جلسه شورای اداری شهرستان آمل که با حضور استاندار مازندران برگزار شد، گفت: درهمین راستا و برای عملیاتی شدن واگذاری زمین‌های مازاد، تا دو هفته آینده کارگروهی تشکیل و این مسئله پیگیری و تعیین تکلیف نهایی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه به شدت با کمبود زمین درسطح شهرستان برای واگذاری به متقاضیان ایجاد واحدهای جدید تولیدی وصنعتی مواجه هستیم، افزود: خوشبختانه اشتیاق در بین سرمایه گذاران و متقاضیان ایجاد سرمایه گذاری درامر تولید درشهرستان آمل زیاد است و به همین دلیل بسیاری از سرمایه گذاران آملی در شهرهای همجوار اقدام به ساخت واحدهای تولیدی می کنند.

وی اضافه کرد: قطعا با واگذاری بخشی از زمین های مازاد شرکت دیزل سنگین ایران درهمجواری با شهرک صنعتی امامزاده عبدالله که در چند سال اخیر تاکنون هیچ استفاده ای از آن نشده است، می تواند بخش زیادی از کمبود زمین و متقاضیان علاقمندان به ایجاد سرمایه گذاری های جدید درشهرک صنعتی امامزاده عبدالله آمل برطرف کند.

زارعی ادامه داد: متاسفانه کمبود زمین درسطح شهرستان برای اجرای طرح های جدید وتوسعه‌ای واحدهای تولیدی و صنعتی به شدت احساس می شود و ازهمین رو انتظار است که منابع طبیعی شهرستان نیز با گرفتن اختیارات استانی در جهت کمک به امر تولید واشتغال شهرستان انعطاف پذیرتر عمل کند.

 ضرورت ارتقاء کمیته رفع موانع تولید آمل به کارگروه

فرماندار ویژه آمل همچنین با اشاره به جایگاه مهم تولید و صنعت در شهرستان آمل واینکه این شهرستان به تنها حدود ۴۶ درصد صنعت مازندران را دراختیار دارد و قطب صنعتی مازندران محسوب می شود، از استاندارمازندران درخواست کرد، کمیته پیگیری رفع موانع تولید دراین شهرستان به کارگروه ارتقاء یابد تا مشکلات و درخواست صاحبان واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان درجلسات شهرستانی تصمیم گیری شود و به کارگروه‌های استانی منتقل نشود.

زارعی، همچنین با تاکید براینکه اختصاص اعتبار تخصیصی به شهرستان آمل باید متناسب با قابلیت و قطب بودن شهرستان در حوزه تولید وصنعت باشد، گفت: این شهرستان علاوه برجایگاه مهم تولید و صنعت و اشتغال استان، سهم تعیین کننده در حجم بالای سالانه صادرات مازندران دارد که دراین خصوص هم نمی‌شود از جایگاه ممتاز آمل غافل شد.

 تسریع درتکمیل کارخانه کمپوست زباله درآمل

فرماندارویژه آمل همچنین به وضعیت پسماند وچالشی شدن این معضل اجتماعی برای شهروندان این شهرستان گفت، با توجه به مشکل عمده وسخت انتخاب زمین مناسب برای دفن زباله درمکان جدید، تسریع درساخت کارخانه کمپوست زباله و جانمایی همزمان با ساخت کارخانه زباله سوز یک ضرورت مهم است که باید مورد توجه جدی مسئولان استانی قرار بگیرد.

زارعی با اشاره به اینکه در حوزه راه روستایی از جمله جاده قدیم آمل به بابل، جاده آمل به چمستان، آمل به سرخرود و دابودشت به فریدونکنار نیمه کاره مانده است، گفت، انتظار هست حداقل تا پیش از انجام دور دوم سفر رییس جمهوری به مازندران بخشی ازاین طرح ها نیمه کاره تکمیل و مردم از مزایای آن بهره مند شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha