• یکشنبه / ۱۹ آذر ۱۴۰۲ / ۱۵:۱۱
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1402091913695
  • منبع : نمایندگی کردستان

نماینده ولی فقیه در کردستان:

علما و روحانیون کار مردم را در اسرع وقت انجام دهند

علما و روحانیون کار مردم را در اسرع وقت انجام دهند

ایسنا/کردستان نماینده ولی فقیه در کردستان وظیفه اصلی جامعه روحانیت را ارتباط با مردم دانست و گفت: روحانیون و علما باید کار مردم را در اسرع وقت و بدون درنظر گرفتن زمان انجام دهند.

حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی، شامگاه گذشته در نشست عمومی شوراهای افتا استان کردستان، وظیفه اصلی جامعه روحانیت را ارتباط با مردم دانست و اظهار کرد: روحانیون و علما باید کار مردم را در اسرع وقت و بدون درنظر گرفتن زمان انجام دهند.

وی با اشاره به رفع اختلافات بین اعضای شورای افتای کردستان افزود: هر شهرستان و شهری باید بین اعضای خود جلسات مباحثه برگزار کند و در سایه این امر اختلافات را برطرف ‌کند.

نمایند ولی فقیه در استان کردستان در ادامه به ارتقا و حمایت از شورای افتا تأکید کرد و ادامه داد: دوام و ارتقای مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با حمایت از علما و شورای افتا محقق می‌شود.

حجت‌الاسلام سعید عسکری، مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در ادامه این نشست گفت: نظام پرداختی مرکز بزرگ اسلامی و دبیرخانه شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت هدفمند شده است.

وی با اشاره به اینکه سامانه طاها برای ثبت اطلاعات علما و روحانیون راه‌اندازی شده است، افزود: تمام ویژه برنامه‌های علما و روحانیون در قالب این سامانه انجام خواهد شد لذا از طلاب و روحانیون استان درخواست داریم تا با مراجعه به سامانه طاها  اطلاعات خود را تکمیل کنند.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با اشاره به اینکه کلیه درخواست‌های طلاب و روحانیون از طریق این سامانه پیگیری خواهد شد، بیان کرد: در قالب این سامانه طلاب و روحانیون می‌توانند فیش‌های حقوقی خود را دریافت کنند.

وی افزود: علما و روحانیون براساس فعالیت‌شان امتیازبندی و رتبه‌بندی می‌شوند و این امتیازبندی ملاک پرداخت حق‌الزحمه و تمام پرداختی‌های طلاب و روحانیون خواهد بود.

حجت‌الاسلام عسکری با تأکید بر اینکه انتقالی روحانیون باید با هماهنگی مرکز بزرگ اسلامی انجام شود، افزود: هماهنگی لازمه فعالیت در مرکزبزرگ اسلامی است لذا طلاب و روحانیون با ثبت اطلاعات خود در سامانه طاها می‌توانند به راحتی درخواست‌ها خود را پیگیری کنند.

وی با اعلام اینکه افزود: مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور مخالفتی با جذب طلبه غیر بومی ندارد، اما این انتقالی‌ها باید با هماهنگی مرکز بزرگ اسلامی و شورای افتا انجام شود و شوراهای افتا باید پویاتر از گذشته پیگیری امورات طلاب و روحانیون شهرستان‌های خود باشند.

حجت‌الاسلام عسکری با تأکید بر اینکه جلسات شورای افتا باید تخصصی‌تر برگزار شود، یادآور شد: جلسات عمومی شورای افتا در هر فصل یک نشست با حضور تمام اعضای استانی و شهرستانی برگزار شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha