• شنبه / ۱۱ آذر ۱۴۰۲ / ۱۲:۲۷
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1402091107315
  • خبرنگار : 50635

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان:

تفاهم‌نامه تامین آب شرب شهر لافت و ۱۱ روستای مسیر منعقد شد

 تفاهم‌نامه تامین آب شرب شهر لافت و ۱۱ روستای مسیر منعقد شد

ایسنا/هرمزگان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان گفت: تفاهم‌نامه تامین آب شرب شهر لافت و ۱۱ روستای مسیر منعقد شد.

عبدالحمید حمزه‌پور امروز (یازدهم آذرماه)، در جمع خبرنگاران با اشاره به سفر نوروزی سال گذشته وزیر نیرو و وعده انعقاد قرارداد خرید تضمینی آب تولیدی تاسیسات قشم در راستای ارتقای تامین و پایداری آب مورد نیاز جزیره، اظهار کرد: در سفر وزیر نیرو به جزیره قشم مقرر شد که آب شرب شهر لافت و ۱۱ روستای جزیره قشم از طریق آب‌شیرین‌کن «قشم مولد» تامین آب شود.

وی با اشاره به کلنگ‌زنی طرح اجرای خط انتقال در هفته دولت به دست استاندار هرمزگان، عنوان کرد: بنا به دستور وزیر نیرو و پیگیری‌های استاندار هرمزگان، قرارداد خرید تضمینی به ظرفیت بیش از پنج هزار متر مکعب به امضا رسید.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان هرمزگان بیان کرد: با تلاش‌های شبانه‌روزی آبفا، این پروژه مهم آبرسانی تکمیل شد و مردم جزیره قشم شاهد تحقق یکی از وعده های مهم دولت سیزدهم با حمایت‌های وزیر نیرو، مدیرعامل شرکت مهندسی و استاندار هرمزگان زودتر از موعد مقرر شدند.

حمزه‌پور مطرح کرد: عملیات اجرای خط انتقال از سایت قشم مولد به طول هشت کیلومتر طی روزهای گذشته با انجام عملیات در ۲ نوبت روز و شب به پایان رسید و انتقال آب به مخزن «پی پشت» با موفقیت انجام شد.

وی، در حال حاضر انتقال پنج هزار مترمکعب آب در شبانه روز از سایت قشم مولد برنامه ریزی شده است که باعث بهبود وضعیت آب آشامیدنی جمعیتی افزون‌بر ۱۹ هزار و ۲۹۱ نفر در جزیره قشم خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان هرمزگان، هزینه اجرای خط انتقال را ۹۲۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: علاوه بر این هزینه، سرمایه گذاری انجام شده توسط بخش خصوصی جهت تولید این میزان آب شیرین افزون‌بر یکهزار و ۳۰۰ میلیارد ریال است.

وی ادامه داد: اهمیت آبرسانی این پروژه تا جایی است که مدیرعامل فعلی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در مسئولیت قبلی(معاون راهبردی و بهره‌برداری شرکت مهندسی آبفای کشور) در فصل تابستان سالجاری به‌صورت میدانی از این طرح بازدید و بر سرعت بخشی در اجرای آن تاکید کرد که نتیجه قابل قبولی درپی داشت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان با قدردانی از حمایت های استاندار هرمزگان گفت: استاندار هرمزگان ضمن پیگیری جدی قرارداد خرید تضمینی و پشتیبانی در تامین اعتبارات مورد نیاز نقش موثری در به ثمر رسیدن این پروژه مهم و حیاتی داشت.

حمزه پور در پایان گفت: با وارد مدار شدن این ظرفیت، طی دو سال دولت سیزدهم، میزان تولید آب شیرین در این شهرستان به بیش از ۴۰ درصد افزایش یافته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha