• جمعه / ۸ تیر ۱۴۰۳ / ۱۷:۲۸
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1403040805389
  • خبرنگار : 50673

مشارکت حداکثری، انتخاب اصلح

انتخابات از مظاهر مردم‌سالاری دینی در ایران است

انتخابات از مظاهر مردم‌سالاری دینی در ایران است

ایسنا/هرمزگان نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس گفت: در ایران اسلامی، مردم سالاری دینی حاکم و انتخابات نیز یکی از مظاهر آن است.

حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده امروز جمعه هشتم تیر، در خطبه‌های نماز جمعه بندرعباس گفت: ملت ما بار دیگر در آزمون انتخابات قرار گرفته‌اند و همچون گذشته با مشارکت بالای خود ضربه دیگری به دشمن وارد می‌کنند.

وی گفت: هر وقت حجم حملات دشمن علیه انقلاب بیشتر شده ملت ایران اسلامی با قدرت و شدت بیشتری به میدان آمده‌اند.

امام جمعه بندرعباس افزود: در دوران دفاع مقدس وقتی صدام تهدید به حمله به نماز جمعه می‌کرد مردم بیشتر در این فریضه الهی شرکت می‌کردند.

عبادی‌زاده با اشاره به هفته حقوق بشر آمریکایی افزود: حمایت آمریکا از صدام در حمله به حلبچه و همچنین حمله آمریکایی‌ها به هواپیمای مسافربری کشورمان نمونه‌هایی از حقوق بشر آمریکایی است.

وی گفت: آمریکایی‌ها حقوق بشر را بر اساس کشورهای موافق و مخالف خود تعریف و آن را سیاسی کرده‌اند.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان افزود: کشتار زنان و کودکان غزه با اسلحه آمریکایی‌ها یکی دیگر از موارد نقض حقوق بشر توسط آمریکا است.

عبادی‌زاده همچنین بر روابط سالم میان زن و مرد در جامعه تاکید و تصریح کرد: ارزش‌ها و فرهنگ‌ها، آداب و رسوم و اخلاق حاکم بر جامعه بر روی انسان اثر می‌گذارد.

وی گفت: هویت اجتماعی انسان در جامعه شکل می‌گیرد و این عوامل بسیار تاثیرگذار هستند و باعث همبستگی یا از هم گسیختگی می‌شود.

امام جمعه بندرعباس افزود: مدارس، دانشگاه‌ها، مساجد و مراکز دینی در جامعه، بخشی از عوامل محیطی تاثیرگذار در جامعه هستند.

وی گفت: رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی نیز از دیگر عوامل محیطی نقش‌آفرین در جامعه و بر روابط اجتماعی سالم یا ناسالم تاثیرگذار هستند.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان افزود: چند سالی است عید غدیر روح تازه‌ای گرفته و شرایطی بوجود آمده که جایگاه خود را در جامعه پیدا کرده است.

عبادی زاده گفت: سفره‌های اطعام غدیری در جامعه و خانواده‌ها گسترش یافته است.

امام جمعه بندرعباس به آسیب‌های مواد مخدر در جامعه هم اشاره و خاطرنشان کرد: اعتیاد هزینه سنگین بهداشتی و درمانی بر دولت و خانواده‌ها وارد و آسیب‌های اجتماعی فراوانی ایجاد کرده است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha