• پنجشنبه / ۲ آذر ۱۴۰۲ / ۲۳:۲۵
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1402090201430
  • خبرنگار : 50026

بوم کسب و کار سنگ‌های قیمتی خوسف تهیه می‌شود

بوم کسب و کار سنگ‌های قیمتی خوسف تهیه می‌شود

ایسنا/خراسان جنوبی معاون صنایع دستی وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: امیدوارم بتوانیم با تعیین بوم کسب و کار سنگ‌های قیمتی و تکمیل زنجیره ارزش بتوانیم برای خوسف، این‌ نگین گمشده کویر یک نام ویژه و برندینگ خاص ایجاد کنیم

مریم جلالی،امروز دوم آذر در حاشیه بازدید از پهنه سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی خوسف افزود: تمام تلاش ما این است خوسف را جهان بشناسد، این گنج پنهان را کشف کنیم و با احترام به طبیعت و هنر و در نظر گرفتن همه شرایط سیاسی فرهنگی اجتماعی فرهنگی و سایر نام خوسف را در جهان پرآوازه کنیم. 

وی ادامه داد: این مسئولیت ماست و از همین ماه تمام تلاش خود را به همت همه مسئولان برای تکمیل زنجیره ارزش سنگ‌های قیمتی خوسف بکار می‌گیریم.

معاون صنایع دستی وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تصریح کرد: آنچه در زمین و آسمان است برای بهره‌برداری انسان آفریده شده و انسان هوشمند و هنرمند از هر آنچه در زمین است هنر می‌آفریند. 

وی بیان کرد: اینجا مزرعه سنگ‌های قیمتی و ارزشمندی است که به مدد هنر هنرمندان و دست صنعتگران خوسف می‌تواند تبدیل به ثروت شود.

جلالی اظهار داشت: اینجا مواد اولیه سنگ‌های گرانبها و تراش سنگی است که در جهان نمونه است، ما ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ای داریم که این، مسئولیت ما را برای بهره‌برداری درست و تولید ثروت بیشتر می‌کند تا بتوانیم در گام دوم انقلاب اسلامی در پیشران پیشرفت از این ظرفیت‌های خدادادی استفاده کنیم.

وی عنوان کرد: این سنگ‌ها سطح ظاهری این دشت است، در زیر آن حتما سنگ‌های قیمتی‌تری است که نشان می‌دهد می‌توانیم زنجیره ارزش را از تولید، توزیع، طراحی و ایجاد محصول‌های جدید کامل کنیم.

پیش‌بینی برگزاری هفته فرهنگی خوسف در سعدآباد تهران 

معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: برای برگزاری هفته فرهنگی خوسف در سعدآباد برنامه‌ریزی می‌کنیم تا ظرفیت‌های خاص این منطقه از جمله سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی آن در سطح کلان معرفی شود.

مریم جلالی در جریان بازدید از ظرفیت‌های صنایع دستی و گردشگری شهرستان خوسف افزود: یکی از ضروریات این شهرستان، تشکیل تعاونی تامین نیاز در حوزه سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی است.

وی تاکید کرد: هم چنین باید طرح جامع توسعه خوسف بر اساس برندینگ تهیه شود تا زمینه‌های لازم و فضایی برای توسعه منطقه مبتنی بر درآمدزا بودن با حداقل هزینه‌ها باشد.

فرماندار خوسف هم گفت: باید برای سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی خوسف یک‌ برند خاص در نظر گرفته شود.

سیدعلی حسینی از معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی درخواست کرد تا محصولات تولیدی شهرستان خوسف به‌ویژه گوهرسنگ‌ها در نمایشگاه اختصاصی تهران به نمایش گذاشته شود.

وی ادامه داد: در راستای تکمیل زنجیره ارزش‌افزوده سنگ‌های قیمتی استان، اولین بازارچه تخصصی گوهرتراشی با مشارکت صنعتگران بومی در روستای ملی سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی خور احداث می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha