• سه‌شنبه / ۳۰ آبان ۱۴۰۲ / ۱۲:۴۸
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1402083022182
  • خبرنگار : 71974

سردار سلامی: بسیج تجلی نصرت‌ الهی بر مردمان است

سردار سلامی: بسیج تجلی نصرت‌ الهی بر مردمان است

فرمانده سپاه پاسداران با تاکید بر اینکه بسیج فرمول حل همه مسائل لاینحل ما است، گفت: بسیج کارآمدترین و نتیجه بخش ترین نهادی است که سخت‌ترین و بحرانی‌ترین مسائل جامعه ما به واسطه آن آسان می‌شود.

به گزارش ایسنا، سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نشست ۳۰ هزار نفری جبهه علمی فرهنگی بسیج اساتید کشور که صبح امروز سه شنبه ۳۰ آبان در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، اظهار کرد: همه ما با اعجاز ذهنی امام راحل آشنا هستیم که چگونه با تجلی حکمت الهی بر قلب مبارک ایشان به عنوان پیشوای انقلاب اسلامی نمود پیدا کرد و حتی سالها پس از رحلت ایشان، این شجره مبارک و درخت تناور که ریشه آن در عمق ایمان و احساس عاطفه مردم نفوذ کرده است، شاداب و بانشاط سیر می‌کند.

وی افزود: بسیج فرمول حل همه مسائل لاینحل ما است، بسیج کارآمدترین و نتیجه بخش ترین نهادی است که سخت ترین و بحرانی‌ترین مسائل جامعه ما به واسطه آن آسان می‌شود.

فرمانده کل سپاه بیان کرد: بسیج سرچشمه آرامش و تجلی گاه فضایل درخشان ملت عزیز ایران و حتی امت اسلام است، یعنی اگر به تاریخ پرتراکم این نهاد نیرومند نگاه کنیم از ابتدا تا امروز بسیج با عنصر پیشگامی آگاهی و جهاد شهادت طلبی، فداکاری و میدان داری، با ایجاد حماسه باشکوه دفاع مقدس راه غلبه بر ایران را بست.

وی افزود: بسیج در دوران دفاع مقدس سیاست‌ها و راهبردهای دشمنان را با حرکات شگفت انگیز خود دفع کرد یعنی نام بسیج مترادف یک شکوه و پیروزی بی نظیر است، طی سالیان اخیر نیز بسیجی‌ها هنگام وقوع بلایای طبیعی همچون سیل، زلزله، برف‌های سنگین، کرونا، زدودن افسردگی و محرومیت از سیمای مردم، نخستین گروهی بودند که داوطلبانه حضور داشتند، یعنی به نوعی میتوان بسیج را یک تجلی از نصرت‌های الهی بر مردمان سرزمین عنوان کرد.

*جاذبه میدانی جهانی سپاه

سلامی ادامه داد: رد پای بسیجی‌ها را برای دفاع از نوامیس مسلمین ببینید، در این راه پیکر بسیاری از بسیجی‌ها از دوردست آمد، که مدافعان حرم نام گرفتند، اما آنها فقط مدافع بناهای متبرکه نبودند بلکه مدافع آبرو حیثیت، کرامت و شرف مسلمان بودند. آنهارفتند تا مسلمان از سوریه به سوی کشورهای اروپایی آواره نشوند، رفته بودند تا یک ملت از تحقیر و نابودشدن زیر چکمه های امپراطوری نجات پیدا کنند و عملشان نتیجه بخش بود. آنها بودند که پدیده تکفیر را با قوت فرمانده آسمانی حاج قاسم سلیمانی از صفحه سیاسی منطقه حذف کردند.

سلامی عنوان کرد: بسیج دامنه و قلمرو جهانی برای خود دارد، ممکن است در نقاطی به صورت موردی عمل کند اما شعاع و میدان جاذبه آن جهانی است.

فرمانده کل سپاه بیان کرد: شجاعت و جاذبه میدانی سپاه جهانی است، بسیج معادلات سیاسی را تغییر و گاه نقشه سیاسی را تغییر می‌دهد. این تفکر از مرزهای ایران عبور کرده است و جوانان کشورهای اسلامی را با منطق و آرمان خود آشنا کرده است.

وی افزود: این کتب فکری جوانان سایر کشورها را مانند جوانان ایرانی برای دفاع از هویت، ملت و آرامش آماده کرده است ما امروز با آرایه به هم پیوسته بسیج مواجه هستیم انفصال به اتصال تبدیل شده و آرمان یکپارچه و هماهنگ از سوریه، کرانه، لبنان، افغانستان و ایران شکل گرفته و یک آرمان را دارد. این پیوستگی جز اساسی‌ترین دستاوردهای بزرگی انقلاب است. جهان اسلام مفهومی واقعی در صفحه زمین بافته است.

سلامی ادامه داد: جهان اسلام از یک مفهوم ساده بسیج در نقشه به یک واقعیت عینی دست یافته و این به بدان معنا است که جهان اسلام علاوه بر حاکمیت در حال تجدید بنای یک قدرت عظیم در سطح منطقه غرب آسیا است و توقفی بر این‌اندیشه وجود ندارد.
فرمانده سپاه پاسداران بیان کرد: در ادبیات مرسوم سیاسی از عناصر قدرت ملی سخن گفته می‌شود، معمولاً به اجزا مؤلفه‌های اقتصادی سیاسی و اجتماعی فرهنگی اشاره می‌شود، اما ایران عزیز از عناصری متمایز و مجزا برخودار است، این عناصر تفاضل به معنی برتری و فضیلت است.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: در یک مقایسه، مهم‌ترین عنصری که نه خود صرفاً عنصر قدرت بلکه قدرت‌ساز، مولد، الهام بخش است و قدرت از او جاری می‌شود آن رهبری است. این یک مطلب زمانی آشکار است که آمریکایی‌ها در تحلیل آسیب‌پذیری‌های قدرت خود مطلب نوشتند و مهم‌ترین نقطه ضعف خود را فقدان یک رهبری کاریزماتیک عنوان کردند. رهبری که در شخصیت، ذهن، باور، انتقاد، ‌ایمان و قلوب جامعه تحت مسئولیت خود قابلیت تکثیر داشته باشد.

به گفته وی؛ علاوه بر فقدان رهبر کاریزما در حاکمیت آمریکا، یک موضوع مهم به نام فقدان حکمت مفقود است. به همین دلیل، رهبران آمریکا کوچک هستند، از ناکجا آمده‌اند و صاحب فضیلت نیستند. این موضوع را خود آمریکایی‌ها نیز تأیید کردند. به همین دلیل، آمریکا قدرت تبدیل قدرت به منفعت را از دست داده است. آمریکا صاحب قدرت است ولی توانایی تبدیل قدرت به منفعت سیاسی را از دست داده است، یعنی بی‌شمار هزینه می‌کند، نزدیک به ۱۰ تریلیون دلار. این اعتراف خود آن‌هاست. اما، منافع این ۱۰ تریلیون دلار هزینه در کجا صورت مجسم پیدا می‌کند.

فرمانده کل سپاه  افزود: حاکمان آمریکایی قبلاً اعلام کرده بودند، ‌هزینه را آمریکا انجام می‌دهد اما منافع آن نصیب ایران می‌شود موضوعی که در مورد افغانستان و عراق نیز بیان کردند.

وی ادامه داد: آن‌ها می‌گویند قبلاً دیگران هزینه می‌کردند و ما منفعت می‌بردیم، امروز ما هزینه می‌کنیم انقلاب اسلامی منفعتش را می‌برد. این موضوع را دقیقاً در سقوط صدام حمله به افغانستان عراق و سایر نقاط بیان کردند.

*بازگشت ایران به نقطه تعادل

سلامی در بخشی دیگر از سخنان خود عنوان کرد: در ناآرامی‌های سال گذشته آمریکایی‌ها اعلام کردند که ایران به نقطه بی‌تعادلی بدون بازگشت رسیده است اما وضعیت جاری ایران خلاف این ادعا را ثابت کردآن‌ها هر چقدر می‌خواهند این نظام را تغییر شکل دهند اما بازهم به حالت اولیه باز می‌گردد و این جزء مسلمات این نظام است.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه امروز ایران، نقطه مرکزی تحولات سیاسی منطقه است، عنوان کرد: امروز همه نگاه‌ها به ایران است که چگونه این بازی را اداره می‌کند، این عنصر اصلی قدرت ما است.

وی معتقد است راه قوی شدن ایران از طریق علم می‌گذرد. حکمت و علم، عناصر اصلی پیشرفت ما است و هر کشوری تا مهد انتشاراندیشه و علم نشود به آن احترام عظمتی که لازمه آن است، نمی‌رسد. نقش اساتید ما برای قوی کردن ایران، نقش اول و پیشرانی و تعیین کنندگی است، چون جوانانی که برای امروز و آینده آماده می‌شوند در دانشگاه ساخته می‌شوند. ایران شایسته بزرگ بودن است و تاریخ ایران گواه این واقعیت است.

سلامی با اشاره به جنایات اسرائیل در غزه بیان کرد: آمریکا که همواره با ارزش‌های کاذب و با استفاده از جنگ نرم به دنبال حکومت بر جهان بود، به یکباره و پس از طوفان الاقصی اندوخته‌های آن بر باد رفت و هویت اصلی آمریکا و متحدان غربی آن را به صورت عریان به جهان نشان داد.
وی افزود: به دلیل بحران داخلی صهیونیست‌ها به دنبال آتش بس هستند اما آمریکایی‌ها اجازه این‌اتش بس را نمی‌دهند، ‌باید اذعان کرد که شرایط در میان رژیم صهیونیست کشنده‌تر از آن چیزی است که در رسانه‌های غربی نشان می‌دهند اما مردم غزه با شجاعت در آرامش روحی به سر می‌برند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha