• دوشنبه / ۲۹ آبان ۱۴۰۲ / ۱۶:۴۳
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1402082921586
  • خبرنگار : 50650

چهاردهمین جشنواره حرکت دانشگاهی دانشگاه شیراز پایان یافت

چهاردهمین جشنواره حرکت دانشگاهی دانشگاه شیراز پایان یافت

ایسنا/فارس آیین پایانی چهاردهمین جشنواره حرکت دانشگاهی با معرفی و تقدیر از برگزیدگان این دوره از جشنواره برگزار شد.

 حامد تقوایی در آیین پایانی چهاردهمین جشنواره حرکت دانشگاهی که از سوی مرکز حمایت از فعالیت‌های علمی دانشجویان دانشگاه شیراز برگزار شد، با بیان اینکه ساخت و فطرت انسان به‌گونه‌ای طراحی شده است که توقف و ایستادن برایش امکان ندارد، اظهار کرد: کسانی‌که حرکتی ندارند، مجبورند خود را با مسائل مختلفی که امروز به‌ عنوان آسیب‌های اجتماعی می‌شناسیم مشغول کنند و این نشان‌دهنده‌ نیازی است که به آن پاسخ مناسب داده نشده است یعنی همان نیاز به حرکت.

معاون فرهنگی دانشگاه شیراز در ادامه به برخی از عواملی که موجب حرکت انسان می‌شود، پرداخت و گفت: قرار گرفتن در بستر حرکت، یکی از مهم‌ترین عوامل حرکت انسان است و جشنواره‌ حرکت یکی از همین بسترها می‌تواند باشد که دانشجویان در آن قرار گرفته‌اند. 

 وی ادامه داد: شناخت انسان از جایگاه و قدر و منزلت خود نیز از دیگر عواملی است که انسان را به حرکت سوق می‌دهد. اگر انسان ظرفیت و جایگاه خود را به‌خوبی بشناسد، حرکت خود را آغاز می‌کند و قطعا هرچقدر که انسان متوجه شود که وسعت وجودی‌اش چه اندازه است تلاش بیشتری خواهد کرد.

تقوایی، امید به برکت و کمک الهی، وطن‌دوستی و عرق ملی و مذهبی و انتخاب الگوی مناسب را از دیگر عوامل برانگیزاننده و حرکت‌دهنده انسان برشمرد و از دانشجویان خواست تا مسیر حرکت خود را مشخص کرده و دنبال کنند.

وی در پایان با بیان اینکه مسیر رشد و حرکت انجمن‌های علمی در دانشگاه شیراز مطلوب هست و در طول سیزده دوره گذشته با کسب مقام‌های مختلف افتخار آفرینی‌های بسیاری صورت گرفته است، اظهار کرد: امیدواریم در پایان جشنواره شاهد باشیم که فعالیت انجمن‌های علمی به تشکیل استارتاپ‌ها منجر شده و محصول تولید کنند که برای این مهم برنامه‌ریزی کرده‌ایم و با جدیت آن را دنبال خواهیم کرد.

رئیس مرکز حمایت از فعالیت‌های علمی دانشجویان نیز در این نشست با بیان اینکه انجمن‌های علمی دانشجویی مجموعه‌ای علمی، پژوهشی است که با حضور دانشجویان نخبه و توانمند و همگام با اهداف و رسالت دانشگاه تشکیل شده است، بیان کرد: مأموریت اصلی انجمن‌های علمی برطرف‌کردن شکاف میان دانشگاه با صنعت، جامعه و دنیای حرفه‌ای‌ست.

زهرا فرامرزی گفت: هم‌اکنون ۶۸ واحد انجمن علمی در دانشگاه شیراز فعالیت می‌کنند و قریب به ۲ هزار نفر دانشجوی پژوهشگر و توانمند در این انجمن‌ها حضور فعّال و موثر دارند.

وی افزود: مرکز حمایت از فعالیت‌های علمی دانشجویان به‌عنوان زیر مجموعه معاونت فرهنگی دانشگاه شیراز، به‌عنوان سیاست‌گذار و پشتیبان انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه در راستای پویایی دانشگاه و رشد انجمن‌ها، به‌منظور ارائه دستاوردهای آنان اقدام به برگزاری جشنواره دانشگاهی حرکت به‌ صورت سالانه کرده است.

به‌گفته‌ رئیس مرکز حمایت از فعالیت‌های علمی دانشجویان، انجمن‌ها در قالب ۵ گروه علوم انسانی، فنی و مهندسی، علوم پایه، کشاورزی، هنر و معماری در حوزه‌های ۱۱ گانه انجمن علمی برتر، فعالیت علمی خلاقانه، نشریه علمی، مسابقه علمی، محتوای دیجیتال، کتاب، اختراع و کارآفرینی، بخش ویژه، انجمن آموزش‌محور، انجمن پویا، استاد مشاور برگزیده و دبیر برگزیده با هم به رقابت می‌پردازند و برگزیدگان نهایی در حوزه‌های ۱۳گانه (۴۶ اثر) برای رقابت با دیگر دانشگاه‌ها به وزارت علوم معرفی شده‌اند.

وی ادامه داد: در این دوره از جشنواره ۸۷۹ فعالیت در قالب ۹۵ فقره گزارش مستند تا پایان مردادماه به دبیرخانه جشنواره ارائه شده است که تا پایان شهریورماه طی چندمرحله داوری شد و در پایان، ۴۶ اثر از بین کلیه آثار، به‌عنوان برگزیده معرفی و به دبیرخانه جشنواره ملی حرکت اعلام شد که امیدواریم مثل هر سال با کسب مقام های ارزشمند به افتخارات دانشگاه بزرگ شیراز بیفزایند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه شیراز، در پایان این رویداد نیز از برگزیدگان چهاردهمین جشنواره حرکت دانشگاهی تقدیر شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۹ ۲۱:۵۷

چهاردهمین حرکت دانشگاهی دانشگاه شیرازحرکتی بسوی تکامل دانشگاهی می باشدوباآغوش بازگرامی می داریم.