• چهارشنبه / ۲۴ آبان ۱۴۰۲ / ۱۸:۰۵
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1402082418101
  • خبرنگار : 50026

استاندار خراسان جنوبی: 

مردمی‌سازی دومین کنگره ۲ هزار شهید استان در اولویت قرار گیرد

مردمی‌سازی دومین کنگره ۲ هزار شهید استان در اولویت قرار گیرد

ایسنا/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی گفت: مردمی‌ سازی دومین کنگره ۲ هزار شهید استان در اولویت قرار گیرد. 

جواد قناعت امروز ۲۴ آبان، در جلسه برنامه‌ریزی ستاد اجرایی دومین کنگره ملی ۲ هزار شهید استان با اشاره به جایگای والای شهدا و اینکه ناظر بر تمام اعمال و رفتار و حتی نیت‌های ما هستند، گفت: شهدا به ما نیاز ندارند، بلکه ما به شهدا و زنده نگهداشتن یاد و مکتب آنان نیاز داریم و باید وظیفه دینی، شرعی و ملی خود را نسبت به شهدا ادا کنیم.

وی بیان کرد: برگزاری کنگره ملی ۲ هزار شهید استان باید از نگاه و ساختار صرف اداری خارج شود و همه خدمت در این راستا را وظیفه دینی، ملی و شرعی خود بدانند.

قناعت بر لزوم جذب مخاطب به ویژه قشر جوان و نسل امروزی برای مشارکت و حضور در برنامه‌های کنگره شهدای استان تأکید کرد و افزود: باید فرهنگ ایثار و شهادت و جهاد را به نسل جدید هم انتقال دهیم که الحمدالله این اتفاق افتاده و در نسل امروزی هم شاهد جوانان ایثارگر و با روحیه جهادی مانند برخی از شهدای مدافع حرم هستیم اما باید در این زمینه بیشتر فعالیت کنیم.

استاندار عنوان کرد: انتظار است که کارگروه‌ها وکمیته‌های کنگره ملی ۲ هزار شهید استان فعال شوند. بر اساس تقویم زمان‌بندی جلسات خود را برگزار و برنامه‌ها و مسائل مختلف را پیگیری کنند.

وی بر استفاده از همه ظرفیت‌ها به ویژه اساتید و کارهای فاخر هنری برای برگزاری کنگره شهدای استان تأکید کرد و افزود: دستگاه‌های اجرایی استان باید در بحث پشتیبانی و هدایتگری در اجرای هرچه بهتر این کنگره شهدا فعال باشند.

قناعت، برگزاری همایش ملی نشان ارادت را نمونه‌ای از یک اقدام مردمی و اثربخش دانست و ادامه داد: مردمی‌ سازی و جذب نسل امروزی در برنامه‌های ایثار و شهادت به ویژه دومین کنگره ۲ هزار شهید استان در اولویت کار قرار گیرد و با ورود به قالب‌های جدید و مخاطب‌پسند، نسل جوان را با این فرهنگ آشنا کنیم.

وی با بیان اینکه از ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی و ملی باید برای برگزاری کنگره ملی شهدا بهره گرفت، افزود: باید نقاط قوت و ضعف کنگره‌های پیشین در خراسان جنوبی و دیگر استان‌ها بررسی شود تا بتوان نتایج ماندگاری را شاهد بود.

به گزارش ایسنا، نخستین کنگره ملی ۲ هزار شهید استان خراسان جنوبی سال ۱۳۹۷ در بیرجند برگزار شد و دومین کنگره ۲ هزار شهید استان هم در سال ۱۴۰۴  برگزار می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha