• چهارشنبه / ۲۴ آبان ۱۴۰۲ / ۱۴:۳۵
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1402082417881
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

مراسم بزرگداشت هفته کتاب در کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

مراسم بزرگداشت هفته کتاب در کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مراسم بزرگداشت هفته کتاب و تجلیل از نویسندگان برتر صبح امروز چهارشنبه ۲۴ آبان ماه در یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور استاندار، برخی مسئولان و نویسندگان در سالن آمفی تئاتر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد.

سید علی احمدزاده، استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم ایرانیان را اهل علم و اندیشه خواند و گفت: ایرانیان از گذشته تاکنون اهل کتاب و قلم بودند. در قرآن کریم خداوند متعال به قلم سوگند خورده است و این اهمیت و جایگاه قلم را می‌رساند.

وی افزود: ما در دفاع از حقوق بشر پرچمدار هستیم.‌ لوحی که از کوروش کبیر بر سر دَر سازمان ملل مانده نشان می‌دهد که ما ایرانیان از قدیم مدافع حقوق بشر بودیم. علم و اندیشه از ابتدا در مملکت ما نهادینه بود.

احمد زاده اظهارکرد: ما اولین کشور هستیم که برترین دانشگاه علوم پزشکی «جندی شاپور» را داشتیم و از کشورهای غربی برای فراگرفتن علم پزشکی به کشور ما سفر می‌کردند.

مراسم بزرگداشت هفته کتاب در کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

همچنین «امین درخشان»، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم، نویسندگان و اهالی فرهنگ و هنر را فرهیختگان واندیشمندان جامعه دانست و ضمن عذرخواهی بایت تاخیر در برگزاری جلسه افزود: امروز مراسم اختتامیه دو ساله کتاب برگزار می‌شود که قریب به ۲۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که برترین‌ها توسط داوران در تهران انتخاب شدند.

درخشان اظهارکرد:‌ همچنین رونمایی از پوستر کتاب برتر کهگیلویه و بویراحمد و پوستر کتاب برتر دو ساله استان را هم خواهیم داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد نویسندگان را مایه فخر هر مملکت دانست و تصریح کرد: اگر نویسندگان نباشند، جامعه روی توسعه و پیشرفت را نمی‌بیند.

درخشان بیان کرد: ۱۸۰۰ نویسنده در استان کهگیلویه و ‌بویراحمد فعالیت می‌کنند که  بیش از ۳۰۰ عنوان کتاب از سال ۱۴۰۰ تا کنون در این استان به رشته تحریر در آمده و چاپ شده است.

مراسم بزرگداشت هفته کتاب در کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

همچنین سید ساعد حسینی، نویسنده پیشکسوت استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اهمیت حفظ زبان لری گفت: مردم استان کهگیلویه و بویراحمد با وجود مفاخر بزرگ هنوز در مقابل استان‌های دیگر احساس حقارت می‌کنند. زبان لری چیزی کمتر از زبان فارسی ندارد، ما تنها قومی هستیم که از زبان لری خودمان خجالت می‌کشیم و متاسفانه پدران و مادران تلاش می‌کنند که به فرزندان خود زبان فارسی یاد دهند.

وی اظهار کرد: من تصور می‌کنم اگر همین منش و شیوه ادامه پیدا کند تا ۲۰ سال آینده چیزی از زبان لری در استان کهگیلویه و بویراحمد و نورآباد ممسنی نمی‌ماند.‌ اگر ​​​​زبانی مرد دیگر زنده نمی‌شود، بنابراین برای حفظ زبان مادری باید تلاش و برنامه‌ریزی شود.

حسینی بیان کرد: ​​​نشر کتاب بسیار گران‌ و کتابخوان کم‌ است و ضرورت دارد به منظور اینکه همواره شعبه‌های نشر کتاب و کتابخوانی روشن بماند، دستگاه‌های متولی از جمله اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اگر می‌توانند از هر کتابی که منتشر می‌شود ۵۰ جلد خریداری کنند.

به گزارش ایسنا، در این آئین از نویسندگان برتر استان کهگیلویه و بویراحمد تجلیل شد. همچنین از نخستین پوستر جایزه کتاب سال رونمایی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha