• جمعه / ۵ آبان ۱۴۰۲ / ۱۳:۰۲
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402080503451
  • خبرنگار : 50161

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان خبر داد

افزایش ۶۰ درصدی ثبت‌نام‌کنندگان حوزه های زنجان در انتخابات مجلس

افزایش ۶۰ درصدی ثبت‌نام‌کنندگان حوزه های زنجان در انتخابات مجلس

ایسنا/زنجان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با بیان اینکه ثبت‌نام مرحله نهایی ثبت‌نام‌کنندگان شرکت در انتخابات مجلس روز ۳ آبان‌ماه به پایان رسید، گفت: ۳۷۴ نفر از حوزه‌های انتخابیه استان زنجان ثبت‌نام نهایی خود را انجام دادند که شاهد افزایش ۶۰ درصدی نسبت به دوره قبل هستیم.

ابوالفضل رفیعی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: از مجموع ۳۷۴ نفر داوطلب شرکت در انتخابات مجلس که از حوزه‌های انتخابیه استان زنجان ثبت‌نام کرده‌اند، تعداد ۴۲ نفر زن و ۳۳۲ نفر مرد است که از این تعداد از حوزه زنجان و طارم ۲۲۰ نفر، ابهر، خرمدره و سلطانیه ۵۸ نفر، حوزه ماهنشان و ایجرود ۶۱ نفر و شهرستان خدابنده ۳۵ نفر موفق به ثبت‌نام نهایی شده‌اند.

وی تصریح کرد: از نظر ترکیب سنی در رده داوطلبان ۳۰ تا ۳۵ سال، ۲۴ نفر که حدود ۶ درصد از آمارها را به خود اختصاص داده است، داوطلبان ۳۶ تا ۴۰ سال ۶۶ نفر با ۱۸ درصد آمار، رده سنی ۴۱ تا ۴۵ سال ۸۳ نفر که بیشترین آمار در این رده سنی قرار دارد و رده ۴۶ تا ۵۰ سال ۷۱ نفر با ۱۹ درصد آمار ثبت‌نام کنندگان را شامل می‌شوند.

این مسئول ادامه داد: همچنین در رده سنی ۵۰ تا ۵۵ سال ۶۸ نفر، رده سنی ۵۱ تا ۶۰ سال ۴۳ نفر با ۱۱ درصد،  ۶۱ تا ۶۵ سال ۱۴ نفر با ۴ درصد، ۶۶ تا ۷۰ سال ۴ نفر حدود ۱ درصد و ۷۱ تا ۷۵ سال هم یک نفر موفق به ثبت‌نام نهایی در این دوره از انتخابات شده‌اند.

رفیعی به آمارها در رابطه با مدرک تحصیلی داوطلبان ثبت‌نام‌کننده نیز اشاره کرد و یادآور شد: ۱۶ نفر با مدرک تحصیلی لیسانس  ثبت‌نام کرده‌اند ولی باید به این نکته توجه داشت که چون مدرک موردنیاز فوق‌لیسانس است، این تعداد با لحاظ شرایط ایثارگری و یا سابقه نمایندگی موفق به ثبت‌نام شده‌اند.

وی افزود: ۲۹۹ نفر نیز دارای مدرک تحصیلی فوق‌لیسانس هستند که بالاترین تعداد را در میان ثبت‌نام‌کنندگان دارند و در حدود ۸۰ درصد آمار را به خود اختصاص داده است. همچنین ۴۸ نفر دارای مدرک دکترا بوده و ۱۱ نفر نیز شامل تحصیلات حوزوی هستند.

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان ادامه داد: مقایسه آماری داوطلبان ثبت‌نام نهایی دوره یازدهم انتخابات مجلس با این دوره حاکی از افزایش حدود ۶۰ درصدی تعداد داوطلبان برای حضور در انتخابات است.

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان خاطرنشان کرد: در دوره قبل ۲۶۴ نفر ثبت‌نام کرده بودند که در این دوره ۳۷۴ نفر ثبت‌نام خود را نهایی کردند. البته در حوزه بانوان شاهد افزایش ۸۳ درصدی و در حوزه مردان نیز شاهد افزایش ۵۷ درصدی هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha